HS; Psykologi Petteri Sveins ei hyväksy selityksiä, joissa väkivaltaa selitetään päihteiden käytöllä
Näinhän moni pohjimmiltaan ilkeä ja väkivaltainen ihminen selittelee käytöstään. Väkivallan jälkeen pyydellään anteeksi ja sama toistuu seuraavana viikonloppuna. Lähiomaiset joutuvat olemaan vuosikausia varuillaan.
Kommentit (15)
Ei taida olla psykologi tämä Sveins.
Suomessa rikoksista saa lievemmän tuomion, jos olet humalassa. Eli tämä valtio kannustaa ryyppäämään. se on ikävää, surullista ja suomalaisuutta halventavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla psykologi tämä Sveins.
Enemmän. Psykoterapeutti.
Senhän takia ne juo, että pääsis hakkaamaan.
Kyselin taannoin, mistä sitä rähinä viinaa saa, koska en ole vielä päässyt, "saanut," "joutunut," kokemaan sellaista. Olen rähinäviinan vaikutuksen nähnyt tutuissa, mutta itse en ole sellaista kokenut.
En sano, että haluan kokea sen, mutta muistuttaa ihmisille, että ei alkoholi niitä päätöksiä tee, vaan ihminen joka juo.
Hyvä tyyppi. Oli samalla luokalla koulussa ja erottui edukseen.
Tuli sääli kun oli Nykäsen temppuja joutunut sietämään niin kauan. Hyvä että kertoi mitkä hänen heikkoudet oli jo nuorena nähtävissä. Ei mitään selittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyselin taannoin, mistä sitä rähinä viinaa saa, koska en ole vielä päässyt, "saanut," "joutunut," kokemaan sellaista. Olen rähinäviinan vaikutuksen nähnyt tutuissa, mutta itse en ole sellaista kokenut.
En sano, että haluan kokea sen, mutta muistuttaa ihmisille, että ei alkoholi niitä päätöksiä tee, vaan ihminen joka juo.
Täytyy ymmärtää olla juomatta jos vaikutus on huono. Oli se rähinää tai muuta, ihan tilapäisestikin voi pitää taukoa.
Itsellä on diagnosoitu vihanhallintaongelma. Olen siis papereissa vaarallinen. Työstän tätä päivittäin, enkä ole vuosikymmeniin satuttanut ketään ja puolisolla on turvallinen olo kanssani. Päihteet eivät ikinä ole olleet kuvioissa. Psykoterapeutti puhuu lööperiä.
Entä hyväksyykö tuo jos väkivallan tekijä perustelee, että on älyllinen kehitysvammaisuus diagnoosi ja ei ymmärrä esim Kehitysvamma Lievän älyllisen kehitysvamman saaneeena muita asiakkaita joilla on myös Lievä älyllinen kehitysvamma.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rikoksista saa lievemmän tuomion, jos olet humalassa. Eli tämä valtio kannustaa ryyppäämään. se on ikävää, surullista ja suomalaisuutta halventavaa.
Sen pitäisi oikeasti olla raskauttava asianhaara.
Joo ei todellakaan päihteet selitä muuten kuin siinä, että joiltain päihteet vie estot. Mutta jos ihminen on paha, niin se on paha ja raittius auttaa pysymään kaidalla tiellä, sillä joillain tuo pahuus pääsee valloilleen nimenomaan päihtyneenä kun estot lähtee. Selvinpäin osaavat olla sivistyneemmin.
Suurinosa päihteitä runsaastikaan käyttävistä ihmisistä ei ole vaarallisia ja väkivaltaisia, vain ne pahimmat ja selitys on luonteessa.
up