Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Narkolepsiahavaintojen määrä nousee päivä päivältä"

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvalla makaa ja haisee pahalle, sikapiikkiä ei kuitenkaan ole koskaan ottanut

Vierailija
2/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrän odottetaan nousevan jopa viiteenkymmeneen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei thl ole kehottanut olemaan ottamatta rokotetta.

Vierailija
4/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee esiin, kun asiaa aletaan tutkia.

Vierailija
5/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat av-mammat jo ehtineet unohtaa koko aiheen.

Vierailija
6/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jälleen kerran) että THLn edustaja kinaa viimeiseen asti vastaan mutta tuo neurologi on selkeästi sitä mieltä että rokotteella ja narkolepsialla on yhteys.

Vierailija
7/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomeen kelpasi kun halvalla saatiin!

"Partinen myös huomauttaa, että Suomessa käytetty sikainfluenssarokotetyyppi Pandemrix ei kelvannut esimerkiksi Yhdysvaltojen viranomaisille.

- Arvatenkin sen takia, että heidän mielestään rokotetta ei ollut riittävästi tutkittu."

Vierailija
8/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoituksia patalaiskoista sohvaperunaukoistaan, jotka ovat saaneet nyt hyvän tekosyyn jatkuville päiväunilleen...

Vierailija
9/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveydenhuollossa on sitten suurempiakin huolia kuin pelkkä rokote ja sen vaikutukset.

ilmoituksia patalaiskoista sohvaperunaukoistaan, jotka ovat saaneet nyt hyvän tekosyyn jatkuville päiväunilleen...

Vierailija
10/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiaa ei ole vielä tutkittu. Onko sairastumisen syynä itse sikainfluenssa, rokote vai joku ihan muu tekijä? Infektiot saattavat laukaista narkolepsian. Suomessa on 2 miljoonaa ihmistä rokotettu ja tähän mennessä narkolepsiatapauksia on rokotusten ja epidemian aikana ilmaantunut noin kaksinkertainen määrä tavalliseen. Miksi sairauksia ei ole ilmaantunut aikuisilla? Miksi esim Ruotsissa ei ole raportoitu vastaavaa? On niin paljon kysymyksiä ilman vastauksia, että mihinkään hysteriaan ei ole syytä. Rauhoittukaa mammat ja ottakaa vaikka perjantain kunniaksi yksi ylimääräinen lasillinen maitoa.

Vierailija
11/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissahan on täsmälleen sama tutkimus ja epäily nyt menossa! Ja jos tuo narkolepsia olisi vain sikainfluenssasta johtuvaa niin eikö sen pitäisi näkyä sitten ympäri maailmaa? Sen sijaan että se näkyy vain meillä joilla käytettiin Pandemrixiä. Pandemrixiähän ei alunperin valmistaja suositellu lapsille eikä raskaana oleville.

kun asiaa ei ole vielä tutkittu. Onko sairastumisen syynä itse sikainfluenssa, rokote vai joku ihan muu tekijä? Infektiot saattavat laukaista narkolepsian. Suomessa on 2 miljoonaa ihmistä rokotettu ja tähän mennessä narkolepsiatapauksia on rokotusten ja epidemian aikana ilmaantunut noin kaksinkertainen määrä tavalliseen. Miksi sairauksia ei ole ilmaantunut aikuisilla? Miksi esim Ruotsissa ei ole raportoitu vastaavaa? On niin paljon kysymyksiä ilman vastauksia, että mihinkään hysteriaan ei ole syytä. Rauhoittukaa mammat ja ottakaa vaikka perjantain kunniaksi yksi ylimääräinen lasillinen maitoa.

Vierailija
12/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taannoista possunuhahysteriaa palstalla. Silloin kaikki jotka eivät aikoneet rokottaa lapsiaan parjattiin huonoiksi vanhemmiksi ja vaikka millä nimillä. Perustella oli ihan turha kun av-mammojen iso mylly pyöri rokotusten puolesta.

Nyt olen todella tyytyväinen ettei meillä kukaan ottanut rokotetta ja olen edelleen samaa mieltä että mitään rokotetta jota ei ole kunnolla edes tutkittu ei olisi pitänyt käyttää ainakaan noin massiivisessa skaalassa.

No, mutta nyt on hyvä syy heittää taas maalaisjärki romukoppaan ja panikoida jälleen uudesta asiasta.

Vierailija
13/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä juttu räjähtää. Luulen että on vain pintaa raapaistu.

Vierailija
14/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti syy löytyy, oli se sitten mikä tahansa. Mutta tutkimustuloksia joudumme odottamaan useita kuukausia.

Vierailija
15/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuossa jutussa oli, että tutkituilla oli samanlainen kudostyyppi, joten ehkäpä se on laukaiseva tekijä. Seuraavina parina vuotena todennäköisesti sairastuvien määrä on 0-1. No sitä ei voi vielä tietää. Katsotaan.

Vierailija
16/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako kukaan enää näitä massarokotteita. Mä en ole koskaan ottanut kausi-influenssarokotuksia. Perusteena on ollut, etten sairasta kovasti edes tavallisia flunssia ja olen perusterve. En ole lapsiakaan rokottanut kausi-influenssaa vastaan kun eivät nekään kahta-kolmea nuhaa enempää vuodessa sairasta.

Nyt sitten sikainfluenssapiikin otin, koska sen piti olla niiiin vaarallinen ja itse kuuluin neurologisen sairauteni takia tähän paljon mainostettuun "riskiryhmään". Myös 4v poikani rokotettiin. Mies ei ottanut. En olisi itsekään ottanut, ellen olisi ollut riskiryhmässä.

Meillä myös tuttavapiirissä yksi 20vuotias nuori urheilijamies sairastui sikainfluenssaan ja oli 2vkoa sairaalassa, joten oli tätä omaa kokemusta itse taudistakin... että ei ole mikään "tavan influenssa"

No, nyt sitten luen täysin tyrmistyneenä näitä narkolepsia-uutisia... ja hiljaa mielessäni vannon, että jää kyllä viimeiseksi massarokotukseksi, jonka otan. Toivotaan, ettei tänne nyt osu mitään.

Vierailija
17/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kuluessa saaneet narkolepsian joka tapauksessa, kun heillä oli sille altis kudostyyppi. Uutisen mukaan sitä esiintyy koko väestössä 20%:llä, mutta narkoleptikoilla 90%:llä. Aika merkittävää.

Joka tapauksessa rokotuksilla vältettiin todennäköisesti kymmeniä, ellei satoja, kuolemia (kausi-influenssaanhan kuolee vuosittain 500-1000 ihmistä Suomessa), joten voisi kysyä narkolepsiakauhuisilta mammoilta, kumman kohtalon mieluummin olisivat lapsilleen ottaneet.

Vierailija
18/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narkolepsia on aivoperäinen sairaus ja jos rokotteella on yhteys yhdeen aivoperäiseen sairauteen niin varmasti ehkä muihinkin.

Itse SI:kin aiheutti ohimeneviä neurologisia oireita (lastenlääkärimme mukaan normaalia), mutta mitä tekeekään keinotekoinen rokote?

Me sairastimme koko perhe SI:n, oli tavallisen syysflunssan kaltainen. Ja suurin osahan sairasti sen ns. lievänä.

Me emme rokotuttaneet, sen verran kaivettiin tietoa ulkomailta - pandemrix oli monissa keski-euroopan maissa vain terveille aikuisille, riskiryhmät ja lapset saivat toisen rokotteen.

Vierailija
19/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oin itse hiukan sitä mieltä aluksi että ei, mutta kun sitä niin kovasti suositeltiin ja puhuttiin niin päätin sitten rokotuttaa lapseni ja itsekin sain sen kun olin siinä nuorten ryhmässä.

Mutta kyllä jää varmasti viimeiseksi tuollaiseksi hätärokotukseksi jonka otan lapselleni.

Tässä nyt on just se huono homma että kun nyt kävi näin, ja entäs sitten jos tuleekin joku oikeasti vakava ja tappava epidemia niin kukaan ei enää uskalla rokotetta ottaa tämän jälkeen näin nopealla tahdilla. Voi sitten käydä joku kerta vähän huonomminkin...

Mutta elämä on.

Vierailija
20/28 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden sivuilla normaali määrä on 2-4, THL:n sivuilla 2-7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän