Syitä, miksi "normaalia" lasta kuljetetaan koulutaksilla kouluun, jos matka alipitkä kriteereihin?
Kommentit (18)
jos vanhemmat ei pysty kuljettamaan. Eskarilaista kun ei saa / tarvi laittaa vielä yksin kulkemaan.
se hämmästyttää, kummastuttaa ap:n kaltaista kulkijaa!!!!!
Reitti muutoin vaarallinen, en tiedä miten olisi, mutta voisi olla.
Tai jospa vanhemmat ovat maksaneet tuosta kuljetuksesta itse erikseen taksifirmalle.
Ison tien vartta tarttis kulkea, kukaan ei tunnu noudattavan nopeusrajoituksia, eikä pyörätietä/jalkakäytävää ole.
Vanhemmat maksavat ihan itse taksikyydin.
...vanhemmat kuskaa autolla pitkin kevyenliikenteen väylää, vaikka koulumatka heillä välillä 500m-3km, ja siis ihan pyörätietä pääsisi kulkemaan terveet lapset.
...vanhemmat kuskaa autolla pitkin kevyenliikenteen väylää, vaikka koulumatka heillä välillä 500m-3km, ja siis ihan pyörätietä pääsisi kulkemaan terveet lapset.
koska reitti vaarallinen. Sama, kuten joku kirjoitti, eli ison tien viertä pitäisi kävellä, ei suojatietä, ei jalkakäytävää, ajetaan kovaa jne. Matkaa kouluun hiukan päälle kilometri.
Ja kyyti on siis ilmainen, koska vaarallinen reitti.
Olisiko, että lapsi ei olekaan normaali?
naapurin lapsi on "epanormaali". Pahus.
lievästi tosin, mutta kulkee taksilla kouluun. Matkaa tosin on yli 10km, mutta voihan joku ihmetellä miten lapseni nyt taksilla kulkee, sehän on "normaali..", siis joku naapuri tms joka ei tiedä diagnoosista.
..."normaalilta" kaverilta puuttuu jalka. Tätä ei todellakaan huomaa edes välituntileikeissä jos ei osaa erittäin tarkkaan katsoa (siis on proteesi). Saa kuitenkin taksikyydin.
vaarallinen reitti, ei katuvaloja, vanhemmat maksaneet jne.
itse sain astman takia kyydityksen.
Ulkopuoliset eivät tiedä diagnoosista, eivätkä mitään arvaakkaan lapsen käytöksestä.
Liikenteen havannointi huonoa, alueen hahmottaminen, kävely/ juokseminen ajotielle/pyörän alle katsomatta.
Olisimme saaneet taksin vielä tokallekkin mutta mielestäni jo pärjää itse.
Minusta lapsen paras olla ja käyttäytyä niinkuin muutkin mahdollisimman paljon, vaikka olisihan tuo taksilla kulkeminen ollut niin helppoa.
Helppous vaan ei aina ole se paras vaihtoehto. Uskon ehdottomasti että lapsen itsetunto parempi kun on niinkuin muutkin. Ja happihyppely ennen/ jälkeen koulun loistava asia.
Hän meni vuoden taksilla koulun.
Muitakin toimenpiteitä asia aiheutti mutten niitä tässä selvennä.
myös silloin, jos matkalla on vaarallisia tieosuuksia (ei kevyenliikenteen väyliä, vaarallisia ylityksiä yms.).
maaseudulla joudutaan kuljettamaan alle 3km matkoja taksilla kouluun, ei ole julkista liikennettä eikä kevyenliikenteenväyliä, mutta rekkoja ihan riittävästi. Jostain syystä eivät yhtään väistä pieniä koululaisia, vaikka lapsilla ei olisi piennarta missä kävellä tai pyöräillä. Vanhemmilla on aika ikävä tilanne laittaa lapsensa yksinään koulumatkalle, kaikilla kun ei ole mahdollisuutta kuljettaakaan lapsiaan kouluun.
Onko lapsissa silloin joku vika?
Maaseudulla meidän tyttö kulkee kuljetuksessa, koska koulutie on vaarallinen. Maksamme kuljetuksesta.
Hanki oma elämä!