Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko synnyttämätön nainen olla hyvä kätilö?

Vierailija
23.08.2010 |

Rupesin vain pohdiskelemaan, itse haluaisin kätilöksi. Tämä haave on herännyt vasta omien lasten myötä, en olisi varmaan tullut tämmöistä alaa ajatelleeksikaan jos olisin lapseton.

Minun synnytyksissäni olleet kätilöt ovat kaikki olleet äitejä itsekin. Jotenkin se on lisännyt luottoa.

Mitä te ajattelette?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa ammattiin valmistuvista ei ole vielä siinä vaiheessa äitejä. Totta kai oma kokemus tuo paljon, mutta luulen, että synnyttämätönkin on hyvä kätilö!

Lääketieteellinen osaaminen ja kätilön empaattisuus on mielestäni kaikkein tärkeitä, eikä niistä kumpikaan tule synnyttämällä.

Vierailija
2/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko terve sairaanhoitaja osata riittävän hyvin hoitaa syöpäsairasta? Voiko pienituloinen pankkivirkailija olla hyvä sijoitusneuvoja? Eiköhän tässä ole kyse ammattilaisista ja tuo ammattitaito hankitaan koulutuksessa. Vertaistuki ja mutu-tiedot ovat sitten asia erikseen. Jos menen neuvolaan kysymään neuvoa vaikkapa imetykseeen, en halua että terveydenhoitaja jutustelee tyyliin "no oma lapseni ainakin oli tällainen" vaan haluan että hän tuo esiin näyttöön perustuvaa faktatietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskätilöitäkin...

Vierailija
4/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan monet lapsettomat ovat useissa lapseen liittyvissä asioissa lapsellisia parempia, sillä heillä ei ole oman äitiyden tuomaa painolastia. Ovat objektiivisempia.

Vierailija
5/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan sellainen lesbo joka salaa haaveilee naisista ja on yhä vaginastaan neitsyt 50-60-vuotiaana,ne ovat varsin munapäitä kipujen ja kaiken suhteen.

Vierailija
6/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttänyt kätilö on taatusti muuten samalla tavalla empaattista ja ammattitaitoista synnyttämätöntä parempi. Samoin lastenlääkri, jolla on lapsia, on parempi kuin lapseton. Ja ihan omakohtaisesti tiedän, että esim. juuri lapsiin potilaina tai harrastuksissa suhtautuu eri tavalla sitten, kun on omiakin, mitenkään lapsettomia väheksymättä. Äitiys muutta aihmistä monella tapaa hyvässä ja pahassa.

Vierailija
7/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ihmisen auttaminen omakohtaisia kokemuksia vaadi.

Vierailija
8/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät kuiskuttelmassa neuvoja koko ajan.Huono vaikutelma jää.Eivät keskity koko tapahtumaan vaan juoksevat koko ajan muualla.

Vierailija
9/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyttiä. Ei äitiys, biologinen, tee ihmisestä parempaa missään suhteessa.

Synnyttänyt kätilö on taatusti muuten samalla tavalla empaattista ja ammattitaitoista synnyttämätöntä parempi. Samoin lastenlääkri, jolla on lapsia, on parempi kuin lapseton. Ja ihan omakohtaisesti tiedän, että esim. juuri lapsiin potilaina tai harrastuksissa suhtautuu eri tavalla sitten, kun on omiakin, mitenkään lapsettomia väheksymättä. Äitiys muutta aihmistä monella tapaa hyvässä ja pahassa.

Vierailija
10/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omissa synnytyksissäni mukana olleet opiskelijat, jotka tasan eivät kaikki olleet äitejä, ovat olleet oikeaan ammattiin suuntautumassa :)

teoria hankitaan koulusta, kokemus synnytyssalista. ja tietyssä määrin on omat synnytyskokemukset osattava pitää pois työtilanteesta.

Olen itse sairaanhoitaja, monesta asiasta minulla on kokemusta ja tietysti jotkut asiat tuovat varmuutta myös työhön. pääosin ammattitaito on kuitenkin hankittu ihan muualta- ja ne omat tuntemukset on pidettävä tietyssä määrin pois työstä.

Vierailija
11/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellinen osaaminen ja kätilön empaattisuus on mielestäni kaikkein tärkeitä, eikä niistä kumpikaan tule synnyttämällä.

Minä olin vastaamassa juuri näillä sanoilla! :)

Lisäksi sanoisin, että tietenkin plussaa synnyttäneille kätilöille on se tieto, mitä luokkaa synnytystuskat ovat. Sitähän ei voi muuten tietää kuin itse kokemalla! Tämä voi siis auttaa kätilöä ymmärtämään synnyttäjän kipuja esim. juuri kivunlievitystä mietittäessä.

Vierailija
12/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan omakohtaisesta kokemuksesta se, etu, että tietää millaista se voi oikeasti olla.

Vierailija
13/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lesboja jotka hakeutuu juuri tähän työhön.

Että sellaista!

varsinkaan sellainen lesbo joka salaa haaveilee naisista ja on yhä vaginastaan neitsyt 50-60-vuotiaana,ne ovat varsin munapäitä kipujen ja kaiken suhteen.

Vierailija
14/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lesboja jotka hakeutuu juuri tähän työhön. Että sellaista!

Kyllä siinä kelpaa niitä värkkejä katsella ja hekumoida.

Vierailija
15/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin synnytystuskat on arvioitu asteikolla 10 joka vastaa syöpätuskaa että sellaista.

Myös marathonin juokseminen vastaa fyysiseltä kokonaisuudeltaan synnäriä+syöpäkivut päälle.

Voit sinä äitejä haukkuva ei synnyttänyt miettiä mitä helvettiä haukut!!!!!!!!!!!LIISA

Vierailija
16/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pääsevät sorkkimaan ja kokeilemaan joka puolelta ja neuvomaan jopa rinnoista.Haloo typerykset.

Vierailija
17/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omissa synnytyksissäni mukana olleet opiskelijat, jotka tasan eivät kaikki olleet äitejä, ovat olleet oikeaan ammattiin suuntautumassa :)

teoria hankitaan koulusta, kokemus synnytyssalista. ja tietyssä määrin on omat synnytyskokemukset osattava pitää pois työtilanteesta.

Olen itse sairaanhoitaja, monesta asiasta minulla on kokemusta ja tietysti jotkut asiat tuovat varmuutta myös työhön. pääosin ammattitaito on kuitenkin hankittu ihan muualta- ja ne omat tuntemukset on pidettävä tietyssä määrin pois työstä.

Vierailija
18/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä oli.

Vierailija
19/19 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luinkin jostain, että joku lapseton kätilö kertoi joskus valehtelevansa synnyttäjälle, että on äiti itsekkin. Säästyi siltä "et sä mitään voi tietää"-kiukuttelulta.