Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisi ysin vanhempainilta keskiviikona, menisitkö sinä

Vierailija
24.08.2010 |

Itse olen mennyt kaikkiin vanhempainiltoihin poikkeuksena ne jolloin olin sairaalassa ja työmatkalla.

Menen myös keskiviikkona. Tuon luokan vanhemmista suurin osa tulee paikalle.

Mitenkä muiden yläkoululaisten vanhempainiltojen osallistumisaktiivisuus????

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen vanhempainiltaan en sitten aina mennyt (riippui asiasta), kun oli sama koulu ja samat asiat/käytännöt.

Vierailija
2/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esikoiseni on ysillä, ja kun kutsu vanhempainiltaan tulee, menen ihan varmasti.

Ainoat vanhempainillat, mistä olen luistanut, on muutama kuopuksen (perheen kolmas lapsi) vanh.ilta, joissa on käsitelty esim. valinnaista ruotsia ala-asteella tai käsityö/tekninen työ -valintaa, ne jutut kun on kuullut jo kahdesta aiemmin.

Ei se pelkkä vanhempainillan anti, hyvä on tavata myös muita vanhempia samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tulisi mieleenikään olla menemättä.

Minkälaiset ihmiset eivät käy vanhempainilloissa ja miksi ette?

Vierailija
4/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden käden sormilla on laskettavissa ne määrät, joita en ole päässyt menemään (meillä siis 4 lasta, joista vanhin on ammattikoulussa ja nuorin 1. luokalla). Kahden lapsen kohdalla vanhempainiltoja on ollut n. 6 viikon välein, ja yhdestä olen joutunut olemaan poissa.

Vierailija
5/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyvien lasten vanhemmat on paikalla keväällä näkyy sitten niitä, jotka tajuaa, että lapsi ei pääsekään keskiasteen oppilaitoksiin, koska todistus on huono.

Vai miten muuten oppilaan koulumenestys ja vanhempainillat korreloi keskenään? Etenkin, jos keväällä alkaa ilmestyä lasten koulunumeroista huolestuneita vanhempia. Outoa.

Mun vanhemmat eivät käyneet koskaan mun vanhempainilloissa, eikä se mun menestykseen vaikuttanut. Akateeminen tutkinto on taskussa.

Vierailija
6/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jutellaan OMAN open kanssa.

Yleisiin koko koulun iltoihin en mene, paitsi silloin kun seiskaluokka alkoi.

Meillä kun jo kolmas aloitti ylä-asteen, niin on tuttua toimintaa.

Vierailija
7/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankkaa, jos ei vanhempaa sen vertaa lapsensa koulunkäynti kiinnosta.

Vierailija
8/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus sillon vanhimman pojan ekalla luokalla käyny, mut en sen jälkeen.

Ei ole mun juttu.

Vierailija
9/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyvien lasten vanhemmat on paikalla keväällä näkyy sitten niitä, jotka tajuaa, että lapsi ei pääsekään keskiasteen oppilaitoksiin, koska todistus on huono.

Vai miten muuten oppilaan koulumenestys ja vanhempainillat korreloi keskenään? Etenkin, jos keväällä alkaa ilmestyä lasten koulunumeroista huolestuneita vanhempia. Outoa. Mun vanhemmat eivät käyneet koskaan mun vanhempainilloissa, eikä se mun menestykseen vaikuttanut. Akateeminen tutkinto on taskussa.

kun tajuavat, että jotain olisi pitänyt tehdä. Silloin keväällä kun on yhteisvalintavanhempainilta, jossa opo kertoo aika realistisesti siitä, mitä on tulossa. Silloin vanhemmat ilmestyvät paikalle kysymään, saisiko yksittäistä numeroa mitenkään korotettua (ei saa), voisiko päästä erilliskiintiössä (ei yleensä), auttaako lukioon pääsyssä soitto rehtorille (aika usein kyllä) jne.

Ne fiksujen oppilaiden vanhemmat on koko yläasteen ajan seuranneet lastensa koulunkäyntiä ja tietävät, missä mennään. Osa vanhemmista havahtuu vasta sitten, kun joulutodistuksessa on keskiarvona 6.1 ja pitäisi päästä sähkölinjalle amikseen.

Vierailija
10/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menestyy koulussa kun vanhemmat on kiinnostuneita lapsen kouluasioista/kavereista jne. Osoittavat arvostusta lapsen työtä kohtaan.

Meillä ollaan aina kiinnostuneita kaikista lapseen liittyvistä asioista, mutta läksyjä en lapsen puolesta tee ja aika harvoin kuulustelen tms. myöskään. Molemmat koululaiset pärjäävät koulussa. Voihan se lapsi pärjätä vaikka vanhemmat ei olisi kiinnostuneitakaan, mutta jos lapsi vähänkään on heikommin menestyvä, niin vanhempien tuen puute heikentää entisestään. Ainakin omien lasten kaveripiirissä mittarina voi käyttää vanhempainiltoja, siellä on juuri ne vanhemmat joilla ei ole mitään huolia ja murheita, ja ne vanhemmat puuttuu, joiden lapset ei koulussa pärjää ja häiriköi muidenkin oppimista,

Vai miten muuten oppilaan koulumenestys ja vanhempainillat korreloi keskenään? Etenkin, jos keväällä alkaa ilmestyä lasten koulunumeroista huolestuneita vanhempia. Outoa. Mun vanhemmat eivät käyneet koskaan mun vanhempainilloissa, eikä se mun menestykseen vaikuttanut. Akateeminen tutkinto on taskussa.

Vierailija
11/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinne osallistutaan

Vierailija
12/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla oli aika monta vanhempaa, kun oli kaikille lapsille ja osalle vanhemmista ihan uusi koulu. Mutta lähes puolet vanhemmista puuttui... Kasilla aktiivisuus taas laimeni ja paikalla oli muutama vanhemmista. Nyt ysillä puhutaan yhteisvalinnasta ja jatko-opinnoista, paikalla on varmaan sellaiset joiden esikoinen on ysillä.

Meillä oli yläasteella sellainen koulukuraattorin ja väestöliiton psykologin vetämä murkkujenkasvatusryhmä, johon oli tarkoitettu kerätä seiskojen vanhemmat. 350 oppilaan vanhemmista ei saatu ryhmää kasaan, puhumattakaan että vain seiskojen vanhemmista olisi löytynyt 10 innokasta murkun kasvattajaa. Yksi mies oli selkeästi kotoa sinne pakotettu, tuli kerran ja sen jälkeen ei näkynyt. Yhden lapset kävi ihan toista koulua, mutta kuuli naapuriltaan ja kun oman koulun joukoista ei ryhmä täyttynyt, niin pääsi mukaan.

Vierailija
13/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun kanssa vai ei, opettajat valittaa mediassa vanhempien sekaantuvan liikaa koulun asioihin. Ehkä vanhemmat ei sitten enää ysiluokalla välitäkään, viesti meni perille vuosien kuluessa.

Vierailija
14/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen siirty nyt amikseen ja toinen yläasteelle,päiväkoti ikäinenkin meillä on ja siellä omat keskustelut

Vierailija
15/15 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä näkyy sitten niitä, jotka tajuaa, että lapsi ei pääsekään keskiasteen oppilaitoksiin, koska todistus on huono.