Millaisia teidän aamut ovat?
Kertokaapa, mitä tapahtuu mihin aikaan yms. Sis normiarkiaamusta puhun.
Kommentit (43)
Mies herää klo 6, lähtee töihin klo 6.30
Minä ja esikoinen (1.lk) herätään klo 7, esikoinen herää siis herättämättä
Esikoinen katsoo lastenohjelmia, minä menen suihkuun ja laitan itseni valmiiksi.
klo 8 kuopus herää, juo vellin ja hissukseen vaatteet päälle
Klo 8 esikoinen syö aamupalan, pesee hampaat ja pukee
klo 8.30 heitän lapset tarhaan ja kouluun
Herään vauvan kanssa 5-6 aikaan. Vauva 8kk.
Loikoillaan vierashuoneen sängyllä noin tunti (mies jää nukkumaan meidän sänkyyn), tai sitten noustaan heti reippaana leikkimään olkkariin tai keittiöön.
Vaihdan vauvalle päivävaatteet ja teen aamupesut vauvalle joko ennen puuroa tai jälkeen. Puuro on kahdeksan tienoilla. Mieskin on noussut siihen mennessä, hoitaa omat aamutoimensa, leikkii vähän vauvan kanssa ja lähtee töihin. Minä syön samalla kun syötän vauvaa.
Siivoilen keittiön, usein teen vähän jotain muutakin kotihommaa.
Yhdeksän tienoilla nukutan vauvan sisälle tai ulos ja menen joskus itsekin nukkumaan.
Ellen (tyttö, 7v) Herää kuudelta aina. Anna (tyttö 12-v) Herää puoli kuudelta - seitsemältä, ja Stella ( 6kk- vauva) Herää aina kuuden aikaan.
Meillä on seitsemältä yhteinen aamiaspöytä, ja siinä jokainen lapsi syö, koska meiltä ei lähdetä kouluun ilman aamiaista. Siitä lapset suuntaavat pukemaan ja Anna laittaa hiukset itse kun taas minä laitan Ellenin hiukset. Puoli kahdeksan aikaan lapset yleensä katsovat vielä lastenohjelmia TV-stä, mutta 20 vailla pitää lähteö kouluun jos on kahdeksan aamu. Jos yhdeksän, silti rytmi tapahtuu tähän tahtiin, mutta kahdeksan aikaan mennään kaikki hetkeksi ulos, mutta Anna joskus lähtee kaverille tässä vaiheessa. Saatan sitten tytöt kouluun, tai ainakin nuoremmann, jos esikoinen jo lähtenyt kaverille.
:) sellaista meillä.
7.00 herään ja herättelen kolmaskuokkalaisen pojan, syödään yhdessä aamupalaa
7.45 poika lähtee pyörällä kouluun 2.5km
8.00 herätän ekaluokkalaisen tytön ja pojat 5v ja 3v
annan aamupalan
8.45 tyttö lähtee kouluun pyörällä
9.00 vien 5v ja 3v pojat hoitoon
06.15. Haen silloin sängystä 4v pojan. Kannan hoitopöydälle, vaipatan, puen. Kannan tuoliinsa olohuoneessa.
06.30 laitan hänelle letkuruuan tippumaan ja telkkarin auki. Tyhjennän tiskikoneen, käynnistän pyykkikoneen, kuivauskaapin, viikkailen vaatteita. Herätän teinipojan kouluun.
07.00 haen sängystä 5v pojan. Kannan hoitopöydälle, vaipatan, puen. Kannan olohuoneeseen leikkimään. Jatkan kotitöitä, vien roskia ja muuta pientä. Lämmitän leivinuunia, juotan lapsia.
07.30 alan pukea heille ulkovaatteita, huutelen teinille että lähtisi kouluun. Pinkaisee yleensä rulliksilla.
07.45 vien lapset taksiin ja kannan sinne mukaan muutamia apuvälineitä. NOstan heidät turvaistuimin. Istun kyytiin ja lähdemme matkaan.
08.30 palaan kotiin, syön aamupalan. Jatkan kotitöitä ja ruuanlaittoa pari tuntia. Hoidan samalla puhelinasiointia. Vaihtoehtoisesti olen palaveeraamassa ja virastoissa pari tuntia.
Siitä se päivä lähtee.
me herätään 8-8.30 aikaan. tai siis nuorin herää, sitten herään esikoinen ja tulee herättämään minut. sen jölkeen makaan vielä sängyssä hetken ennen kun saan silmät auki.
ja kun saan itseni ylös, vaihdan pienimmän kakat ja annan isommalle puhtaat alushousut. sitten keitän kahvia.
Laitan lapsille aamupalaa ja kun he syövät, minä juon kahvia ja luen uutiset ja sitten alkaa se ihana kiukuttelu ja uhma jota kestääkin sitten loppu päivän. ahh mä niin rakastan olla äiti :)
Minä herään kello 6 tai 7. Riippuen alkaako työ kasilta tai ysiltä. Kahvi valumaan, pissalle, tupakalle, kissalle ruoka.
Muutama mukillinen kahvia, meikit naamaan, tukka kuosiin, vaatteet päälle ja ulos.
Töihin lähtö puol kasi tai puol ysi.
Mies ja lapset herää kun herää. Mies hoitaa aamut ja kuskaan kersat kouluun.
6.30 Mun herätyskello soi, nousen heti tai viimeistään 6.40. Menen suihkuun.
6.50 Mies herää ja herättelee lapset. Kuopus nousee heti ja pukee päälle. Koululaista saa potkia ylös.
7.00 Laitan kuopuksen tukan, alan laittaa aamiaista pöytään, laittelen tukkaa ja meikkaan samalla. Koululainen syö aamiaisen, joskus päiväkotilainenkin. Vanhemmat ei syödä kuin vasta töissä.
7.20 Lähden junalle.
7.30-7.40 Mies lähtee viemään lapsia ja menee itse töihin.
Useimmiten tunnelma on ok, paitsi jos lapset on väsyneitä ja hermostuneita.
Käyn suihkussa, kuivatan hiukset, meikkaan yms.
Lähden töihin 6.45. Mies ja lapset jäävät nukkumaan.
Mies herää noin 7.15, hoitaa omat aamutoimet, N. 7.30 herättää kuopuksen, käyttää aamupesulla, vahtii pukemisen.
N. 7.45 mies herättää koululaiset ja lähtee kuopuksen kanssa päiväkodin kautta töihin.
Jos koululaiset menevät kasiin, mies herättää heidät hiukan ennen seiskaa, jolloin he hoitavat itse aamupalansa ja aamutoimensa, kuten muulloinkin.
Eli mun aamut on tosi rauhallisia :)
Katson ikkunasta, talo ja piha on tyhjä.
Mies on mennyt autolla jo tunteja sitten töihin ja koululaiset pyörällä ja mopolla myös.
Keitän itselleni kahvia ja istun koneelle hetkeksi.
Iltatähdelle vihannestikkuja ja maitopullo eteen ja istutan sen sohvalle katsomaan lastenohjelmia.
Hyi minua :)
pistän sen torkulle ja herättää 6.55. Sit herätän tytön 7v. ja menen laittamaan aamiaista jonka tyttö syö aamuohjelmia katsoessa. Itselleni pistän kahvin tulemaan ja jotain pientä syötävää. Pienempi herää vähän meidän jälkeen vaikka saisi nukkua vielä sillä olen kotona tämän kanssa. (Vähän myöhemmin alkaa kerho niin sit on vähän muutoksi aaamussa) Koulu on onneksi ihan lähellä niin hyvin ehtii jos viisi vaille lähtee kotoa.
Mies herää viiden jälkeen ja hoitaa itsensä sekä lähtee töihin kuuden maissa.
Puoli seitsemän-seitsemän herää vauva. Yleensä koululainenkin kömpii sängystä samoihin aikoihin, kun kuulee, että ollaan jo herätty. Vauvalle puuroa nassuun ja isommalle aamupalaa. Vaipan vaihdon kautta vauva alkaakin sitten touhuilemaan omiaan lattialla. Koululainen kouluun ja äiti yleensä tietokoneelle lukemaan uutisia. Oman aamupalan syön yleensä ensimmäisten päiväuniemme jälkeen hiukan ennen koululaisen palaamista kotiin :)
Herään klo 6, panen kahvit tulemaan ja menen suihkuun. Suihkun jälkeen syön aamiaista ja luen Hesarin.
Klo 7 herätän koululaisista sen/ne, joilla koulu alkaa 8 tai 8.10. Koululaiset ottavat aamupalaa ja lähtevät kouluun.
Mies herää yleensä vähän yli 7.
Klo 7.30- 7.45 herätän koululaisista sen/ne, joilla koulu alkaa klo 8.55.
Tämän jälkeen lähden töihin ja yleensä mies heittää yhdeksään menevät koululaiset mennessään kouluun.
Yhtenä aamuna yhdellä alkaa koulu 9.45 ja mies herättää hänet lähtiessään, ellei ole jo herännyt (yleensä herää aiemmin).
Koululaisia on siis kolme ja koulun alkamisajat vaihtelee. Ja ovat 4., 6., ja 8.luokilla.
jotka eroavat melkoisesti toisistaan ja riippuen, hoidanko lasten viennit aamulla vai en.
Normaaliaamu (isä hoitaa lasten aamun): herään 4.45 ja lähden aamulenkille. Palaan sieltä noin 5.30 ja suoraan suihkuun, sitten tälläytyminen ja pukeminen ja ovesta ulos viimeistään 6.15. Jos jätän aamulenkin väliin, niin sitten herään vasta varttia yli viiden ja lähden kotoa kuudelta.
Sitten on ne toisenlaiset aamut, jolloin vien lapset. Tällöin herätyskello soi vasta kuuden jälkeen ja aamu on tosi paljon hitaampi ja rauhallisempi.
herään klo 6.45. Syön aamupalan, pukeudun ja meikkaan. Herätän lapsen viimeistään klo 7.30, jonka jälkeen pukeutuu ja lähden viemään häntä päiväkotiin. Koulu alkaa klo 8.15.
Toisinaan lapsi herää jo aikaisemmin, mutta katselee telkkua tai leikkii ennen lähtöä.
Klo 8.00 mies herää työaamuina ja syö aamupalan lähtee klo 8.30 töihin.
Klo 9-9.30 heräävät 2v ja 4v + aamutoimet ja aamupala.
Klo 9.30-10.00 mies tulee työvuorostaan kotiin.
Mun kello soi 6.45 ja toivon että ekaluokkalainen nukkuu vielä eikä tule mun seuraksi kylppäriin. Sillä aukeaa puhehanat ennen silmiä kun mä taas haluan että aamulla ollaan hiljaa siihen saakka että saan aamiaista!
Mun aamutoimet on tehty 7.15 mennessä ja herätän lapset jos eivät ole itsekseen heränneet. Varmistan että jokainen on saanut/ootanut aamiaista ja tarkastan millaisia vaatteita meinaavat kouluun laittaa.
Teen lapsille eväät ja syön aamupalan.
8.15 koko porukka on autossa ja matkalla kouluun. Ihanaa kun kaikki ovat tänä vuonna samassa koulussa! Siitä jatkan töihin.
että on ihanaa, kun saan vielä nauttia rauhallisista aamuista, tosin töihin paluu häämöttää jo tulevaisuudessa.
Heräämme yleensä klo 7 maissa, joskus unta riittää jopa kahdeksaan. Haen lehden lapset leikkivät, juon kahvia ja luen lehteä (tämä vaihe jää välistä jos nukumme kahdeksaan), syömme aamupalan kahdeksan maissa. Mies lähtee töihin joskus meidän muiden nukkuessa, joskus aamupalan jälkeen.
Hörpin vielä kahvia ja luen lehteä, lapset leikkivät. Pesemme hampaat, puen lapset ja itseni (isompi pukee itse). Laittelen ruokaa (esim. uuniin), ellei sitä ole valmiiksi.
Menemme ulos yleensä 10 maissa.
ehtii aamulla 30-45 min ulos ovesta, vaikka kävisi suihkussa ja pesisi tukankin???
Jos mun täytyy käydä aamulla suihkussa ja pestä tukka, mulla menee vähintään 1,5 tuntia ennen kuin pääsen lähtemään. Siitä ajasta menee ensin n. 20 min aamutoimiin + suihkussa käyntiin (inhoan käydä aamulla suihkussa, kun tulee niin kylmä ja sen takia lotraan siellä kuumalla vedellä, jos on pakko käydä suihkussa). Sen jälkeen ainakin 20 min että saan aamupalan tehtyä (puuronkeittäminen ja leipien tekeminen). Sitten syön noin vartin ja sen jälkeen alkaa tukan selvittely, föönaaminen, meikkaus, pukeminen jne. ja ainakin 1,5 tuntia on silloin mennyt.
Nyt olen vielä lasten kanssa kotona, joten ei ole noita aamulähtöjä, mutta menisi ainakin 2 h jos pitäisi hoitaa aamulla lapset tarhakuntoon ja itse pestä tukka jne.
Me herätään pojan 10kk kanssa noin 9 aikaan, tissitellään puolisen tuntia. Sitten ylös, vessaan ja vaatteet päälle. Vaipan vaihto ja päivävaatteen pojalle. Puuro hautumaan ja koirat pihalle. Sitten äiti syö ja lapsi leikkii. Äiti istuksii koneella kunnes lapsella on nälkä jolloin laitetaan puuroa hänellekkin. Sitten jos on menoa niin meikit ja hiukset kuntoon, tähän kaikkeen menee noin 1,5 tuntia.