Olen pienirintainen, mutta D-kuppi on liian pieni!?
Ympärys on 75cm. Monissa liiveissä mallit loppuu kokoon D (joissain jopa kokoon C). En ole mitenkään isorintainen, mutta monesti 75D:n kuppi on liian pieni! Omituinen ongelma. Onko muilla?
Kommentit (30)
toki se jossain vaiheessa loppuu.
mutta esim. kiva pettymys miehelle;menet baariin iskemään miestä---lerppalöysänahat kerättynä rintsikoihin...oooooh,mikä rintavarustus,ajattelee mies. ja voihan paska,kun päästään riisumaan rintsikat,niin "tissit" katoaa".
eikä niitä ole kiva puristella siellä rintsikoissakaan,sellaista löllyvää,löysää nahkaa,josta puuttuu sisällys....
En ole imettänyt ja rintani ei ole roikkuvat vaan ennemmin sellaiset pienet pallot... Kun kuppi on pieni niin rinta pursuaa yli. Joissain malleissa 75D sopii, mutta monissa se on pieni :(
Kaupat myyvät vain keskivertokokoja, ja sit ihmiset käyttää niitä, vaikkei ne oliskaan oikeita. Jo D-kuppista pidetään isorintaisena, vaikka pienellä ympäryksellä D ei suinkaan ole iso. Monet pitävät jo C-kuppista isorintaisena, vaikka C on itse asiassa aika pieni kuppikoko.
Suurella osalla on D tai suuremmat rinnat, mutta ei silti ole lihava. Eli ei tarvitse mitään 85 tai yli ympärystä, vaan 65-75 olisi sopivampi. Isoja kuppeja pienillä ympäryksillä on kuitenkin vaikea löytää muualta kuin erikoisliikkeistä.
T: 70F
Suunnilleen jokainen nainen haluaa tunkea päälleen sen B75:n, kun niitä myydään kaikkialla. Todellisuudessa lähes kaikki käyttävät liian suurta ympärysmittaa ja liian pientä kuppia. Naiset eivät myös näissä vertailuissaan ymmärrä, että kuppikoot ovat suhteellisia, ja vaihtelevat siis ympärysmitan mukaan. Se, että jollakulla on D-kuppi, ei vielä sano mitään, kun 65D on ihan eri kokoinen kuin 80D.
Itse pidän rintojani keskikikokoisina, ja käytän E- tai F-kuppia. Ympärysmitta on 65 ja ihan normaalipainoinen olen.
johonkin sellaiseen liikkeeseen ostoksille, jossa on ammattinsa osaava myyjä. He osaavat auttaa ongelmassa, koska sinä selvästikään et tiedä kuinka valita oikeankokoiset liivit. Niitä mittoja ei tulkita ihan noin suoraviivaisesti kuin useimmat tuntuvat kuvittelevan.
Eri merkeillä on vähän eri mitoitus. Joillakin ei ole DD-kokoa ollenkaan, vaan D:n jälkeen tulee E. Joillakin taas D:n jälkeen on DD ja sit vasta E.
Joka merkillä on vähän eri mitoitus ja sama koko ei välttämättä olekaan sopiva toisella merkillä, joten liivien sovittaminen on ehdottoman tärkeää. Ja siis sovittaminen ammattilaisen avustuksella, jos omat taidot ei riitä.
mistä lähtien D kuppi on ollut pieni???
t. AA
Mä ehkä suosittelisin aloittajalle vaikka käyntiä optikolla noin alkajaisiksi. Ja sit ehkä visiittiä liiviliikkeeseen.
T: 70A
Kahden lapsen jälkeen kävelin erikoisliikkeeseen ostamaan liivit, kun vanhat oli väärää kokoa.
Kuvittelin olevani jotain 80B, kun aikaisemmin olin käyttänyt 75/80C liivejä, mutta aikaisempaa paljon pienemmät rintani (mallia nahkalätyt) olivatkin kokoa 70D.
Vanhat siis tosiaan olivat väärää kokoa.
Minulla on tuo ongelma. Rintani riippuvat 10 cm liian alhaalla. Rintani eivät ole mitenkään massiiviset, no aika isot, mutta ei valtavat. Kun kerään ne säkkiin, on kokoni 70F.
Tarkoittaako tämä, että iän myötä kun tissit vain riippuvat enemmän ja enemmän, että vuosi vuodelta kuppikoko kasvaa, vaikka rinnat eivät sinänsä isontuisi?