Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annatteko lasten kavereille esim. jacky-makupalat ym.ym..

Vierailija
21.08.2010 |

kaikkia sellaisia vanukkaita ja mitä lie "kalliita" herkkupurnukoita?

minua ärsyttää suunnattomasti. olen opettanut lapselle,että jos itse syö jotain,niin on tarjottava myös kaverille,joka sattuu olemaan kylässä.

ja lapsihan on oppinut "tavoille",että aina kun ottaa jääkaapista jotain,niin kysyy heti kaveriltaan,että otatko sinäkin? esim. vaikka jackya tms...?

alkaa vaan ärsyttämään,kun yksi kaveri on aika usein meillä,niin saan ostaa enemmän tavaraa sen takia,että on sitten kaverillekkin:( ei ole ihan halpoja kuitenkaan..loppupeleissä kun jatkuvasti niitä ostelee. ihan kuin meillä asuisi 2 lasta,vaikka minulla on vain yksi:D

miten te toimitte?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:lle vastaus on KYLLA annan vieraille, seka aikuisille etta lapsille, samaa ruokaa kuin itsekin syomme. Kaikki muu olisi tolkuttoman huonoa kaytosta. Mutta EI, en osta edes omille lapsilleni sellaista karmeaa epaterveellista moskaa kuin Jacky-makupalat tms. on.

Vierailija
2/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on juuri täyttänyt 5v, ja on hyvin omatoiminen jääkaapin suhteen.

ja saa ollakkin. mutta ne kaverit....

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai kaverillekin tarjotaan samaa kuin lapsi itse syö. Mun mielestä ihan selvä homma.

Vierailija
4/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkupurnukat syödään silloin,kun ei ole kavereita kylässä.. olisiko "töykeää" ?

ap

Vierailija
5/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim vanukkaita syödään. Eihän niitää tarvitse syödä aina silloin kun on kaveri kylässä. Joskus toki, mutta ei aina. Meillä ainakin aikuiset päättää, millon lapsi herkuttelee.

Vierailija
6/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tarjoan kavereillekin, et kai tarkoita että lapsesi söisi herkkujaan yksin kaverin nenän edessä? Jos ei voi tarjota muille syödään namit vasta kun kaverit ovat lähteneet koteihinsa.

Vierailija
7/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kavereita?

Vierailija
8/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin en anna enää lainkaan. Ja syy on se, että kerjäävät jatkuvasti jotain herkkua, jos ovat jotain hyvää kerran saaneet. Mä olen sanonut vaan, että jos on nälkä, niin saa ruisleipää :)

Naapurin lapsille en anna nykyisin enää mitään. Asuvat ihan vieressä ja saattavat tulla tupsahtaa sunnuntaiaamuna klo 9 ja sanovat, että viideltä pitää olla kotona. Siis häh! Ilmeisesti siellä vanhemmat ajattelevat, että muut huolehtii heidän penikoistaan ja sapuskoista :( Ikää noilla on 4- ja 7-vuotta.

Vierailija
9/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että söisi kaverin nenän edessä yksin,vaan että niitä ei syötäisi ollenkaan silloin,kun kavereita on kylässä.

mutta---millä perustelen asiaa lapselle?

ap

Vierailija
10/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli herkkuja ei harmi kyllä ole kaikille, ja ne maksavat paljon, niin ei ole kaikille mahdollista antaa. Tämän vuoksi herkut syädään pääsääntöisesti illalla/ silloin kun ollaan oman perheen kesken.

TAI

Sovitte, ettälapsi kysyy sinulta, voiko syödä herkkuja. Johon sinä vastaat, voiko vai eikö.

Itse olen tottunut siihen, että aikuiset päättävät näistä asioista. Lapset ei mene jääkaapille/karkkikaapille jos ei ole lupaa. Näin siis pääsääntöisesti, välillä voivat toki ottaa, ei olla niin tiukkoja oltu ettei saisi mitään ottaa ilman lupaa. On vaan totuttu siihen, että herkut jaetaan joko kaikkien paikalla olevien kesken tai sovittuina herkutteluhetkinä/-päivinä. Aina ei ole herkkuja tarjolla, eikä niitä saa syödä miten huvittaa.

t. 5

Vierailija
11/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskeisessäviestissä tarkotin, ettei lapset mene jääkaapille nimenomaan pelkkiä herkkuja kaivelemaan omin luvin. Muutoin saa toki käydä jääkaapilla aina kun on tarve! :)

Vierailija
12/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä herkkujen ottamiseen kysytään lupa!!!

Vierailija
13/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sellaisia vanukkaita pitäisi ostaa niin usein, että se tuntuu jo kalliilta ostokselta?

Ja miksi 5v. on omatoiminen jääkaapilla? Eikö teillä ole säännöllisiä ruoka-aikoja?

Ihan hampaiden ja yleisen terveyden kannalta nämä...

Vierailija
14/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on ruoka-ajat. Kaverit saavat mm. välipalaa, mutta se on pääsäntöisesti leipää tms. Jos kaapissa sattuu olemaan tarvittava määrä juguttia tms. sitä voi ottaa. Mutta harvoin meillä edes on vanukkaita.

Ei viisivuotiaan tarvitse saada mennä jääkapille omia aikojaan herkkuja hakemaan.

Vierailija
15/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään antaa omani hakea jotain vanukkaita kaapista kun mieli tekee, oli vieraita tai ei.

Mutta siis joo, kyllä minustakin pitää antaa vieraille sitä mitä itsekin syö.

mieleni tekisi opettaa,että ne sellaiset herkkupurnukat syödään silloin,kun ei ole kavereita kylässä.. olisiko "töykeää" ? ap

Vierailija
16/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on niin, etta kylaan kutsutut saavat ruokaa. "pihakaverit" ei saa meilta ruokaa, vaan lahetan kotiin syomaan. Minusta taa on ihan normaali kaytanto omasta lapsuudestanikin.

Meilla ei ruoka-aikojen valilla syo kukaan.

Vierailija
17/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin olen ihan tarkoituksella varannut kaikenlaista tarjottavaa. Teidän ei pidä ostaa niitä vanukkaita niin usein tai sit ostat vaan yhden lapsellesi ettei sit tarjoa kaverillekaan koska on vaan oma. Osta jotain halvempia esim. rahkoja joita raaskit tarjota sitten jos nuo vanukkaat tuntuu niin kalliilta. Ja hyviä vanukkaita löytyy myös halvemmistakin merkeistä esim. Arlan tai Lidlinkin vanukkaat oli ihan hyviä taisivat 4kpl maksaa nyt 0,69€...

Vierailija
18/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan pitäisi siitä jos meidän 5-vuotiaalle annettaisiin naapurissa vanukasta tai muuta herkkua aterioiden välillä. Marjoja saa syödä puskista tai omppuja puista.

Eikä se meidän 5 v saa ottaa itsenäisesti aterioiden välillä mitään jääkaapista.

Eikä meillä edes syödä vanukkaita kuin todella harvoin.

Vierailija
19/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverieta kylässä ollessa välipalana voi olla vaikka hedelmiä, porkkanoita, voileipää, kiisseliä tai vaikka pullaa tai pannaria jos sellasista olen tehnyt.

Vierailija
20/56 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei omillekaan lapsille anneta vanukkaita, jogurtteja, riisifrutteja yms. Eli ei niitä sitten syötetä naapureillekaan.

Meillä ei myöskään omat lapset saa ottaa jääkaapista mitään ilman lupaa. Tai no 13-vuotias saa tehdä itselleen välipalaa, kun tulee itsekseen koulusta kotiin mutta muuten ateriat laittaa ja tarjoo äiti. Napostelu ei ole kovin hyvä tapa!

Sitten kolmanneksi... Jos meillä on lasten kavereita varta vasten kutsuttuna, niin heille kyllä tarjotaan ruoka/välipala, mikä siihen kellonaikaan meillä muutenkin syötäisiin. Satunnaiset pihallaleikkijät syököön kotonaan. Yhden kerran olen joutunut tähän puuttumaan, kun naapurin tyttö kävi pihalta penkomassa mein jääkaapista omenan omin lupineen!! Ilm. kotona saa syödä mitä ja milloin huvittaa, koska kiloja on ainakin kertynyt sen mukaisesti :(!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä