Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten voi parhaiten nauttia työttömyydestä

Vierailija
25.08.2010 |

jotenki npitäisi tästä joutenolosta nauttia mutta miten, kertokaa omat tapanne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä aikansa nauttisi varmaan ihan jo vaan olemalla, mutta onhan se yhtään pidemmän päälle ahdistavaa. Kuten ehkä tiedätkin, sori! :) Ihan eri tuntui kuin lomasta, jonka tietää olevan sen tietyn ajan.

Mutta mä laittaisin ainakin useimpina aamuina kellon soimaan aikaisin, että pysyisi tietty rytmi. Lähtisin pirun aikaisin lenkille, joskus 6 aikaan, olisi se "pois alta" ja sen antama hyvä fiilis ja pirteys siivittäisi päivää. Sitten aamukahvit ja ehkä kirjastoon lukemaan lehden.

Vaihdellen sitten jotain aktiviteettia päiviin; sienestystä (menee helposti monta tuntia - ellet tunne sieniä, on hyvä aika opetella!), kaupunkikävelyä kirjastosta lainatun kirjan avulla, olisi ihana ajan kanssa tutustua omaan kaupunkiin! Leffoja kirjastosta, hyviä kirjoja; miten mahtavaa ois kun ois aikaa kerrankin lukea! Opettelisin tekemään hyviä, edullisia ruokia, ettei tarvi aina hutaista jotain vanhaa tuttua kiireellä pöytään. Irrottautuisin opiston kursseille, jollekin mihin en ikinä välttämättä olisi edes uskonut meneväni. Tai ehkä pitkäikäinen haaveeni uudesta kielestä, sen parissa menisi sitten aikaa kotonakin. Tietysti yrittäisin myös aktiivisesti hakea töitä ja kirjoittelisin ja hioisin hakemuksiani. Saattaisin tehdä vaikka marssikierroksen haluamiini työpaikkoihin kysymään avoimia paikkoja!

Ennen kaikkea en vain olisi jouten jatkuvasti, vaan yrittäisin saada päiviin sisältöä. Joinakin iltoina sitten valvoisin myöhään, vähän kuin lapsena kun "sai valvoa"... Vaikka saisi joka ilta, niin se on minusta mukavaa, kun sitä tekee harvoin. Surffaisin netissä (sulla kai on, vai?), katsoisin leffoja, kävisin yökävelyllä, lukisin sängyssä...

Luulen että mun suurin sudenkuoppa ois just netti, saattaa vapaapäivinä vierähtää huomaamatta monta tuntiakin, jos ei ole muuta. Siitä tulee sitten paska fiilis. Yrittäisin siis välttää kiusausta käynnistää koko konetta kuin tiettynä kellonaikana, joskus illansuussa.

Vierailija
2/4 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukematon määrä nähtävyyksiä, museoita, taidegallerioita, kauniita puistoja jne. Eli tutustuisin kotikaupunkiini kaupunginosa kerrallaan. Kävisin elokuvissa päivänäytöksissä. Kävisin torilla ostamassa tuoreita kasviksia ja vihanneksia ja kauppahallissa. Opiskelisin työväenopistossa jotain uutta. Kävisin mielenkiintoisilla luennoilla. Kirjastosta lainaisin hyvää luettavaa. Leipoisin. Opettelisin tekemään uusia ruokalajeja. Sisustaisin ja järjestelisin kotia uuteen kuosiin (ei maksa paljoa). Alottaisin jonkun uuden liikuntalajin. Jne. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä urheilen kotona ja käyn kuntokävelyä n. 15 km päivä. Otan ihan urheilun kannalta. Seison myöskin kaikki hemmetin leipäjonot hesassa. Siinähän ne päivät kuluu. Näillä rahoilla ei ihmeitä tehdä. T. pitkäaikaistyötön joka taas lähössä työkkäriin kuuntelemaan ei oota!

Vierailija
4/4 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päivät täyttyvät lasten hoidosta ja niihin liittyvistä rutiineista. Kotitöitä riittää niin paljon kun vain jaksan tehdä (omakotitalo, puulämmitys, iso piha, kasvimaa, marjastan paljon, ei käytetä juurikaan eineksiä vaan ruoka tehdään alusta asti itse jne).

Itse olen katsellut josko löytyisi jotain sopivaa opiskeltavaa vaikka netin kautta josta olisi apua työllistymiseen (olen ollut kotona lasten kanssa vuosikausia).

Lisäksi koetan auttaa naapureita ottamalla heidän lapsia "hoitoon" välillä kun heillä on satunnaista tarvetta hoidolle. Tosin vastaavasti meidän lapset menevät sitten taas välillä heille leikkimään eli ei ole mitenkään yksipuolista.

Toivottavasti jaksaisin ruveta kuntoilemaan nyt niin oma jaksaminenkin varmaan paranisi. Toivossa on hyvä elää.

t. toinen työttömyyskuukausi meneillään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme