Miks ihmiset pyytää naamakirjassa kaveriksi ja sitten eivät halua ollaa missään tekemisissä?
Eivät kommentoi mitenkään juttuja, eivät vastaa mitenkään jos itse otan yhteyttä, siis ei mitään muuta kuin että se kuva näkyy ja että ollaan kavereita.
Kyse ei voi olla siitä että eivät kävisi siellä, nimittäin toisten kanssa ovat tekemisissä kokoajan ja usein samaan aikaan ollaan paikalla.
Onks ne jotain kaverien kerääjiä vai mikä on jutun idea? No, tavallaan ihan sama, oon päättänyt heivata ne omalta listalta hevonkuuseen.
Kommentit (14)
jollakin on 600 kaveria mutta päivityksiin vastaa aina ne samat. Minä olen muokannut asetuksia niin että esim kuvat näkyy vain tietyillä
paljon kavereita - eihän kukaan nyt jonkun 300 kaverin toimia ehdi kommentoida.
tietysti mä sen aina reagoin, jos joku tykkää/kommentoi jotain, outoahan se olisi jos sitä ei mitenkään reagoisi! Mutta itse kyllä ihmettelen ihan samaa, että jotkut haalii kavereita, mutta ei kuitenkaan millään tavalla niiden juttuihin sitten reagoi. Mulla on vajaa 100 kaveria, ja on se periaate, että jos joku kerta mun kaverilistalla on, niin sen juttuihin tietty joskus aina reagoin! Tietty joidenkin läheisten juttuihin reagoi lähes aina, ja kommentoi niihin jotain, mutta kyllä mä ihan näiden puolituttujenkin juttuihin uskallan jotain kommentoida silloin tällöin. Mä jotenkin koenkin sen niin, että ihmiset ei kehtaa kommentoida/tykätä jostain, jos ei tunne kamalan hyvin sitä toista henkilöä (eli on vaan joku puolituttu). Mä en tällaista tajua, miksi sitten on edes kaverilistalla?
Jokainen käyttää tuota yhteydenpitovälinettä tavallaan, toiselle se on osoitekirja, toiselle päivittäinen kommunikaatioväline, toisille satunnainen ajanviete. Sinun tapasi ei ole se oikea, koska yhtä oikeaa ei ole olemassa. Jokainen tavallaan.
mutta jos kuitenkin reagoi joidenkin ihmisten juttuihin kokoajan, niin sehän kertoo sen, että ei ole pelkkä osoitekirja? Jos on sellainen, että on aina vaan hiljaa eikä ikinä kirjoittele itse mitään niin sitten varmaan onkin se "oma tapansa" käyttää fb:tä just jonain osoitekirjana tms. Mutta JOS on aktiivinen fb:ssä, mutta aina vaan kommentoi samojen juttuja niin kyllähän se kertoo siitä, että ei jostain syystä sitten kehtaa/uskalla/viitsi kommentoida joidenkin juttuja. Joten miksi sitten edes kaverilistalla?
Minulla ei ole 300 kaveria, mutta joukossa on harvemmin tavattavia tuttuja, esim. veljen ystäväperheitä joita tavataan lähinnä perhejuhlissa. Sen verran tunnetaan, että minusta on kiva tietää mitä heille kuuluu, mutta en välttämättä koe "asiakseni" kommentoida juuri mitään.
Sama koskee vaikkapa 15 vuotta nuorempaa miespuolista serkkua, joka kävi juuri intin, diggaa futista ja aloittelee opiskelijaelämää. Kiva lukea joskus päivityksiä (ovat ihan kilttejä), mutta ei meillä ole ihan hirveästi yhteisiä puheenaiheita...
Jos joku näistä heivaa minut, niin en ota nokkiini enkä vaadi pääsyä takaisin, mutta siihen asti oletan että tunne on molemminpuolinen (eivät hekään kommentoi minun postauksiani)
tietysti mä sen aina reagoin, jos joku tykkää/kommentoi jotain, outoahan se olisi jos sitä ei mitenkään reagoisi! Mutta itse kyllä ihmettelen ihan samaa, että jotkut haalii kavereita, mutta ei kuitenkaan millään tavalla niiden juttuihin sitten reagoi. Mulla on vajaa 100 kaveria, ja on se periaate, että jos joku kerta mun kaverilistalla on, niin sen juttuihin tietty joskus aina reagoin! Tietty joidenkin läheisten juttuihin reagoi lähes aina, ja kommentoi niihin jotain, mutta kyllä mä ihan näiden puolituttujenkin juttuihin uskallan jotain kommentoida silloin tällöin. Mä jotenkin koenkin sen niin, että ihmiset ei kehtaa kommentoida/tykätä jostain, jos ei tunne kamalan hyvin sitä toista henkilöä (eli on vaan joku puolituttu). Mä en tällaista tajua, miksi sitten on edes kaverilistalla?
Jokainen käyttää tuota yhteydenpitovälinettä tavallaan, toiselle se on osoitekirja, toiselle päivittäinen kommunikaatioväline, toisille satunnainen ajanviete. Sinun tapasi ei ole se oikea, koska yhtä oikeaa ei ole olemassa. Jokainen tavallaan.
Minä en naamakirjassa pidä mitään kirjaa siitä, kuka kommentoi ja mihin ja kuka ei lainkaan. Jutellaan niistä jutuista jotka sattuu kohdalle ja joihin on sanottavaa. En todellakaan mieti, että pitää nyt jokaiselle kaverille jotain kommentoida tai että onhan nyt jokainen "jutellut" minulle. Tuohan on vain paikka pitää kevyttä yhteyttä ja kertoa ystäville mitä itselle kuuluu, eikä mikään velvollisuus jatkuvaan yhteydenpitoon. Kun ollaan listoilla, on "kanava olemassa" jos tulee asiaa, mutta ei sitä tarvitse keksiä.
kaikki sellaisia joita tapaan livenäkin edes harvoin ja joille on jotain sanottavaakin.
En tajua sitä että jollain on '300 kaveria'.. yhdelläkin tutulla kiusatulla ja hyljeksityllä on, todellisuudessa sillä on ehkä 1 kaveri :-/
Mulla on kavereina sukulaisia, joiden kanssa en ole keskustellut/kommentoinnut mitään.
Kukin tavallaan. Itse en koe olevani mikään kaverien kerjääjä.
Joidenkin mielestä on varmaan hienoa kun on joku 300 kaveria..
en haluu olla kenekään "täytekamu" ja mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä mun serkun serkulle kuuluu tai jollekin ala-astekaverille.
Kaikkien kanssa tulee kirjoiteltua enemmän tai vähemmän. En ota lukua siitä että kuinka paljon.
Osa on lapsuudentuttuja, osa entisiä luokkakavereita yms. Ja välimatkaa joihinkin niin pitkästi, että naamakirjassa on hyvä vaihtaa kuulumisia :)
Taidankin olla vähän liian innokas kirjoittelija, monta chat ikkunaa monesti auki ja viestejä lähettelen :) Ja minulle lähetellään :D
Ja en ole edes kaikkia hyväksynyt kaveriksi tai lähettänyt kaveripyyntöjä.
Joskus tulee vastaan sellaisia joiden kanssa en suoraan sanottuna ole edes ollut koskaan tekemisissä. Eräänkin kanssa en ole koskaan tullut toimeen, yhenlaista v*ttuilua vain puolin ja toisin opiskeluaikana. Laittoi kaveripyynnön, ihmettelen kyllä miksi. En hyväksynyt.
Monelle on siellä tärkeää leuhkia "ystävien" lukumäärällä.
Siksi todelliset ystävyyssuhteet ovat tärkeämpiä.
Unohda koko kirja ja mene harrastamaan jotain muuta.
Ihan totta, pelkkä sukulaisuuskaan ei ole mikään tae...serkkuni ilahtui kun löysi minut ja kirjoitti pitkä viestin...no ei sen jälkeen mitään kommenttia..tosin taisi hätkähtää kun en olekaan ihan niin vaisu ja hiljainen kuin silloin lapsena...siivota täytyy kaverilistaa.