vauva 2,5kk ja maha ei toimi kunnolla,mikä avuksi?
meidän poika on 2,5kk ja kakka ei tule kunnolla. maha on kova ja joutuu tekemään kovasti hommia että saisi kakan tulemaan ja kipeää tekee välillä. olen jumpannut jalkoja,hieronut mahaa, syödään cuplatonia ja rela dropseja, muutaman kerran olen antanut luumuvettäkin. 2 kertaa olen joutunut antamaan takapuoleen microlaxia kun poika on suorastaan rääkynyt vatsa kovana. MIKÄ AVUKSI?auttaisiko omaruokavalio muutos esim. maidoton? onko kokemuksia?
Kommentit (3)
Meillä kans samanikäinen tyttövuva, jonka vatsa toimi ihan normaalisti 2kk ikään asti, yleensä joka päivä tai ainakin joka toinen. sitten yhtäkkiä 9pvän kakkaamattomuus, jonka jälkeen käytiin lääkäris. Sai microlaxin ja sillä ssitte toimi. Ennen tuota oli kokeiltu pierujumppaa, lämmön mittaamista pepusta, luumua, mallasuutetta... Nyt taas ollut 8pvää kakkaamatta. Tänään käytiin vyöhyketerapiassa, mutta ei ainakaan tämä eka kerta vielä toiminut. Huomenna täytyy kokeilla levolacia (2,5ml-10ml) ja jos ei silläkään, niin sitten taas microlax kehiin. Epäilen itse kyllä, että ummetus johtuu mahdollisesta maitoallergiasta. Vanhemmalla lapsella se alkoi oireilla 3kk iässä. Oon ite vetänyt maitotuotteiden käytön minimiin, juustoa ja kahvimaitoa syöny, mutta näköjään nekin jätettävä pois ja siirryttävä täysin maidottomalla, josko siitä olis apua. Joten jos teilläkään tuo vyöhyketerapia ei ala auttaa, niin kokeile maidotonta imetysdieettiä ja jos se auttaa, niin ota sitten yhteyttä lasten lastenlääkäriin/allergologiin jatko-ohjeiden saamiseksi.
Tsemppiä ja jaksuja!!!
Voisi myös kokeilla aloe vera-mehua, esim. teelusikallinen päivässä. Jos ei halua lääkkeitä syöttää. Valitsee vain mahdollisimman luonnonmukaisen vaihtoehdon =)
Hei!Me ollaan kokeiltu vauvojen vyöhyketerapiaa. Ihan totta, toimii :)Ollaan aivan ihastuksissaan. Auttaa moneen vaivaan. Herkkäunisuuteen, koliikkivaivoihin jne. Meillä on myös kakka kulkenut paljon paremmin hoitojen jälkeen.