valehtelusta
Tiedän, että on väärin lukea toisen sähköposteja, mutta mies on kertonut salasanansa. Näen posteista, että mies on valehdellut muille.
Esimerkiksi hänellä on ollut myynnissä auto ja joku on tarjonnu vaihdossa jotain autoa niin mies on vastannu, ettei tartte sellaista autoa, kun pojat ovat niin pieniä, etteivät voi pitkään aikaan ajaa. Meillä on vain yksi poika ja yksi tyttö. Miksi ei ole voinut kirjottaa vain lapset. Miksi antaa olettaa, että hänellä on useampi poika.
Yhteen viestiin oli kirjoittanut, että etsii tytölleen autoa (eli antanut olettaa, että hänellä 18 v tyttö, no ei ole vaan tyttönsä on silloin ollut 4 v).
Mies on valehdellut minullekin, olen puhunut ja vannottanut, ettei saa valehdella enää. En kyllä tiedä valehteleeko.
Ihan oikeasti en tajua tuollaista toimintaa. Muuten mies on ihan kunnon mies. Ei varmalla petä, koska ei ole kovin paljoa poissa kotoa. Ei ryyppää, ei ole väkivaltainen, hoitaa kotia ja lapsia. En oikeasti tajua, mikä into sillä on tuohon. Kyselin myös onko tyytyväinen elämäänsä (eli onko valheet haavekuvia...en ole kertonut, että tiedän), niin hän on sanonut olevansa ja vaikuttaakin aika tyytyväiseltä.
En tiedä onko tuo sellainen asia jonka takia erota, mutta rehellisyyden nimissä, se ei voi olla vaikuttamatta minuun. Ja tajuan, että tuon takia suhteemme ei voi koskaan olla syvä. Vaakakuppiin asiat pitää laitaa ja nyt ehkä hyvät kuitenkin painaa jonkun verran enemmän.
Moni sano että ihmisen pitää tehdä onnensa itse (eli se ei ole parisuhteesta riippuvainen), onko minulla siis mahdollisuus olla onnellinen, jos olen parisuhteessa ihmisen kanssa, jolla on sellainen piirre, jota en voi sietää, enkä ymmärtää.
Kommentit (12)
Sano, että haluat hänen olevan täysin rehellinen ja sitten kerrot itse rehellisesti käyneesi hänen sähköpostillaan. Et ole siis itsekään ihan täysin pulmunen... Kuulostaa nimittäin siltä, että jos miehesi on valehdellut muillekin, niin ei välttämättä ole sinullekaan niitä puhtaimpia jauhoja pussiin työntänyt.
ap tullut mieleen että miehesi ei ehkä halua kertoa ventovieraille kauppakumppaneille kaikkea peheestään. Mutta tahtoo antaa itsestään avomen ja rehdin kuvan. Itsekkin olen muutamassa tilanteessa keronut lapsien määräksi eri kuin mitä oikeasti ja samanten olen aika monta kertaa ollut naimisissa vaikka avopari ollaankin.
Sano, että haluat hänen olevan täysin rehellinen ja sitten kerrot itse rehellisesti käyneesi hänen sähköpostillaan. Et ole siis itsekään ihan täysin pulmunen... Kuulostaa nimittäin siltä, että jos miehesi on valehdellut muillekin, niin ei välttämättä ole sinullekaan niitä puhtaimpia jauhoja pussiin työntänyt.
ja saattais lopettaa vaikka koko suhteen.
ap tullut mieleen että miehesi ei ehkä halua kertoa ventovieraille kauppakumppaneille kaikkea peheestään. Mutta tahtoo antaa itsestään avomen ja rehdin kuvan. Itsekkin olen muutamassa tilanteessa keronut lapsien määräksi eri kuin mitä oikeasti ja samanten olen aika monta kertaa ollut naimisissa vaikka avopari ollaankin.
En aina kerro esim. ostotilanteissa kovinkaan avoimesti, millainen perhe mulla on...saatan just käyttää jotain valkoista valhetta edistämään kaupantekoa. Muuten en harrasta valehtelua.
Minä aiankin nettipalstoilla pyöriessäni kerron lasten määräksi eri kuin se oikeasti on, koska en halua itseäni tunnistettavan. En oikeastaan pidä sitä kovin vakavana valehteluna.
En aina kerro esim. ostotilanteissa kovinkaan avoimesti, millainen perhe mulla on...saatan just käyttää jotain valkoista valhetta edistämään kaupantekoa. Muuten en harrasta valehtelua.
huvikseen, kun muissakin yhteyksissä on valehdellut. Ei hänellä vaikuta todellisuudentaju heittävän. (ja muutenkin vaikuttaa aika normaalilta) ap
milaisisa asioissa. Mutta esim. tuo auto ja vaihdossa tarjottu toinen auto -juttu on ihan looginen. Jos joku on tarjonnut vaihdossa vanhaa koslaansa ja se on miehesi mielestä ollut huono/liian kallis/epäsiisti tms. niin on varmaan helpompi päästää pieni valhe kuin sanoa myyjälle suoraan, että ei kiinnosta sun auto, koska se on niin epäsiisti/liikaa ajettu/ruosteinen tms. En pitäisi tuossa tilanteessa pientä valkoista valhetta syntinä.
Vertaa vaikka vaatekaupassa käyntiin. Jos katsot jotain vaatetta ja myyjä tulee siihen kauppaamaan sitä ja itse vaate olisi susta tosi makee, mutta hinta on aivan liian suolainen, niin helposti mä ainakin sanon, että vaate ei ole ihan minun makuuni. Harva sanoo suoraan, että ihana vaate, mutta aivan liian kallis minun tuloillani.
milaisisa asioissa. Mutta esim. tuo auto ja vaihdossa tarjottu toinen auto -juttu on ihan looginen. Jos joku on tarjonnut vaihdossa vanhaa koslaansa ja se on miehesi mielestä ollut huono/liian kallis/epäsiisti tms. niin on varmaan helpompi päästää pieni valhe kuin sanoa myyjälle suoraan, että ei kiinnosta sun auto, koska se on niin epäsiisti/liikaa ajettu/ruosteinen tms. En pitäisi tuossa tilanteessa pientä valkoista valhetta syntinä. Vertaa vaikka vaatekaupassa käyntiin. Jos katsot jotain vaatetta ja myyjä tulee siihen kauppaamaan sitä ja itse vaate olisi susta tosi makee, mutta hinta on aivan liian suolainen, niin helposti mä ainakin sanon, että vaate ei ole ihan minun makuuni. Harva sanoo suoraan, että ihana vaate, mutta aivan liian kallis minun tuloillani.
autoa pitkään aikaan, miksi ei sanoa lapset eivät tartte autoa pitkään aikaan?
Vähän haiskahtaa myös siltä, että valehdellut työpaikallaan, että vaimo käy töissä vaikka olen opiskelija. (tai olin)
Mikä sitten on pahaa valehtelua ja mikä ei? ap
milaisisa asioissa. Mutta esim. tuo auto ja vaihdossa tarjottu toinen auto -juttu on ihan looginen. Jos joku on tarjonnut vaihdossa vanhaa koslaansa ja se on miehesi mielestä ollut huono/liian kallis/epäsiisti tms. niin on varmaan helpompi päästää pieni valhe kuin sanoa myyjälle suoraan, että ei kiinnosta sun auto, koska se on niin epäsiisti/liikaa ajettu/ruosteinen tms. En pitäisi tuossa tilanteessa pientä valkoista valhetta syntinä. Vertaa vaikka vaatekaupassa käyntiin. Jos katsot jotain vaatetta ja myyjä tulee siihen kauppaamaan sitä ja itse vaate olisi susta tosi makee, mutta hinta on aivan liian suolainen, niin helposti mä ainakin sanon, että vaate ei ole ihan minun makuuni. Harva sanoo suoraan, että ihana vaate, mutta aivan liian kallis minun tuloillani.
autoa pitkään aikaan, miksi ei sanoa lapset eivät tartte autoa pitkään aikaan? Vähän haiskahtaa myös siltä, että valehdellut työpaikallaan, että vaimo käy töissä vaikka olen opiskelija. (tai olin) Mikä sitten on pahaa valehtelua ja mikä ei? ap
autoa pitkään aikaan, miksi ei sanoa lapset eivät tartte autoa pitkään aikaan? Vähän haiskahtaa myös siltä, että valehdellut työpaikallaan, että vaimo käy töissä vaikka olen opiskelija. (tai olin) Mikä sitten on pahaa valehtelua ja mikä ei? ap
ihan oikeasti en tienny tuosta asiasta vasta kun toista lasta hänelle odotin. (tai olisihan minun pitänyt nähdä, mutta... rakkaus on sokea)
ap