Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annatteko lasten kavereille esim. jacky-makupalat ym.ym..

Vierailija
21.08.2010 |

kaikkia sellaisia vanukkaita ja mitä lie "kalliita" herkkupurnukoita?

minua ärsyttää suunnattomasti. olen opettanut lapselle,että jos itse syö jotain,niin on tarjottava myös kaverille,joka sattuu olemaan kylässä.

ja lapsihan on oppinut "tavoille",että aina kun ottaa jääkaapista jotain,niin kysyy heti kaveriltaan,että otatko sinäkin? esim. vaikka jackya tms...?

alkaa vaan ärsyttämään,kun yksi kaveri on aika usein meillä,niin saan ostaa enemmän tavaraa sen takia,että on sitten kaverillekkin:( ei ole ihan halpoja kuitenkaan..loppupeleissä kun jatkuvasti niitä ostelee. ihan kuin meillä asuisi 2 lasta,vaikka minulla on vain yksi:D

miten te toimitte?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana jättää pois jotkut Jacky-makupalat. Miksi te sellaisia syötte?

Vierailija
42/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa ero että niitä kavereita on meillä yleensä vähintään 5!! Rupesi käymään kukkaron päälle sellaisen lauman elättäminen, kun itsellä on vaan 1 lapsi, joten nykyään passitan kaverit koteihinsa kun meillä on ruoka-aika. Joskus voi tarjota jotain, muttei siitä voi tulla päivittäistä tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kutsui aina kaverinikin syömään ruoka-aikoina, lounaalla jne. Mun mielestä oli kivaa kun kaverini kehuivat äitini tekemää vadelmarahkaa nami. :) Joskus jouduin pyytämään äitiäni olemaan tarjoamatta tietyille kavereille, koska en itsekään saanut syödä kaverini luona edes leivänpalaa, paitsi kerran salaa.. Äiti jatkoi slti ystävällisyyttään, vaikka kielsin. Nyt miettiessäni, ymmärrän miten väärin olisi olla tarjoamatta lapsen kaverille sen takia että hänen vanhempansa ovat pihejä.

Vierailija
44/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi käy sieltä rohmuamassa milloin haluaa. 5v ei pengo kaappia ja syö vanukkaita milloin vain.

Mahtaa ap.lla olla läski lapsi ja hampaat paskana.

esim vanukkaita syödään. Eihän niitää tarvitse syödä aina silloin kun on kaveri kylässä. Joskus toki, mutta ei aina. Meillä ainakin aikuiset päättää, millon lapsi herkuttelee.

Vierailija
45/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedetään harvasen kerta jotain vanukkaita.

Meillä tarjotaan välipalaksi ruisleipää, kasviksi, weeta-bixiä tms. ihan omille ja vieraille. Terveellistä ja halpaa.

Vierailija
46/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkupurnukat syödään silloin,kun ei ole kavereita kylässä.. olisiko "töykeää" ?

ap

Meillä Jacky-vanuukkaat ja kaikki muukin makea en sellaista herkkua, joka syödään jälkkärinä välipalan tai ruuan jälkeen eikä niitä lapset koskaan saa ottaa itse jääkaapista koska vaan.

Jos meillä kaveri kylässä ja välipala-aika, niin minä päätän mitä lapset syö ja normaalisti ei mitään herkkuja ole tarjolla vaan leipää/hedelmää.

Mutta meillä minä päätän lasten ruoka-ajat. Siis tottakai sanovat, jos nälkä ja saavat tarvittaessa ruokaa, mutta en tahdo, että kokkaan ruokaa ja kellään ei ole nälkä kun on syöty suklaavanukasta/leipää tms.

Vierailija
47/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lauantai kello 18.00 ovikello soi, että voivatko tulla meille leikkimään. Toki voivat..

Heillä on siis kummallekin meidän lapsista sopivat kaverit. Karkkipäivä lauantaisin ja tiesivät, että meillä saavat päivällisen jälkeen karkit.

Heillä saivat 2-4 paperikarkkia per nuppi, jos ollenkaan. Me taas ostetaan 200 gr per nuppi irtokarkkeja. :/

Muksut alkoivat jo ostamaan naapurin lapsille omat karkkinsa päälle. Esim niitä kaulanauhakarkkeja oli aina pussissa tuplat jne. Ei se meitä perikatoon viennyt. Mutta voi kele, että MUA korpes!

Aloin sitten ehdottelemaan, että voisitteko välillä vaihdella noita kavereita. Olis kiva nähdä sitä ja tätäkin täällä silloin tällöin. ;) Tooooosi juoni äiti. :D Se kuitenkin tepsi. Ei noita naapurikavereita hylätty, mutta eipä aina tässä pyörinyt karkkiaikaan.

Kyllähän mä ylpeä olin, että oppi on mennyt perille, ettei toisen edessä syödä itse, vaan aina tarjotaan saman vertaisesti.

Toiset alkoi käyttämään hyväkseen, kun kysymyksiä sateli "mitä sä nyt ostit? - mut mä en tykkää noista, osta ens kerralla niitä ja niitä karkkeja!". Eräs kaveri pirupäissään heitti, että niiden vanhemmat lähetti ne meille. ;D

meillä on siis kysymys kouluikäisistä muksuista 9v ja 12v.

Vierailija
48/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit jacky -makupaloista, jos lapsi ei käytä maitoa? Niitä soijavanukkaitakin saa aika edullisesti, yosat on hieman kalliimpia, mutta suuri osa lapsista ei niitä haluakaan.

Samaa mieltä muiden kanssa, jos ei ole välipala-aika et anna vieraille lapsille mitään.

Vierailija
49/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ajatella, että ne olisi kalliita. Eihän ne maksa kuin muutaman kymmenen senttiä kappale. Toki, jos sinusta tuntuu siltä, niin sanot muksulle, ettei tarjoile niitä vieraille.

Mulle av on kyllä avannut ihan uuden maailman. Makupalat, mehut, karjalanpiirakat, valmiiksi viipaloidut juustot ja sen semmoiset ovat jotain todella kallista ja erikoista, joita ei normaalit ihmiset raski edes ostaa. Mulle noi on lapsuudesta ollut ihan normaalia ruokaa siinä suhteessa, että niitä ostetaan, jos sattuu käteen tulemaan. Te varmaan pyörtyisitte, jos kuulisitte, että mä ostin tänään viimeksi ylikypsää kinkkua, joka oli niin mahtavaa, että söin sen lapsen kanssa seisaaltaan jääkaapin vieressä. Ei nyt kovin iso paketti ollut, mutta todella lurps. No, leivän päälle on onneksi muutakin varattu. Yhden ainoan kerran muistan äidin lapsuudessa murmuttaneen, kun oli ostanut rosvopaistia varmaan kilon ja me veljen kanssa syötiin se illassa sieltä jääkaapista. Nurisi lähinnä sitä, että se oli tarkoitettu leivän päälle ja nyt ei ole mitään.

Vierailija
50/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia sellaisia vanukkaita ja mitä lie "kalliita" herkkupurnukoita?

minua ärsyttää suunnattomasti. olen opettanut lapselle,että jos itse syö jotain,niin on tarjottava myös kaverille,joka sattuu olemaan kylässä.

ja lapsihan on oppinut "tavoille",että aina kun ottaa jääkaapista jotain,niin kysyy heti kaveriltaan,että otatko sinäkin? esim. vaikka jackya tms...?

alkaa vaan ärsyttämään,kun yksi kaveri on aika usein meillä,niin saan ostaa enemmän tavaraa sen takia,että on sitten kaverillekkin:( ei ole ihan halpoja kuitenkaan..loppupeleissä kun jatkuvasti niitä ostelee. ihan kuin meillä asuisi 2 lasta,vaikka minulla on vain yksi:D

miten te toimitte?

Lasketaanko esim. Danonino-rahkat herkuiksi? :-O

Vierailija
51/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömiseen lupa ?! Ei ketään, lapsiakaan kontrolloida noin. Ette taida olla ihan terveitä...

Vierailija
52/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minään jääkaapista naposteltavana välipalana.

Sen sijaan jugurtteja sun muita annan kyllä naapurinkin lapselle.

Vierailija
53/56 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina jotain terveellistä ja sitten vähän ennen kotiin lähtöä yleensä lapset saa pienet jätskipallot tai muut pienet herkkupalat. Haluaisin itse että lapselleni tarjottaisiin esim. koulun jälkeen terveellinen välipala jos on kaverilla leikkimässä.

Lapset tietää että herkkujen syömisestä sovitaan yhdessä. Vihanneksia, hedelmiä, leipää ja maustamatonta jugurttia on aina kaapissa ja niitä saa ottaa. Meillä on säännöllinen ateriarytmi ja jääkaapilla käynnistä ei ole tullut mitään ongelmaa.

Mulle tää ei ole koskaan ollut ongelma, ruokin lasten kaverit ja oma lapseni on aina saanut välipalaa kun on mennyt kaverille.

Vierailija
54/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme että lapset ja muutkin ihmiset ovat sellaisia läskejä tässä maassa kun kokoajan sitä leipää syö. Se kuuluu ainoastaan aamiaiseksi tai ei ollenkaan. Se ei ole mikään napostelu tai välipala. Välipala on omena tai banaani.

Vierailija
55/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sellaisia vanukkaita pitäisi ostaa niin usein, että se tuntuu jo kalliilta ostokselta?

Ja miksi 5v. on omatoiminen jääkaapilla? Eikö teillä ole säännöllisiä ruoka-aikoja?

Ihan hampaiden ja yleisen terveyden kannalta nämä...

Vaikka ap:n lapsi ei olisi vielä alkanut lihoa, tuolla menolla se saattaa olla edessä, ja silloin tuollaisten aivan typerien tapojen karsiminen on paljon vaikeampaa.

Vierailija
56/56 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varmaan ihan natsiäiti, kun olen aina rajoittanut lasten ruoka-aikoja. Ei tulisi mieleenikään päästää meidän 5-vuotiasta vapaasti jääkaapille. Jos vetäisi leipää tai muuta puoli tuntia ennen ruokaa, ei varmaan tekisi ruoka hyvin kauppaansa. Pienillä on usein vielä einiinhyviäruokia, joiden syömistä opetellaan pikku hiljaa ja nälkä on hyvä motivoija. Siis säännölliset ruoka-ajat on. Joskus lapsilla on nälkä useammin, ja silloin sanovat sen, ja jos ruokaan on vielä aikaa, voivat syödä banaanin tms.

Välipalaa kavereille taas on asia erikseen. Meillä käy tosi usein koululaisen luokkakaveri, ja sanoin lapsellemme suoraan, että ensin menevät kumpikin kotiinsa ja syövät välipalan ja tekevät läksyt, sitten vasta kyläillään tai mennään ulos pelaamaan. En itsekään pitäisi siitä, että lapseni kävisi lähes joka päivä hakemassa välipalansa jonkun muun jääkaapista. Vettä annan toki, jos hikisinä pelaavat pihalla. Ennen annoin mehua, mutta kyllä siihenkin rahaa menee, jos joka päivä käy juomassa. Poikkeustilanteet on sitten poikkeustilanteita, mutta emme ole mikään ilmainen ravintola päivästä toiseen. Etenkin, kun kaveri ei mitenkään kiittänyt välipalasta tai ollut muuten kohtelias vaan suurin piirtein arvosteli leivänpäällisiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä