Mitä mieltä sanonnasta "ilo ilman viinaa on teeskentelyä"
Eikö ole kauhea vanhan kansan sanonta?
Alkoholi on kansamme syöpä mielestäni.
Kommentit (24)
tuo on vähän sellainen humoristinen sanonta, ja tuskinkaan moni oikeasti ajattelee asiasta noin. Ei tota pidä niin tosissaan ottaa.
Jos on sisäänkasvanut "kaikki tapahtumat = alkoholin nauttiminen" kulttuuriin, niin sitten voi olla näin.
Voisi sanoa, että viina ilman iloa on teeskentelyä. Kyllä useasta henkilöstä viina kaivaa sen sonnan ulos, mikä on ikävää katseltavaa. Kukaanhan ei tietysti itse tunnista itsestään tuota piirrettä :)
Alkoholi on kansamme syöpä mielestäni.
Ihan hupaisa sanonta sinänsä. Mielenkiintoista pohtia, mistä on mahtanut saada alkunsa.
Alkoholi on hyvä asia. Se on puhdistusaine ja polttoaine. Iloon sillä on pieni vaikutus, mutta ongelma on se että meidät on ehdollistettu ajattelemaan ettei voi rentoutua ja iloita ilman sitä. No, sehän palvelee yhteiskunnan etuja kun veroaste on tuotteissa paikoitellen jopa 98%. Kyllä valtio pitäisi haastaa oikeuteen tästä ennemmin kuin tupakkayhtiöitä. Meidän terveyden kustannuksella rahastetaan.
Itse en ole ollut humalassa koskaan ja voin sanoa että yhtä lailla on naurettu, bailattu ja mokailtu kun muutkin. Pitäis vaan tajuta silloin teini-iässä minkälaiseen kusetukseen voi harhautua mukaan. Minä en ihan sitä kautta asiaa ajatellut, mutta kokeilematta jäi ja en ehdollistunut. En edes suostunut ajattelemaan että eihän mulla voi olla hauskaa selvinpäin.
Olen pitkään hautonut syytettä valtiovaltaa kohtaan tässä asiassa. Ihmisien omaksi viaksi sitä ei enää voi sanoa. Meidät ehdollistetaan sen käyttöön ja meitä riistetään todella törkeästi. Kieltolakia en halua, vaan valtion vastuuseen saattamisella voisi monen nuoren näkemykset muuttua ja he voisivat olla kansalaistottelemattomia tässä kohtaa.
Ilo viinasta on vaan kemiallista iloa, ei oikeata iloa. Vastapainona sille tulee vielä se suru, krapula, morkkis mutta perinteisesti vapautus tuomioista jopa henkirikoksissa.
Ja sitten yhteiskunta tuomitsee ruohonpolton! mistä itselläni ei ole siitäkään kokemusta. Ei mistään päihteistä.
Tehdään joukkokanne verohallintoa ja valtiota vastaan. Ei ketään tarvitse tuomita, mutta tämä asia pitäisi avata ja näyttää yhteiskuntamme kehittyville ja kasvaville yksilöille miten heitä halutaan orjuuttaa, saada riippuvaisiksi ja hallita alkoholilla.
Viinan kanssa se on teeskentelyä - tai sanotaanko, että viina saa ihmisen pitämään hauskana todella typeriä juttuja.
Filmatkaapas joskus joku teidän "hauska" ilta (kun juotte), niin huomaatte. Joskus ihan hävettää muiden puolesta. Ihmiset on oikeasti todella rumia ja tyhmiä humalassa :(
Meillä on töissä yksi 54-vuotias, perusjäärä, juntiksikin voi sanoa. Ei ole mikään jurottaja tai hiljainen selvinpäin, mutta viljelee tuota sanontaa usein. Aina kun olemme olleet jossain työpaikan juhlissa tai muuten käyneet jossain, tämä sama tyyppi on alkanut jurottamaan tai puhumaan "vakavia" juomisen jälkeen. Ilmeisesti sitten teeskentelee suurimman osan ajasta ja ottaa ilon irti viinan kanssa ;)
Onhan näitä hyviä sanontoja.
Rumat ne vaatteilla koreilee (kiva kuulla kun juuri on sijoittanut 300 euroa hepeniin).
Juu, mutta kyllähän ilo ilman viinaa usein on teeskentelyä. Teennäistä tekonaurua on sitten kamala kuunnella.
Pitäähän viinanlotrailu jotenkin selittää. Fiksu ajattelee omilla aivoillaan eikä heitä elämäänsä menemään.
Juu, mutta kyllähän ilo ilman viinaa usein on teeskentelyä. Teennäistä tekonaurua on sitten kamala kuunnella.
jos tarvii viinaa siihen iloon! ;) Ei osata iloita ilman viinaa.
Itselle kävi niin, ettei se ollutkaan enää hauskaa, vaan kaikki kuona tuli ulos humalassa. Joka kerta seurauksena morkkis, masennus ja pitkä krapula.
Mietin, että onko tässä järkeä, onko tämä ainoa tapa pitää hauskaa. Onneksi ei ollut.
"Itku pitkästä ilosta, pieru kauan nauramasta".
Vierestä tälläistä "klovnia" tarpeeksi katsoneena voin sanoa, että humalainen on vain itsestään ja toisten humalaisten mielestä hauska. Kusipäisyyskin voi olla kännissä hauskaa.
Junttien sanonta, ei voi muuta sanoa.
Kunnon julkisuuskampanja valtiovaltaa vastaan??
Siis mikä ihme. Viinaa vastaan? valtiovaltaa vastaan? valtiovallan julkisuuden puolesta? Vai haluatko itse julkkikseksi?
Itse en ole ollut humalassa koskaan ja voin sanoa että yhtä lailla on naurettu, bailattu ja mokailtu kun muutkin
Tuota epäilen. Ainakin sitä viimeistä kohtaa. Harva kykenee selvin päin tekemään samantasoisia mokia kuin kännissä :D
Mutta sinänsä ole sillä kannalla, että jos viina sopii (ei tule pahapäiseksi tai ja osaa hallita juomisen määrää), se on loistava sosiaalinen stimulantti. Ihmisistä vaan saa NIIN paljon irti pienessä sievässä. Kohtuujuominen on vaan älyttömän kivaa hyvässä seurassa. Toki selvinkin päin hyvä seura on kivaa, mutta alkoholin kanssa juttujen tyyli on erilainen ja aremmankin kynnys osallistua madaltuu.
Mutta työni puolesta olen vain nähnyt liikaa näitä "hauskanpitäjiä" milloin missäkin solmussa ja tilanteessa. Ei ole enää hauskaa, vaikka asiasta voi mustaa huumoriakin vääntää.
Kyllä joskus juon itsekin, ei siinä mitään.
toi on "vitsi"... tai siis ei mikään viisaus, enemmänkin hjyymoria. "lisää viinaa, silmät liikkuu" ei myöskään ole järkevä ja opettavainen vanhankansan sanonta.
Yleensähän humalassa nauraa tosi typerille asioille, mut ainakin sillon oikeesti naurattaa, eikä tarvi esittää, että "olipa hauska juttu"...
toi on "vitsi"... tai siis ei mikään viisaus, enemmänkin hjyymoria. "lisää viinaa, silmät liikkuu" ei myöskään ole järkevä ja opettavainen vanhankansan sanonta.
Yleensähän humalassa nauraa tosi typerille asioille, mut ainakin sillon oikeesti naurattaa, eikä tarvi esittää, että "olipa hauska juttu"...
Vanhanpolven sanonta, mutta hyvin moni nyky-junttikin on oikeasti tosissaan tuon jutun kanssa. Siis ajattelee noin.
Kyllähän humalassa hauskaa on - välillä. Voisikin poimia ne hauskat illat sieltä ja jättää muut väliin :)
kuin vaikkapa kellä onni on, sen kätkekööt.