3,5v. käyttäytyy aina isänsä kanssa mallikkasti,
pukeminen ja riisuminen sujuu ilman kiukutteluita silloin harvoin kuin kahdestaan ovat eli ehkä kerran kahdessa viikossa. Mies tekee viikolla pitkää päivää ja on lapsen kanssa usein ulkona sunnuntaiaamupäivisin, kun siivoan ja käyn salilla. Olen useimmiten kotona lounaan kanssa odottamassa, kun tulevat ja lapsi alkaa kiukuttelemaan heti, kun näkee minut. Meillä arjen toimet sujuvat vaihtelevasti, välillä toimii ohjeiden mukaan, välillä uhmaa. Mies sitten tulkitsemaan, että olen lapselle liian "tiukka" ja pitäisi olla "pehmeämpi" (kuten hän) niin nuo toimet sujuisivat (aina). Että siinä kiitos kolmesta kotiäitivuodesta ja arjen pyörittämisestä.
Kommentit (6)
Meidänkin enkelistä kuoriutui 2-vuotiaana hirviö. "Onneksi" lapsi oppi myöhemmin kiukuttelemaan myös isälleen, niin sain vähemmän arvostelua osakseni sen jälkeen. Äitille on niin kiva kiukutella.
ja lapsi tietää, että ne pitävät toisin kuin sinun tiukat määräyksesi. Äidille kannattaa kiukutella, koska äiti menettää hermonsa (lapsi voittaa), mutta isäpä ottaa asiat toisin.
Isällä on tapana "heltyä" ja pyörtää kieltonsa, no... tän kerran sitten. Ja juu, menetän kyllä malttini silloin tällöin, mutta en aina. Lapsi on aina ollut varsin tahdokas, mutta on meillä paljon hyviä hetkiäkin:-) ap
Meillä kaikki muksut tottelee mua paremmin kuin äitään mutta meillä onkin ihan selvä ero kasvatus metodeissa. Äiti yrittää olla mukava ja jutella ja selitellä ja, ja, ja...
Minä taas kerron mitä pitää tehdä ja sitten se tehdään. On todella harvinaista, että muksut saisivat minulta tahtonsa läpi kiukuttelemalla.
Esimerkiksi pukeminen. Jos sanon että pue vaatteet päälle niin ne sitten kanssa puetaan. Jos muksu alkaa kiukuttelamaan niin istun alas ja odotan kunnes muksu ymmärtää ettei kiukutteleminen auta (onneksi on joustava työaika, tätä harjoitellessa meni alussa kolme varttiakin aikaa). Nykyään muksut ei enää pukiessaan kitise kun tietävät sen olevan täysin turhaa mun kanssa.
mies se mukava. On mukavaa olla lapselle mukava parisen tuntia viikossa. ap
Tai sitten miehen pitäisi vaan tulla samalle puolelle sun kanssa tässä asiassa, ja kertoa sille nassikalle, että äitiä totellaan ihan samalla tavalla kuin isääkin.