olen yrittänyt etsiä hyväkuntoisia pojan (120cm) vaatteita,
mutta se on toivotonta. Monella lapsella olleita,värinsä menettäneitä,saumat kiertää,polvet paikkailtu,reikiä helmassa,hihansuut pinttyneessä liassa,värit kamalaa kulunutta harmaata ja ruskeaa ym,mä en tajua!
Meillä on 3 poikaa ja vaatteet ovat ihan priimoja käytön jälkeen (vain yksi käyttää kun ikäerot niin suuria). Ostan ihan tavallisia vaatteita ja lapset leikkivät ihan tavallisia leikkejä,sekä sisällä että ulkona,mutta mistä ihmeestä löytäisin sellaisia käytettyinä?
Kommentit (24)
Kaksi kertaa vuodessa lähtee jätesäkillisen verran hyvää, oikein pestyä ja vain vähän kulunutta vaatetta (poika on rauhallista sorttia), mutta valitettavasti ovat tällä hetkellä jo noin 140-senttisiä.
vaikka ikäerot ovatkin suuria. Sängynaluslaatikoita kehiin ja vaatekaappien yläkaapit täyteen. Ja kysy ihmeessä isovanhemmilta tai muilta tutuilta joilla kenties on vintti/autotalli että saisiko heille säilöä.
valitettavasti 110 cm alas päin...
Ois toppavaatteitakin!!
niin ja Espoossa asutaan!
kokoa siistinä,joku vanha kumpparipari ja linttaan astutut lenkkarit,ehkä siisti kauluspaita voi löyty,mutta siinä se anti. Huutonetissä on joskus jotakin,mutta hinnat on huimia postikulujen kanssa,käytetyistä vaatteista kun on kuitenkin kyse.
Meillä on murkusta taaperoon,että en millään pysty vaatteita säilömään ja tosiaan tämän kuopus saa odotella aika kauan ennekuin seuraavan--koululaisen vaatteet sopii :)
ap
Meillä myös kolme poikaa enkä minäkään ymmärrä kuinka kirpparilla yli 100 cm poikien vaatteet on järjestään lattiarättikondiksessa. Onko ne 10 lapsella jo käytetty?
Mä ostan kaikki vaatteet uutena esikoiselle ja sen jälkeen ne kiertää lähes poikkeuksetta kaikki kolme lastamme, myös kengät. Ja ovat sen jälkeen niin asiallisessa kunnossa, että laita huutikseeen myyntiin. Siis ehjiä, tahrattomia (jos jossain paidassa on läikkä laitan uffille), haalistumattomia, lähes nypyttömiä eikä kenkiä ole potkittu puhki tai astuttu linttaan. Onko meidän pojat superrauhallisia, kun eivät saa vaatteitaan rikki?
Mä siis ostan esikoiselle kaiken uutena. Ostan Legon, Timberlandin, Hilfigerin ja Gantin vaatetta. Timbet ja Hilfigerit ostan USA:sta työmatkoilta, factory outleteista mega-alesta isot kasat noin vuodeksi aina eteenpäin. Hinnat on halvat, juuti ostin Hilfigerin pikee paitoja $10/kpl. Legot ostan tammi- ja heinäkuun alen loppurysäyksistä vähintään -50% alesta ja Gantit ysmystä. Eli ostohinta ei ole kallis ja laatu on niin hyvä että kestää kolmean lapsen käytön siistinä kaikilla. Ja tosiaan kun hankintahinnan jakaa kolmelle lapselle niin ei todellakaan kannata harkita mitään lindexejä/henkkamaukkoja uuten jokaiselle, tulee kalliimmaksi.
Tsekkaa huutiksen USA:n myyjät, heillä on yleensä paljon Hilua ja timbeä uutena. Ja hinta ei ole huima.
mutta pituutta jo 116cm. Joten vaatteet on melkein tuota etsimääsi kokoa. Meillä vaatteiden kulutus on niin suurta että niistä ei riitä kiertoon. Ostan pääasiassa laadukkaita merkkjä ja vaatteita on paljon. Silti housuista on polvet rikki. Kenkiä on mennyt kolmet sandaalit tämän kesän aikana niin ettei niistä ole enää kiertoon. Lenkkareita mennyt kahdet, kahdet nyt on vielä käytössä syksyksi, mutta tuskin jää käyttöön. Siihen kahteen vuoteen asti vaatteet säilyi tosi hyvinä ja laitoin ne myyntiin huutikseen hyväkuntoisina tai uudenveroisina. Nyt ei enää jää myyntiin vaan suurin osa menee roskiin. Käytettyä ostan jonkun verran tutulta, jonka vanhempi poika on rauhalinen mietiskelijä. Ei kiipeile, juokse, hypi ym. joten vaatteetkin kestää paremmin.
Vaatteista ei meinaa päästä eroon, vaikka laittaisi hinnat kuinka halvaksi. Ilmaiseksi pitäisi suunnilleen antaa. Siis Huutiksessa olen lähinnä myynyt.
Ostan pääasiassa merkkivaatteita ja oman pojan käytön jälkeen ne ovat vielä ihan priimakuntoisia käytetyiksi. Juuri sain myytyä 128cm vaatteet pois, vaikka aluksi nekään eivät millään meinanneet mennä. Ihmiset eivät vain ilmeisesti ole halukkaita maksamaan poikien vaatteista yhtään mitään. Mielestäni 4-5 euroa merkkihupparista tai Leviksen farkuista esimerkiksi on aivan naurettava hinta. Suorastaan loukkaus myyjää kohtaan. Enempää niistä ei kuitenkaan tunnu saavan, jos sitäkään. Kyllä niistä mielestäni puolet enemmän pitäisi saada. Taidan vastedes viedä vaatteet lähetyskirpputorille kuin nähdä vaivaa Huutiksen eteen.
Seuraavaksi meiltä lähtee kiertoon 134cm vaatetta, joten jos jotain jatkossa kiinnostaa ostaa, niin ilmoitelkaahan itsestänne :).
Asiaa ei auta yhtään se, että olen itse todella tarkka vaatteista. Eli mitä meiltä lähtee kiertoon, on todellakin uudenveroista tai vähintään erittäin hyväkuntoista. Eli ei tahroja, haalistumia, ratkenneita saumoja, puhkikuluneita polvia yms. joita pääasiassa tulee tuolla kirppiksillä vastaan. Meilläkin on kolme poikaa; kahden vanhimman vaatteet osittain kiertää mutta pääasiassa ostan kaikille "omannäköistä" ja laitan sitten pieneksi jäätyä kiertoon. Omat kriteerit on vaan niin kovat, että yleensä päädyn ostamaan uutena. Huutiksesta en enää "uskalla" ostaa käytettyjä vaatteita; kaikissa ostamissani on tähän asti ollut jotain huomautettavaa (onko napin puuttuminen housuista normaalia kulumista? Tai voiko reikäiset housut ja sukat olla uudenveroiset?). Hyvästä olen valmis maksamaan mutta käytetty on aina käytetty.
Tällä viikolla olen käynyt seuraavissa paikoissa (etsin vaatteita 86cm, 110cm ja 116/122cm kokoisille):
Villa Lyhty: muuton jälkeen paikka on jotenkin huonontunut, ahtaan oloinen, useita pöytiä on tyhjänä (aikaisemmin piti viikkoja ennen varata, että edes sai pöydän), myynnissä eniten vauvojen vaatteita, paljon kuluneita/rikkinäisiä vaatteita ja monissa hinnat aika korkeita. Ei löytynyt mitään.
Kehä 3 kirppis: todella paljon tyhjiä pöytiä. Vauvoille ehkä olisi ollut jotain ihan kohtuuhintaistakin mutta isommille ei oikein mitään.
Viirin kirppis, Klaukkala: Myyntipöydät täynnä ja tavaraa ihan kiitettävästi. Täälläkin eniten vauvanvaatteita mutta myös ihan perusvaatetta leikki-ikäisille ja jonkin verran teineille. Ostin yhdet 116cm farkut (2e), kummipojalle 164cm kosteussuojatun uudenveroisen takin (10e) ja muutaman pussin pikkulegoja.
Myyrmäkihallin kirppikseltä olen tehnyt parhaat löydöt mutta on melkoisen työn takana löytää käyttökelpoista ja kohtuuhintaista vaatetta pojille.
mulla olisi 120,122 jotain 128cm hyviä vaatteita just menossa myyntiin, voin kuvata tms jos laitat viestiä anu.leinonen1@gmail.com ja kuka kauppasi 134cm vaatteita,ostaisin mielellä,laittakaa meiliä
tai siis poishaun hinnalla. Myös merkkivaatteet.
Ilmaiseksi pitäisi suunnilleen antaa. Siis Huutiksessa olen lähinnä myynyt.
Mielestäni 4-5 euroa merkkihupparista tai Leviksen farkuista esimerkiksi on aivan naurettava hinta. Suorastaan loukkaus myyjää kohtaan. Enempää niistä ei kuitenkaan tunnu saavan, jos sitäkään. Kyllä niistä mielestäni puolet enemmän pitäisi saada.
on hyvä hinta jos todella ovat uudenveroiset,hupparista en myöskään maksa vitosta enempää. Itse myyn vaatteet parilla eurolla,menee kyllä kaikki kaupaksi,se kait on tarkoitus päästä eroon vanhoista vaatteista ja vaikka lapsille vähän namirahaa,eikä niin,että "voitto" on tärkein. Vanha on aina vanhaa
ap
tai siis poishaun hinnalla. Myös merkkivaatteet.
Ilmaiseksi pitäisi suunnilleen antaa. Siis Huutiksessa olen lähinnä myynyt. Mielestäni 4-5 euroa merkkihupparista tai Leviksen farkuista esimerkiksi on aivan naurettava hinta. Suorastaan loukkaus myyjää kohtaan. Enempää niistä ei kuitenkaan tunnu saavan, jos sitäkään. Kyllä niistä mielestäni puolet enemmän pitäisi saada.
Ja nuo vaatteet on merkillisiä ja merkittömiä, hyväkuntoisia. Osa on ihan käyttämättömiäkin. Mä ihmettelen, miksi noin korkeat hinnat käytetyillä vaatteilla?
Minusta se on aivan sama. Ne vaatteet on ostettu ja maksettu mun lapsilleni. Mä haluan vaan laittaa ne kiertoon käytön jälkeen, kun olisi tuhlausta heittää hyviä vaatteita roskiin.
Miksi joku 4-5€/vaate on loukkaus myyjää kohtaan? Mun mielestäni se on kallis hinta käytetystä.
ja siistejä ovat, käypä huutelemassa.;)
Mä haluan vaan laittaa ne kiertoon käytön jälkeen, kun olisi tuhlausta heittää hyviä vaatteita roskiin.
Miksi joku 4-5€/vaate on loukkaus myyjää kohtaan? Mun mielestäni se on kallis hinta käytetystä.
Kaapeista pois, kunhan joku vie. Ne on maksettu jo kerran.
pojalta ei kerta kaikkiaan jää hyvää vaatetta... Meno on sen verran rajua! No, oma 7-vuotiaani kasvaa kauheaa vauhtia ja olen myynyt häneltä pieneksi jäänyttä vaatetta (viimeksi noin 110-116 cm) TODELLA pilkkahintaan. Mielestäni käytetyn vaatteen hinta (poislukien takit ja haalarit) pitää olla aina korkeintaan pari euroa /kpl, koska käytetty on käytettyä, olkoonkin ehkä hyvää vielä.
Uudenveroiset / "laput vielä tallella" -vaatteet ovat asia erikseen, niistä nyt voi jo pyytää tyyliin 50 % alkuperäisestä hinnasta (jolla saman vaatteen ehkä saisi alennusmyynnistäkin).
Niin halusin vain sanoa tässäkin ketjussa, että hinnoitelkaa ne käytetyt vaatteenne järkevästi, niin kauppa saattaa jopa käydä! Ja kuluneet & reikäiset vaatteet lumpuiksi, ei niitä enää kukaan osta!
Onnea matkaan ap:lle! Itsekin ostaisin mielelläni HYVÄÄ vaatetta käytettynä 130-senttiselle pojalle, jos sellaista jostakin löytyisi.
Ensinnäkin merkkivaate ei ole mitenkään verrattavissa Tarjoustalon vaatteeseen. En väitä, että merkkivaatteet olisivat aina jotenkin parempia kuin markettivaatteet, mutta usein näin on ja vaatteen ulkonäössäkin on suuri ero. Mielestäni vaatteet pitäisi hinnoitella laadun mukaan. Tarjoustalon käytetystä vaatteesta euro on ihan maksimihinta, onhan vaate uutenakin maksanut vain muutaman euron. Jos on ostanut farkut uutena 70 eurolla, niin eikö pari euroa niistä ole aivan liian vähän? Kyllä niistä pitäisi maksaa hieman enemmän esim. 7 euroa. Näin prosentuaalinen jälleenmyyntihinta kulkisi käsi kädessä Tarjoustalon vaatteen kanssa, eikö? Eihän käytettyä Mersuakaan myydä Ladan hinnalla! Jokainen tietysti itse päättää ostaako kalliimman merkkivaatteen vai riittääkö halvempi perusvaate.
Helpompi antaa vinkkejä sitten =)