Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pitää "polttarit" jos on mennyt jo aiemmin naimisiin?

Vierailija
24.08.2010 |

Sain kutsun kaverin polttareihin ja ajattelin, että häät on sitten siitä vähän ajan päästä. Sitten kuulinkin, että pari on mennyt salaa naimisiin jo jokin aika sitten. Onko korrektia kuitenkin pitää polttarit? Kutsussa ei puhuttu suoranaisesti polttareista, mutta kyllä siitä tuli selväksi, että tarkoitus on viettää polttareiden tapainen ilta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän noita järjestetään suht usein ja nimikin niille on keksitty: Rouvikset :)

Voi olla ihan hyväkin idea pitää rouvikset vaikka talvella, kun yleensä kesät on täynnä kaikenlaista menoa.

Vierailija
2/14 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki voi viettää mukavaa iltaa ystävien kanssa... morsiamen kustannuksella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu tuli "morsiamen" ystävältä ja siinä on suunniteltu ajankohta ja sitten toive, että voitaisiin tavata ja suunnitella tuota iltaa. Voi tietty olla, että "morsian" osallistuu kustannuksiin, mutta ilmeisesti meidän kavereiden on kuitenkin tarkoitus suunnitella jotain yllätysohjelmaa.

ap

Vierailija
4/14 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla, että pari pitää myös juhlat kuitenkin. Joskushan polttareiden suunnittelu aloitetaan jo hyvissä ajoin ja kutsu juhliin tulee vasta sen jälkeen.

Monethan menevät maistraatissa naimisiin ja sitten hakevat kirkossa siunauksen ja pitävät hääjuhlan. Monilla vihkiminen ja siunaus on peräkkäisinä päivinä, mutta voihan väliä olla vuosi tai kaksikin.

Vierailija
5/14 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat menneet naimisiin aiemmin kahdestaan ja pitävät juhlat vasta kolme kuukautta tästä. Polttarit on tarkoitus pitää ennen noita juhlia, olen itsekin menossa. :) En ajatellut, että siinä on mitään outoa, vaikka tietenkin morsian on jo naimisissa polttareissa.

Vierailija
6/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en saanukaan kutsua itse häihin. Se oli musta outoa.

Vierailija
7/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälle. Aikaa ei morsiamella ollut ennen häitä.((Oli todella hyvät syyt) Halusimme silti ilahduttaa ystäväämme ja saada hänenkin kokea olevansa erityinen.

Ei ehkä tapana, mutta eikö pääasia ole yhdessäololla ja ystävän huomioimisella?

Vierailija
8/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse kun on muuta tekemistä ja 11 kk tenavakin hoidettavana. Jos pariskunta on mennyt salaa naimisiin, niin he kenties ovat halunneet välttyä kaikelta häihin liittyvältä hässäkältä, myös polttareilta.

Nämä jälkikäteen järkättävät polttarit ovat vielä melkoisen megalomaaniset koko viikonlopun kestävät yllätysbailut, joissa on ohjelmaa aivan helvetikseen. Ja tietty kustannuksia, jotka hoidetaan järjestäjien kukkarosta. Ei kiitos. Juhlakalu ei edes ole mikään bestis, olen nähnyt satunnaisesti ehkä kerran vuodessa lähivuosina.

Vierailija
9/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti suurin osa on menneet naimisiin maistraatissa perheen tai vain parin todistajan läsnäollessa. Kaikille miehille on silti pidetty jälkeenpäin isot "polttarit". Ihan tohkeissaan ne on niitä järjestäneet: mökkeilyä, pesismatseja, ralliautoilua, cartingia, jne jne.

Vierailija
10/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeellisimmillä nimikkeillä.

Tarkoitus ei ole, että vieraat joutuisivat kustantamaan tai järjestämään juhlia.

Minä järjestelen yleensä itse kaiken, joskus joku tuo tullessaan vaikka jotain tarjottavaa.

Juhlat ovat mukavia ja mielestäni voi juhlia koska vaan.

Jokin aika sitten juhlin sitä kun tulin äidiksi 20v sitten.

Vierailija
11/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutenhan juhliminen on ok.

Vaikuttaa rahastukselta vaan.

Vierailija
12/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju oli taas pompsahtanut ylös. No sain itse viikonloppuna uutta tietoa. Kyse on tosiaan tavallaan polttareista eli sen tapaisista juhlista, tosin "morsian" on mukana järjestelyissä ja vastaa suurimmaksi osaksi kuluista. Jos jotain erityistä päätetään tehdä yhdessä, niin sitten jokainen maksaa oman osuutensa itse (myös morsian). Juomat myös jokainen kustantaa itse, mutta tämä morsian tarjoaa kotonaan pientä purtavaa.

Pari aikoo järjestää myös pienimuotoiset juhlat myöhemmin, johon kaikki polttareihin osallistuvat myös kutsutaan. Kyseessä ei ole varsinaisesti häät, mutta kuitenkin juhlat, joissa parin naimisiinmenoa on tarkoitus on juhlistaa. Musta tää kaikki kuulostaa tosi kivalta!

ap

Vierailija
13/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli hääjuhlien aikaan ollut naimisissa jo vuoden verran. Ja morsian itse toivoi, että polttarit pitää saada, ja yön yli kestävät sellaiset. Saikin, mutta silti ihmetytti... etenkin, kun tässä välissä pari oli ollut jo eroamassakin..

Vierailija
14/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kuitenkin pidetään polttarit (ja "hääjuhlat") jälkikäteen? Missä järki?

Joko niitä häitä juhlitaan ajallaan, tai sitten ei ollenkaan. Outoa.