Varpajaislahjasta kysymys? Help!
Mieheni pyysi järjestämään varpajaislahjan, kun itse ei kerkiä tänään kauppoihin. Kysymys kuuluukin, että kehtaanko laittaa seuraavanlaisen paketin: uusi vauvalelu n.15€, käytettyinä omalta lapselta ruokalappu, vauvakirja, 2xpussilakana (äitini ompelemat satiinilakanat) + samaa sarjaa 3 tyynyliinaa ja ehkä jonkun pienen hyväkuntoisen vaatteen silitettynä.
Ystävälleni tällaisen voisin lähettää, mutta en tunne lapsen äitiä ollenkaan. Emme siis ole edes tavanneet, vaan ainoastaan lapsen isän olen tavannut mieheni kautta parisen kymmentä kertaa.
Kommentit (7)
eli ei ole provo. Haluisin vaan tietää onko liian noloa laittaa lapsensa käytettyjä tavaroita ja vaate lahjaksi. Varsinkin kun en tunne lapsen äitiä.
ap
jos en tiedä lahjan saajan suhtautumista kierrätykseen.
Itselleni olisi ok saada käytetty lahja ja käytänkin paljon kirppareilta ostettuja vaatteita / tavaroita. Mutta olen kuullut muutaman äidin toteavan, että uudelle vauvalle pitää olla kaikki uutta ja puhdasta ei käytettyä. Eivät siis kierrätä edes perheen sisällä isommalta pienemmälle.
Onko kovinkin yleistä? Meillä on tapana, että tutut käy tervehtimässä uutta vauvaa ja vievät pientä muistamista lapselle ja kenties äidillekin. Isä sitten juhlii kavereiden kanssa eikä silloin mitään vauvalahjoja anneta...
Isäntä tosin tuli esikoisen varpajaisista kassit täynnä lahjoja. Kuopuksesta ei sitten pitänytkään varpajaisia, joten en tiedä olisiko silloin ollut sama juttu, vai ei.
Mies kuitenkin pyysi lahjan järjestämään, mutta ehkä tosiaan keksin jotain muuta. Jos sitten sen uuden lelun lisäksi laitan jotain vaatetta mitkä ovat pojalle ostettu/saatu, mutta jääneet jostain syystä (väärä koko tai vuodenaika) käyttämättä.
ap
Ja pyydät miestäsi kysymään ystävä mieheltänne, kelpaako tai onko heillä tarvetta käytetyille vauvan tarvikkeille.
Kyllä vanhemmat yleensä kertoo jos ei ole tarvetta. Jos on tarvetta, voit hyvillä mielin laittaa muut tavarat mukaan.
Varpajaisiin viedään sikareita ja alkoholia.
provo?