PCOS ja raskaustoive
Eli mun täytyisi saada clomit käyttöön, koska ovulaatiota ei tapahdu muuta kuin todella harvoin. Pcos on todettu julkisella puolella, mutta siellä gynelle pääsy kesti viimeksi yli puoli vuotta. Gynenpolille kun tarvitaan lähete.
Voinko marssia yksityiselle gynelle julkisen puolen hoitoyhteenvedon ja labratulosten kanssa ja saada tarvittavat lääkkeet?
Kommentit (5)
Tiesitkö, että pcos naisille suositellaan ensisijaiseksi hoidoksi liikuntaa ja vähähiilihydraattista diettiä?
Itselläni PCOS ja olen todella hoikka. Oireina ollut aknea jne. Ei kaikilla PCOS sairastavilla oireena ole ylipaino.
Läkäriin vaan. Itse kävin yksityisellä sattumalta lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin vastaanotolla. Sain jo heti ekalla kerralla clomit, tosin niistä ei ollut mitään apua. Siitä se sitten lähti. Menin julkiselle puolelle hoitoon, sain hormonipiikit jne. Hormoneilla yritettiin vuosi, kunnes lopulta minulle tehtiin IVF ja laskettu aika on 6 viikon kuluttua :).
Tsemppiä!
Mutta jos olet ylipainoinen. Kannattaa painoa pudottaa, se auttaa yleensä ja saatat hyvinkin tulla raskaaksi ilman mitään lääkkeitä. Lääkäri ei määrää sulle clomeja, jos olet ylipainoinen. Eli sun pitää ensin pudottaa paino normaalitasolle.
N30
harrastan liikuntaa 2-6 kertaa viikossa (siis ihan kunnon hikiliikuntaa kuntosalilla)
Pitää siis pudottaa painosta 3 kg, niin bmi on alle 25 ja voin saada hoitoa. Kiitos tästäkin tiedosta, kyllä av:sta on joskus hyötyä :)
Itselläni PCOS ja olen todella hoikka. Oireina ollut aknea jne. Ei kaikilla PCOS sairastavilla oireena ole ylipaino.
N30
Voi normaalipainoisellakin insuliinit heitellä.
ja hyvä onkin ottaa mukaan aiemmat tekstit ja labravastaukset, ettei tartte uudelleen tutkia.