Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi sydämellä; Kuinka moni ulkoilee 2x päivässä lasten kanssa?(ev)

Vierailija
22.08.2010 |

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä ymmärrä miksi pitäisikään. Ei me joka päivä ulkoilla ollenkaan, toisinaan tuon kaksi-kolme kertaa.

Vierailija
42/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin säntillinen kaupunkilaisäiti. Ulkoiltiin sateellakin. :) Nyt asutaan maalla, ja voin vain avata oven ja päästää kakarat pihalle. Luen ikkunan vieressä lehteä, juon kahvia ja vahdin siinä samalla. :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei välttämättä kahta kertaa, yksi kerta voi kestää 5 tuntia :)

Huonolla säällä on kyllä sitten sisäpäiviäkin joskus..

Vierailija
44/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ole tullut laskeneeksi miten monta kertaa ulkoillaan :) no meidän isommat lapset ulkoilevat jo itsekseenkin mutta tuon 1veen kanssa ollaan välillä ulkona, välillä sisällä, sit taas ulkona...vaikea sanoa.

Vierailija
45/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kävin kuopuksen kanssa pihalla, ja olin tyytyväinen että sain aikaiseksi. Viimeksi kuopusta olen vienyt ulos leikkimään ehkä 4 päivää sitten. Esikoinen kyllä on jo sen verran isompi, että hoitaa ulkoilut jo ominpäin, eli ulkoilee joka päivä ja paljon.

ei pääse ulos säälin lastasi, meillä 1vee7kk ikäinen kantoi kengät mulle että nyt hän haluaa ulos!! ulkoilaan vähintää kerran päivässä mutta kun esikoinen on eskarilainen niin silloin pyrin ulkoilemaan kuopuksenkin kanssa samalla (käväistää hakumatkan varrella leikkipuistossa) kun ollaa esikoista hakemassa eskarista ja illalla uudestaan, johan lapset nukkuu ja hyvin koko yön =)

Vierailija
46/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ulkoilin, kun kolme lasta olivat pieniä.

Vierailija
47/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat on niin saamattomis läskiperseitä. Lapset rakastavat ulkona olemista, leikkimistä, urheilua jne.

eihän sinne tarvitse sateella tai kovilla pakkasilla mennä, mutta en käsitä miksei voi viedä lapsia ulos edes kerran päivässä jos on ihan hyvä ulkoilusää.

Vierailija
48/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla niin paljon energiaa, että pakko päästä ulos, muuten hyppivät seinille. Ja minä pidän ulkoilmaa tärkeänä:-)

Vierailija
49/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla niin paljon energiaa, että pakko päästä ulos, muuten hyppivät seinille. Ja minä pidän ulkoilmaa tärkeänä:-)

Vierailija
50/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan jaksa käsittää, mikä siellä ulkona on niin erilaista kun sisällä. Raittiista ilmastakaan ei voi olla kyse, meillä lapsi leikkii paljon parvekkeella, siellä on raitista ilmaa :)

Kun ollaan pihalla, lapsi leikkii pikkuautoilla hiekkakasalla. Ihan samaa tekee sisällä, ajaa sohvatyynyjen päällä, lattialla, kiertelee tuolinjalkoja jne. Ja toinen mitä tykkää tehdä ulkona, on keinuminen. Ja meillä kun on keinu sisälläkin, niin... en käsitä miten se ulkona keinuminen olisi niin paljon parempaa kuin sisällä?

Ainut mikä ulkona on, mitä ei ole sisällä, on liukumäki. Mutta siitä lapsi ei olekaan niin kiinnostunut, liukuu ehkä pari kertaa ja sitten palaa autojensa tai keinun pariin.

eilen kävin kuopuksen kanssa pihalla, ja olin tyytyväinen että sain aikaiseksi. Viimeksi kuopusta olen vienyt ulos leikkimään ehkä 4 päivää sitten. Esikoinen kyllä on jo sen verran isompi, että hoitaa ulkoilut jo ominpäin, eli ulkoilee joka päivä ja paljon.

ei pääse ulos säälin lastasi, meillä 1vee7kk ikäinen kantoi kengät mulle että nyt hän haluaa ulos!! ulkoilaan vähintää kerran päivässä mutta kun esikoinen on eskarilainen niin silloin pyrin ulkoilemaan kuopuksenkin kanssa samalla (käväistää hakumatkan varrella leikkipuistossa) kun ollaa esikoista hakemassa eskarista ja illalla uudestaan, johan lapset nukkuu ja hyvin koko yön =)

Vierailija
51/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja talvella vähintään kerran päivässä. Aamupäivällä ei aina mennä ulos, mutta päiväunien jälkeen kyllä aina ja miehen tultua kotiin iltasella usein vielä ulkoillaan kaikki yhdessä.

Vierailija
52/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmen vanha esikoinen ja pieni vauva.

Esikoinen menee ihan omatoimisesti ulos ja touhailee siellä omia leikkejään. Itse olen vauvan kanssa sisällä.

Emme käy leikkikentillä kuin satunnaisesti, hirvee vaiva lähtee semmoseen, kun omalta pihalta löytyy kyllä keinut ja hiekkikset ja ramppis sekä liukumäki.

Vierailija
53/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin menen ulos vain kerran ja olen pidemmän aikaa.

Mutta en myöskään ota paineita: jos ei ketään huvita mennä ulos (esim. sään takia) ei mennä. Eikä siltikään olla rapakuntoisia ja usein sairaana ;)

Vierailija
54/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä pienen aika käy pitkäksi.

Ulkona on tilaa ja pehmeää kaatuilla.

Kun 1v kävelee pihalla itsensä väsyksiin on mukavaa juoda kahvit rauhassa ja tehdä mitä huvittaa 3h päiväunien ajan.

Olen huomannut selvän yhteyden ulkoiluun ja pitkiin päiväuniin. Myös iltaisin tulee uni paremmin silmään kun on ulkoiltu vähintään 1h.

Vierailija
55/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmen vanha esikoinen ja pieni vauva.

Esikoinen menee ihan omatoimisesti ulos ja touhailee siellä omia leikkejään. Itse olen vauvan kanssa sisällä.

Emme käy leikkikentillä kuin satunnaisesti, hirvee vaiva lähtee semmoseen, kun omalta pihalta löytyy kyllä keinut ja hiekkikset ja ramppis sekä liukumäki.

Kasvatat heistä olmeja. Miten pieni vauvasi oppii solmimaan sosiaalisia suhteita, kun leikitte piilossa muilta?

Vierailija
56/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä pääsääntöisesti ulkoillaan kaksi kertaa päivässä, nyt kesällä oltiin monesti koko päivä ulkona lukuunottamatta ruokailuja ja päikkäreitä.

Niin ja lapsella ikää 1 v 7 kk.

Vierailija
57/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luultavasti meillä ulkoillaan kuitenkin enemmän kuin monessa kaksi kertaa päivässä ulkoilevassa perheessä.

Koko kesän ajan ulos on menty aamupäivällä ja illalla kuuden pintaan ehkä tultu sisälle, ruuatkin on syöty ulkona.

Vierailija
58/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että alusta asti ollaan ulkoiltu ainakin kaksi kertaa päivässä! Silloinkin, kun vaavi vain nukkui vaunuissa ja silloinkin, kun ei kävellä osannut. Nyt sama tahti jatkuu, kun poika 1,5v. Pidän ulkoilua vieläkin tärkeämpänä, koska asutaan kerrostalossa, eikä voi tuosta noin vaaan päästää ulkoilemaan esim. takapihalle, niinkuin rivi/omakotitalossa. Vaikkei itseä aina huvittaisi lähteä, niin kyllä lapsen takia sinne ulos on vaan mentävä, mikään ei ole niin hirveää, kuin lapsi, joka joutuu homehtumaan sisällä, kun vanhempia ei vaan huvita ulkoilla.

Vierailija
59/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat päivähoidossa ja siellä saavat olla ihan tarpeeksi leikkipuistossa. Asutaan kyllä okt.ssa ja on hiekkalaatikot ja leikkimökit, mutta lapset on vielä niin pieniä, alle 4v molemmat, että ei voi laskea yksin pihalle. Joten en todellakaan vie lapsia itse koskan ulos. Käydään kaupassa, reissuilla yms, mutta hiekkalaatikolla ei koskaan. Se 5krt vko arkisin riittää niille vallan mainiosti.

Vierailija
60/68 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus en sitä yhtäkään kertaa. Miksi pitäisi?