Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa tämä rahatilanne.

Vierailija
25.08.2010 |

Miehellä ja minulla nimellisesti yhteinen tili mutta minulla ei ole sinne tunnuksia. Tälläkään hetkellä en tiedä onko siellä rahaa vai ei. Mies sai 2kk irtisanomisajan palkan ja lisäk´si on uudessa työssä mutta siinä nykyisessä tienaa aika heikosti. Minä olen saanut vuoden kotihoidontukea ja opintotukea nyt tipun pelkälle opintotuelle kun lapsi on laitettava hoitoon. Nyt kun tarvitsisin kengät ja kampaamon maksaisivat 200 euroa niin mies ei meinannut niitä antaa. Omat säästöni on käytetty ja töitä en löydä vaikka olen kuinka hakenut suututtaa koko tilanne. Keskustelut miehen kanssa eivät auta. Mitä teen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vähän niinkun joku taaperoikänen lapsi tai lemmikki. Miten niin teillä on yhteinen tili, jos et voi sitä käyttää?

Huh huh, sanon minä.

Vierailija
2/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi kuolee et saa koskea rahoihin ennen perunkirjoitusta, vaikka siellä olisi omat tulosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vaan ei suostu siihen että mulla olisi sinne tunnuksia, ennen onkin antanut rahaa mutta nyt kun on tiukemmat ajat niin en saa mitään.

Vierailija
4/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pankkisi konttoriin asioimaan tiskille niin saat tiedot ja rahat jos tili on nimissäsi.Miehesi ei voi estää ellei sulla sit oo jotai peliriippuvuus menneisyyttä jonka vuoksi et saa rahaa.

Vierailija
5/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en uskalla ottaa tililtä rahaa koska mies suuttuisi siittä.

Vierailija
6/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimillä. Jos toinen kuolee niin toinenkaan ei pääse rahoihin käsiksi. Ja se aika onkin sitten todella pitkä kun odottaa milloin saa rahansa. Nälkä ehtii tulla monta kertaa ja laskutkin pitäisi maksaa.

Vierailija
7/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä itsellään taitaa olla jotain salailtavaa kun et saa nähdä tilin summaa tai otetta.

Vierailija
8/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos toinen kuolisi joutuisin muutenkin muuttamaan kun ei minulla kuoleman jälkeen olisi isoja tuloja.

Vierailija
9/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili pitää olla nimetty: Matti TAI Maija Meikäläinen. Silloin leskellä on käyttöoikeus tiliin toisen kuollessa myös ennen perunkirjoitusta.

Vierailija
10/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä itsellään taitaa olla jotain salailtavaa kun et saa nähdä tilin summaa tai otetta.

Näin se on muissakin asioissa. Hänen vanhemmillaan äiti hoitaa raha-asiat on yhteinen tili heilläkin eikä appiukko tiedä paljonko tilillä on rahaa vaikka tienaa ihan hyvin. Anoppi vaan ostelee vaatteet appiukolle niin ei tarvitse kärsiä tällaista rahapulaa kuin minä.

Vierailija
11/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli niin ja yllätys suuri kun rahat jumissa. Kuolemahan harvoin tulee etukäteen tietäen, joten ei ollut osannut varautua siihen että tili jäädytettiin kun puoliso yllättäen kuoli. Eikä voinut tajuta miksi ei saanut omaa tiliään ulos pankista palkkapäivänä. Muut lainasivat rahaa ja antoivat perheelle ruokaa. Sen vuoksi haluan varoittaa, ettei kenellekkään muulle käy samoin.

Vierailija
12/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö voiko tämä riippua pankista? Meille nimittäin Säästöpankissa sanottiin, että tolla TAI sanalla turvataan se, ettei joudu pulaan toisen kuollessa.

Vierailija
13/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli niin ja yllätys suuri kun rahat jumissa. Kuolemahan harvoin tulee etukäteen tietäen, joten ei ollut osannut varautua siihen että tili jäädytettiin kun puoliso yllättäen kuoli. Eikä voinut tajuta miksi ei saanut omaa tiliään ulos pankista palkkapäivänä. Muut lainasivat rahaa ja antoivat perheelle ruokaa. Sen vuoksi haluan varoittaa, ettei kenellekkään muulle käy samoin.

Kyllä se varmasti minä olen joka kuolen ensin kun olen miestäni vanhempi ja kärsin kuitenkin muutamasta kroonisesta sairaudesta.

Vierailija
14/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sieltä voi rahaa nostaa ennen perunkirjoitusta. Ei vaikka siinä olisi tuo "tai"-sana. Ja ap:lle: kyllä minäkin hieman miettisin 200 euron kuluttamista kenkiin ja kampaajaan, mikäli rahatilanne on heikko. Kannattaa miettiä, onko tuollaisen rahasumman kuluttaminen aivan välttämätöntä.

Tiedätkö voiko tämä riippua pankista? Meille nimittäin Säästöpankissa sanottiin, että tolla TAI sanalla turvataan se, ettei joudu pulaan toisen kuollessa.

Vierailija
15/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tarvitsisin kengät ja kampaamon maksaisivat 200 euroa

kulumaan 200e kenkiin ja kampaajalle?

Vierailija
16/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kuitenkin nyt 2kk aikana saanut rahaa 3500€/kk kun sai irtisanomisajan palkankin. ap

Vierailija
17/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tarvitsisin kengät ja kampaamon maksaisivat 200 euroa

kulumaan 200e kenkiin ja kampaajalle?

Kun on synttärikutsut tulossa eikä minulla ole kuin yhdet kävelykengät ja nekin ovat rikki ovat 4v vanhat.

Vierailija
18/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- osaatko käyttää rahaa järkevästi ? Onko miehesi aiheellisesti huolissaan siitä että käyttäisit liikaa rahaa tilita ja haluaa esim. pitää siellä hätävarana säästöjä ?

- Näetkö tiliottaita tai näyttääkö mies muuten mihin "yhteisen tilin" rahat menevät vai voiko mies käyttää ne esim. omiin harrastuksiinsa ilman että tiedät ?

- Mistä yhteisen tilin rahat tulevat ? Ei kai sinun tulosi mene sinne ? Tuleeko sinne vain miehen tulot mutta on nimellisesti yhteinen ? Jos sinulla ei ole oikeutta käyttää rahoja sieltä niin älä ainakaan jatkossa ohjaa omia rahojasi kyseiselle tilille.

- Kerro miehelle että koet raskaana nykyiset rahajärjestelyt ja haluaisit että hoitaisitte yhteisiä rahoja yhdessä. Muuten sinä koet että sinua kohdellaan kuin lasta jolle annetaan viikkoraha ja kaikki "ylimääräinen" tarve pitää anoa ja pyytää toiselta eikä se ole oikein tasavertaisessa kahden aikuisen suhteessa.

Jos keskustelut eivät auta niin kirjoita lyhyt selkeä kirje miehellesi miten koet tilanteen.

Anna kaikki mahdolliset laskut päivähoidoista ym. miehelle maksettavaksi ja ohjaa omat tulosi omalle tilillesi. Äläkä anna miehelle oikeuksia käyttää tiliäsi. Jos mies suuttuu niin kerro että et voi hyväksyä että mies päättää kaikesta rahojen käytössä. Haluat tietää ja osallistua päätösten tekoon. Silloin voit hyväksyä yhteisen tilin ja tietysti tarvit omat tunnukset yhteiselle tilillenne.

Meillä on omat tilimme mutta kummallakin on käyttöoikeus toisen tiliin ja minä naisena hoidan meillä yleensä raha-asiat. Tosin isommat ostokset ja sijoitukset neuvotellaan yhdessä aina vaikka kumpikin luottaa toiseensa raha-asioissa. Yhdessä keskustellut ostokset ja sijoitukset ovat yleensä varmempi tapa kuin yhden ihmisen diktatuuri.

Tsemppiä.

Vierailija
19/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin kyllä normaalia avioliittoa

Vierailija
20/27 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko miehen vaan määrätä kaikesta ja tyydyt olemaan tossuna? Anteeksi, mulla ei mahdu päähän, miksi hyväksyt tuon tilanteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi