Mä en jätä edes 14-vuotiasta yksin kotiin..
saati sitten sysäisin vauvan hänelle hoitoon...
ja sitten toisessa avauksessa ihmetellään miten 14-vuotiaat karkailee kotoaan ja katoaa...
Kommentit (11)
Et jätä yksin kotiin? :D Mä luulen, että tuollaiset ylihyysätyt ne vasta karkaavatkin! Normaalia elämää eläneillä ei tarvetta kapinointiin.
ja riippuu niin siitä 14 veestä, että voisko sitä jättää vai ei, yksin siis, tai hoitamaan lasta yms.
Petaat sängyn ja pilkot ruoan lautaselle... Todella hyvä elämä lapsellasi tiedossa...
Mä olin 14-vuotiaana jo vastuussa ekasta työstäni, jaoin mainoksia kerran viikossa 7.-8.-luokilla.
Jos ei yhtään anneta olla yksin ja tehdä pienempiäkään päätöksiä itse, anneta vastuuta pätkän vertaa, niin miten sen ikinä oppii? Kohta huomaat, että kolmekymppinen lapsesi on vielä riippuvainen äidin ja isän avusta, päätöksistä..
Paitsi tietty jos tulis akuutti tarve esim. joutuisin lähtemään toisen lapsen kanssa yöllä sairaalaan ja mies ei olisi just sinä yönä kotona.
Mutta siis suunnitellusti en jättäisi.
Mä olin 14-vuotiaana jo vastuussa ekasta työstäni, jaoin mainoksia kerran viikossa 7.-8.-luokilla. Jos ei yhtään anneta olla yksin ja tehdä pienempiäkään päätöksiä itse, anneta vastuuta pätkän vertaa, niin miten sen ikinä oppii? Kohta huomaat, että kolmekymppinen lapsesi on vielä riippuvainen äidin ja isän avusta, päätöksistä..
Eli olet siis jo 13-vuotiaasta ollut yksin öitä kotona? Ja sinun mielestäsi tämä on auttanut sinua elämässä eteenpäin siten että hankit oikein jakelutyötä sen ikäisenä? Saitko muuten rahaa kotoa ollenkaan?
Myös oma 14-vuotiaani on tehnyt sekä kesä- että keikkatyötä enkä ole niitä hänelle hankkinut vaan ihan itse on työnhaun tehnyt. On tehnyt myös vastuullista työtä nuorisoseurassa nuorempien kanssa. Osaa kokata, osaa maksaa puhelinlaskunsa, osaa tehdä kuule ihan päätöksiä!
Johtuisikohan se siitä, että olemme olleet tukena. Olemme olleet läsnä. Hänen ei tarvitse olla öitä yksin.
Eikä ihan vähään aikaan tule olemaankaan.
tuli tuosta yön yli olemisesta. Jos olisi ollut vain päivä tai ilta-aikaan tapahtuvasta yksinolosta, niin melkoista vastuunkantokyvyn puutetta olis ollut. Mutta nythän tuo asia on ihan eri valossa.. En olisi kirjoittanut, jos olisin tuon yö-hommelin tiennyt..
Unohda!
ja 8 vuotiaani myös.