Millaisia teidän aamut ovat?
Kertokaapa, mitä tapahtuu mihin aikaan yms. Sis normiarkiaamusta puhun.
Kommentit (43)
Meillä näin:
Miehen kello soi n. 5:30. Jos olen huippuvireessä, lähden tuolloin tekemään n. 5km lenkin. Yleensä en.
Nousen 6:30-7:00 ja samoihin aikoihin nousee kuopus 2v 4kk. Yritän houkutella nassikan äkkiä potalle, että päästäisiin kohta yövaipastakin eroon.
7:00-7:30 heräilee keskimmäinen, 5-v. ANnan muksuille jotain napsittavaa ( omenan ja/tai banaanin paloja, viinirypäleitä, joskus rusinoita tai muroja) ja menen suihkuun. Laitan teeveden itselleni keittymään.
7:45 alan herätellä esikoista (7-v) ja laitan aamupalaa pöytään kaikille.
8:00 käyn kymmenettä kertaa sanomassa esikoiselle, että NYT YLÖS!!! ja lopulta nitisten ja natisten jässikkä nousee.
Syödään, pienin vaatii vähän väliä päästä syliin, ja kyselee, että eihän mennä päiväkotiin, siinä samalla yritän syödä ja meikata ja laittaa tukan ja löytää kaikille vaatteet päälle.
n.8:30 lähdetään kohti pk:ta ja koulua. Välillä ollaan myöhässä.
Tiedän tiedän, en ole mikään organisoinnin ihmelapsi.
n. 5.30 mies herää, pissattaa koiran, omat aamutoimet
7.00 mies lähtee töihin (viimeistään), kuopus havahtuu, aamuimetystä sängyssä
7.30 (tai aiemmin) kuopus kiipeilee äidin naaman päällä kikatellen, kunnes suostun nousemaan
--> vaipanvaihto, aamupesu, päivävaatteet, äidin aamupesu
7.30-8.00 aamupalat, kuopus saa osan äidin aamupuurosta (syö säkällä muutaman lusikallisen)
jos ON päiväkotipäivä (3-4x viikossa):
viim. klo 8 herättelen esikoisen, jos ei ole herännyt aiemmin --> esikoisen aamupesu & aamupala
8.30 puetaan esikoiselle ja äidille päivävaatteet, kaikille ulkovaatteet, lähdetään viemään esikoinen aamupäiväksi päiväkotiin
9.00 takaisin kotona
9.30 kuopus tissin kautta aamupäikkäreille --> käyn suihkussa, jos tarvis, hoidan kotia (nettiä en avaa, oikeasti, koska muuten en saa tehtyä yhtään mitään)
jos EI ole päiväkotipäivä, esikoinen saa nukkua pitempään (herää itse viim. 8.30)
--> aamupala, mahd. aamuohjelmia telkkarista puolisen tuntia
pukeutuminen, suihku jne. vapaan kaavan mukaan, leikkiä ym., ulos yleensä n. klo 10
ja imetän hänet. Vauva jää nukkumaan minun sänkyyni ja minä nousen. Raivaan reitin eteiseen että rattailla pääsee ulos, laitan aamupalan valmiiksi kahdelle lapselle.
Herättelen 4v ja 5v lapset, harjaan heiltä hampaat ja laitan aamupalapöytään. Puen ja etsin ulkovaatteet valmiiksi itselleni, vauvalle, 4v:lle, 5v:lle ja 2v:lle.
Herätän 2v:n, pissatan ja puen hänet. Autan 4v:n ja 5v:n ulkovaatteisiin, haen vauvan mukaan ja pistän ulkohaalarin päälle, lähdetään tarhalle.
4v ja 5v jäävät tarhaan (osapäiväryhmässä, kolme ja puoli tuntia päivässä neljänä päivänä viikossa) ja minä kävelen kotiin 2v:n ja vauvan kanssa. Laitan aamupuuron 2v:lle ja vauvalle. Itse syön myös aamupalaa.
Vauvalle päivävaatetta ja siivoan aamupalan jäljet.
Sitten kello on jo lähemmäs kymmenen ja meillä on melkein kaksi tuntia vapaata ennen kuin taas lähdetään tarhalle.