Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteisen tilin kannalla ovat yleensä vain kotiäidit:)

Vierailija
21.08.2010 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuorina muutimme yhteen. Ja yhteinen tili on ollut oikein toimiva ja hyvä juttu, on elämäntilanteemme ollut mikä hyvänsä.

Vierailija
2/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemalla se poikkeus, olen kotiäiti ja en todellakaan halua yhteistiliä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli muuten yhteinen tili ennen lapsiakin ja nytkin, vaikka en ole kotiäiti - vaan tienaan hivenen enemmän kuin mieheni.

Vierailija
4/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en ole kotiäiti, mutta meillä on yhteiset tilit :)

Vierailija
5/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä ole yhteistä tiliä, enkä sellaista tarvitse enkä halua.

Vierailija
6/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liittäisi tuota yhteistä tiliä elämänvaiheeseen, eiköhän kyse ole enemmän ihmistyypistä ja suhtautumisesta rahaan. Meillä oli yhteinen tili, kun olimme molemmat köyhiä opiskelijoita, sitten uraa aloittelevina ensiasunnon ostajina, myöhemmin kotiäitinä ja edelleen nyt, kun tienaan miestäni enemmän.

Vierailija
7/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu siinä on, meillä oli yhteinen tili heti siitä päivästä lähtien kun muutimme yhteen (tai mieheni muutti luokseni) ja on edelleen. Olimme molemmat tahoillamme töissä, minä tienasin vielä hiukan enemmän silloin :D. Nyt kyllä olen kotiäiti ja tilit edelleenkin yhteiset, mutta ei se siitä kotiäitiydestä johtunut, en edes alussa halunnut lapsia :)!

Vierailija
8/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "perhe" käsitteenä yhteinen, riippumatta tuloista?

Vierailija
9/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut yhteinen tili siitä lähtien kun yhteen muutettiin eli 18-vuotiaasta :D mut me ollaankin sikäli tasaveroisessa suhteessa kun ei tarvi laskea "sun ja mun "rahoja...kumpikin tilanteen mukaan kartuttanut yhteistä tiliä! Ja sitä paitsi jos kotiäiti hoitaa kotona lasta niin eikö ole luonnollista että mies on elatusvelvollinen ja kaikki edelleen yhteistä? En tajua ajattelua missä parisuhteessa lasketaan omia rahoja jos molemmat kuitenkin hoitavat velvollisuuksiaan joko siellä kotona tai töissä. Pitäiskö miehen saada kotiinsa ilmainen kotipiika ja nanny vai?

Vierailija
10/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mies halusi hänen menevän vanhempainvapaalta suoraan töihin. Niinpä kaikki kotiäidit on jotain luusereita kun ei itse saanut nauttia ajasta pienten lasten kanssa.

Vierailija
11/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut yhteinen tili siitä lähtien kun yhteen muutettiin eli 18-vuotiaasta :D mut me ollaankin sikäli tasaveroisessa suhteessa kun ei tarvi laskea "sun ja mun "rahoja...kumpikin tilanteen mukaan kartuttanut yhteistä tiliä! Ja sitä paitsi jos kotiäiti hoitaa kotona lasta niin eikö ole luonnollista että mies on elatusvelvollinen ja kaikki edelleen yhteistä? En tajua ajattelua missä parisuhteessa lasketaan omia rahoja jos molemmat kuitenkin hoitavat velvollisuuksiaan joko siellä kotona tai töissä. Pitäiskö miehen saada kotiinsa ilmainen kotipiika ja nanny vai?

Yhteinen tili ollut siitä asti kun muutettiin yhteen.

Meillä kaikki on yhteistä niin tulot kuin menot ja tämä sopii meille. Itse en jaksaisi jotain kuittien kanssa pulaamista ja omien rahojen laskemista. Mutta tämä ei sovi kaikille ja jokainen perhe eläköön omalla tavallaan.

Ainoa mitä en oikeasti tajua on perheet joissa äiti kotona hoitaa lapsia ja kotia ja silti pienestä kotihoidontuesta maksaa asumisesta, omat kaikki kulunsa ja vielä jopa lasten kulut.

Onhan ne lapset yhteisiä jajommankumman niitä pitää hoitaa. En siis todellakaan ymmärrä miten sellaista voidaan kutsua loisimiseksi.

Itseasiassa on myös fiksuja miehiä, jotka ovat ylpeitä siitä että pystyvät perheensä elättämään ja tekevät sen mielellään, jotta lapsi saa olla kotihoidossa pidempään. Mutta sitähän täällä itsekkyyden maassa "omiin rahoihin" tuijottajien on vaikea ymmärtää.

Todella typerä yleistys ja epäilenkin että kyseessä taas joku typerä provoilu yritys.

Vierailija
12/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut yhteinen tili siitä asti kun yhteen muutettiin. Ja lapsia syntyi aika monta vuotta myöhemmin vasta.

Muutamaan kertaan olen ehdottanut miehelle, et kokeiltais eri tilejä. Vaan mies ei halua.

Mees muualle yleistämään!!!

Vierailija
13/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi jotain kuittien kanssa pulaamista ja omien rahojen laskemista.

Meillä on aina ollut omat tilit, enkä ymmärrä tuota kuittien kanssa pulaamista. Ei olla koskaan moista tehty. Meillä ei ole tarvetta jakaa menoja sentilleen, vaikka hoidetaankin ns. omista rahoista.

Tavaroita ja palveluita ostetaan sen mukaan kummalla on rahaa. Hyvin toimii!

Onko teidän vanhemmilla ollut myös tällainen yhteistili-viritys?

Vierailija
14/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansaitsin enemmän kuin mieheni. Meillä on yhteiset menot ja tulot yhteiselle tilille mutta laitamme saman verran omaakin rahaa omille tileille, joilla molemmat saavat tehdä mitä itse tykkäävät. Ei riidellä rahasta koskaan vaikka elämäntilanne on vaihdellut paljon, esim. korkeita palkkoja, äitiyslomaa, työttömyyttä jne.

Vierailija
15/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yhteistä tiliä, mutta rahat kuitenkin menevät molemmilla yhteiseen käyttöön. Ei lasketa että kumpi maksaa mitäkin yms. Vaan maksellaan tilanteen mukaan.

Vierailija
16/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä oli 3 vuotta kotosalla lasten kanssa ja nyt olen jälleen työelämässä mukana kuten ennen lasten saantia.

Eiköhän äitiys ja kotiäitiys ole ohimenevä vaihe yhden jos toisenkin elämässä, yhteinen tili kestännee niin kauan kuin parisuhdekin.

Vierailija
17/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä maksetaan missä rahaa sattuu olemaan :)

Kotona lasten kanssa tai töissä, ihan sama. Isot ostokset maksettiin puoliksi kun käytiin molemmat töissä. Tyyliin auto, huonekalut jne.

Vierailija
18/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotiäiti, tilit ovat erilliset, mutta rahat yhteiset. :)

Vierailija
19/32 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidin tulot nyt ihan 0€ ole. Ja olishan se kummaa , jos perheessä yksi eläisi paremmalla elintasolla, kuin loput.

Isännälle sisäfile ja lapset ja emäntä makaroonilooralla?

Vierailija
20/32 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ne joilla parisuhde on tasavertainen ja "perhe" käsitteenä yhteinen, riippumatta tuloista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi