Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa, kun joku laittaa lapsensa mallinhommiin (sisältää linkin)

Vierailija
22.08.2010 |

ja sitten lapsen NIMELLÄ varustettuja kuvia löytää netistä. Lapsi ei pysty itse vaikuttamaan asiaan, kun vanhemmat tavoittelee unelmiaan tai jotain... Mitä mieltä olette näistä sivuista?

www.clamos.com/mallit/lapset/lapsimallit.htm

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini oli lapsimallina ja piti kyllä hommasta kovasti:)

Vierailija
2/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kuvaajat huomaaa jossain vaiheessa jos lapsi ei itse halua olla kuvattavana. Tuskin vahingoittaa lasta millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Facebookissa ja erilaisissa nettialbumeissa (ilman kunnon salauksia). Eipä tuo juuri siitä eroa. Kaikki nimetkään tuolla eivät ole täydellisiä, kaikissa ei sukunimiä.

Vierailija
4/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tassa voi ahdistaa ??

Vierailija
5/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti näkyy tuolta sivustolta, millaisia nimiä antavat lapsilleen sellaiset vanhemmat, jotka myös laittavat lapsensa mallinhommiin. :) Eipä toisaalta yllätä...

Vierailija
6/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebookissa tms. kuvat näkee ylensä vaan tuttavapiiri. Mutta mallina toimivat lapset ovat esim. (lähes) kaikkiin talouksiin jaettavissa mainoksissa, usein ihan pienissä vaatteissakin, alusvaatteet, uimapuvut. Joku runkkari voi sitten kätevästi hankkia netistä lisätietoja ko. lapsesta.

Vierailija
7/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma kiinnitin myos huomiota muutamaan aika naurettavaan etunimeen, mutta eipa siita sen enempaa.

Vierailija
8/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdannut yhden kerran vanhemman, joka yritti pakottaa lastaan kameran eteen - siinä kuitenkaan onnistumatta.

Kuvausryhmälle oli alusta saakka päivän selvää, että kameran takana olisi halunnut olla äiti itse - sanoinkin äidille heti kärkeen, että jos lapsi ei halua kuvattavaksi, niin häntä ei täällä ahdistella; sanomme lapselle vain, että ei haittaa yhtään vaikka ei halua tulla kuviin, että se on ihan ok - vaikka tosiasiassa se saattaakin olla lähes katastrofi tuotannon kannalta - mutta lapselle, eikä lapsen vanhemmalle sitä emme näytä tai kerro.

Eli omasta puolestani tiedän sanoa, että lapset tulevat koekuvauksiin -ja varsinaisiin kuvauksiin/näytöksiin hyvin mielellään ja heitä kohdellaan reilusti ja kunnioittavasti.

Joka muuta väittää, ei asiasta tiedä oikeasti mitään.

Vierailija
9/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 170 cm pitkä 12-vuotias tyttö.

Vierailija
10/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juttelin yhden miehen sukulaisen tytön kanssa, tämä oli 180 cm pitkä ja kun kysäisin hänen ikäänsä, sanoi olevansa 11-vuotias :O tarkistin vielä myöhemmin mieheltäni, ja kyllä se paikkaansa piti. Pitkä likka!

oli 170 cm pitkä 12-vuotias tyttö.

Vierailija
11/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarja lapsimisseista. on kyllä sairasta meininkiä. eihän alle kouluikäinen jaksa pelkästään sitä, että koko päivä laitetaan, sekin on jo liikaa, puhumattakaan muista jutuista.

Vierailija
12/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkä asiasta dokumenttityyliin.

Mietin taannoin kun katsoin Frendejä, että onhan se nyt jotenkin sairasta pienelle lapselle kutsua yhtäkkiä jotain toista äidiksi/isäksi! Millainen todellisuus siitä sitten muodostuu oikein.

En usko myöskään, että alle viisivuotias voi juuri vapaaehtoisesti tulla - ainakaan vauva.

kohdannut yhden kerran vanhemman, joka yritti pakottaa lastaan kameran eteen - siinä kuitenkaan onnistumatta.

Kuvausryhmälle oli alusta saakka päivän selvää, että kameran takana olisi halunnut olla äiti itse - sanoinkin äidille heti kärkeen, että jos lapsi ei halua kuvattavaksi, niin häntä ei täällä ahdistella; sanomme lapselle vain, että ei haittaa yhtään vaikka ei halua tulla kuviin, että se on ihan ok - vaikka tosiasiassa se saattaakin olla lähes katastrofi tuotannon kannalta - mutta lapselle, eikä lapsen vanhemmalle sitä emme näytä tai kerro.

Eli omasta puolestani tiedän sanoa, että lapset tulevat koekuvauksiin -ja varsinaisiin kuvauksiin/näytöksiin hyvin mielellään ja heitä kohdellaan reilusti ja kunnioittavasti.

Joka muuta väittää, ei asiasta tiedä oikeasti mitään.

Vierailija
13/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni "harrastaa" mallintöitä, on itse aivan innoissaan ja valmiina lähtöön aina kun kutsu käy.

Mallitoimisto pitää ensimmäisenä huolen siitä, että lapsi todella itse haluaa olla mallina, listoille ei edes valita lapsia joista ei itsestä paista halu olla kuvattavana. Toiseksi homma on todella mukavaa, ainakin meille on aina osunut upeat kuvausjärjestelijät ja valokuvaajat, aina on menty hymy huulilla ja myös lähtiessä ollut suu messingillä, lapsia kun ei voi pakottaa hommaan. Kaikki kun tietävät että homma onnistuu paremmin hyvillä fiiliksillä.

Lisäksi niitä kuvia kun joka tapauksessa tarvitaan mainoksiin, kuvastoihin ja tuotepakkauksiin, mielestäni olisivat aika onnettomia jos vaatteet olisi kuvattuina ilman ihmistä niiden "henkarina".

Itse en myöskään usko että oma lapseni sen kummemmin olisi pedofiilin intohimojen uhri esiintyessään toppatakissa jonkun tavaratalon kuvastossa.

Ja loppujen lopuksi, onhan se myös kasvatuksellistsa, lapsi oppii sen että työtä tekemällä saa rahaa - kun sitä rahaa saa tarpeeksi säästöön niin voi ostaa jotain mitä todella haluaa. Jos haluaa - ainakin omasta lapsestani on palkkojen myötä tullut todella säästäväinen eikä raaskisi käyttää rahojaan mihinkään =)

Lisäksi lapsi oppii helposti esiintymään ja saa esiintyvarmuutta esim. castingien yhteydessä. Tämä auttaa vaikkapa koulutyössä, on paljon helpompi pitää esitelmiä tai vaikkapa vain muutoin tuoda asiansa selkeästi ja perustellusti esiin.

Minulla ei ainakaan vielä ole tullut mitään muuta kuin yllättävänkin positiivisia asioita eteen lapsen "malliharrastuksen" myötä.

Vierailija
14/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarja lapsimisseista. on kyllä sairasta meininkiä. eihän alle kouluikäinen jaksa pelkästään sitä, että koko päivä laitetaan, sekin on jo liikaa, puhumattakaan muista jutuista.

kestä tuntia tai kahta pidempään, ei ainakaan meillä ole koskaan kestänyt. Yleensä odotusajalla, jos sellaista on, tehdään läksyjä, pelataan PSP:llä tai katsellaan telkasta piirrettyjä. Yleensä kuvaukset ovat hyvin aikataulutettuja, satunnaiset viivästykset johtuvat yleensä teknisistä ongelmista tms.

Vierailija
15/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seurannut myös vierestä kuvauksia, joissa myös lapsia ja ihan kivaahan heillä niissä on ollut. Ymmärsin tosin, että tässä ehkä tarkoitettiin tällaista sekopäistä jenkkimeinikiä...

esim. miten toimintaleffoissa, kun on lapsimukana ja ihmiset huutavat ja tekoverta yms... niin.

kestä tuntia tai kahta pidempään, ei ainakaan meillä ole koskaan kestänyt. Yleensä odotusajalla, jos sellaista on, tehdään läksyjä, pelataan PSP:llä tai katsellaan telkasta piirrettyjä. Yleensä kuvaukset ovat hyvin aikataulutettuja, satunnaiset viivästykset johtuvat yleensä teknisistä ongelmista tms.

Vierailija
16/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallitoimisto pitää ensimmäisenä huolen siitä, että lapsi todella itse haluaa olla mallina, listoille ei edes valita lapsia joista ei itsestä paista halu olla kuvattavana.

Kuinka 1-vuotiaasta voi "paistaa halu olla kuvattavana"?

Siis aivan sama mulle jos joku lapsi/nuori HALUAA ITSE tehdä niitä hommia, mutta eihän 1-vuotiaat vielä sellaista osaa haluta.

Vierailija
17/17 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vanhemmilla on oikeus päättää vievätkö lapsen kuvauksiin. Ja sitten kun on kuvaustilanne menossa (esim. sinne mallitoimiston listoille pääsemikseksi), niin siitä lapsesta näkee vähäjärkinenkin tunteeko lapsi olonsa tilanteessa luonnolliseksi ja rennoksi vai alkaako pelkäämään, jännittämään ja itkemään.

Ja sellaista jännittäjätyyppistä lasta ei yksikään mallitoimisto halua ottaa listoilleen tai yksikään valokuvaaja kuvattavakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi