Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia mielikuvia sinulla on mensalaisista?

Vierailija
20.08.2010 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienempi osa kuin ns. normaaliväestöstä. Tunnen yhden mensalaisen ja hän on juuri sellainen kuin on stereotyyppinen käsitykseni mensalaisesta. Ateistiälykkö, joka ei ole sosiaalisesti kovin lahjakas.

Vierailija
2/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole "todellisia" meriitteja esim. opintojen tai tyon kautta. Esim. cv:ssa mensan jasenyys on _noloa_, ei tee hyvaa vaikutusta rekrytointitilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu ihminen, jonka hankala irrotella ja olla miettimättä jokaista asiaa niin tarkasti. Yleensä kuitenkin hyväsydämisiä ja mukavia ihmisiä, jos ei ole noussut kusi päähän.

Vierailija
4/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen kyllä itse miettinyt testiin menemistä, olen aika hyvä "älykkyystehtävissä".

Vierailija
5/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on hurmaava älypää :-)

Vierailija
6/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä se. Eiköhän sieltäkin löydy kaikenlaisia persoonia, koulutustasoja yms.

Vierailija
7/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtälailla tyhmemissäkin on epäsosiaalisia ym outoja tyyppejä.

Vierailija
8/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi sosiaalinen ja vähän sellainen taiteilijahörhö vaikka koulutus onkin ns. kovan tieteen alalta. Väitöskirjaa en lähtenyt tekemään, tutkijan ura ei houkuttele. Mieluummin rennompi ja vähemmän vaativa työ ja vähemmän stressiä :)

Vierailija
9/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei eroa työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa muista työntekijöistä.

Vierailija
10/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat ovat hieman kummallisia. Heillä on omat juttunsa, jotka ovat aika nörttijuttuja (siis erillään, eivät tietääkseni tunne toisiaan).

Ovat matemaattisesti lahjakkaita, muuten ihan ok koulumenestys myös ollut, poislukien liikunta ja kädentaitoaineet.

Sosiaalisesti rajoittuneita, olen molemmista miettinyt onko heillä ehkä lievä "aspenger" tai vastaava. Tämä siksi että molemmat usein kiinnostuvat jostain asiasta mikä vie pitkäksi aikaa mukanaan, sanotaan nyt vaikkapa tähdistä.

Ihan mukavia ihmisiä, mutta tuntuu aina kun olisi vähän eri aaltopituudella. Molemmat myös tuntuvat tiedostavan oman "kummallisuutensa", mutta ajattelevat olevansa muita fiksumpia (ja kuuluvathan he Mensaan =pitävät sitä ehkä todisteena asiasta).

Kun katselin BB:tä, huomasin että Esassa oli aika paljon samoja piirteitä kun näissä tutuissani, mutta ehkä hän oli astetta "normaalimpi", ja harrasti esim. liikuntaa. Mutta toisaalta jos vähän BB:tä katselee niin ei siinä opi tuntemaan ihmistä ollenkaan, nuo tuttuni ovat ovat oma sukulaiseni ja ystäväni sisarus, eli koko ikäni olen heidät tuntenut.

Vierailija
11/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti viisas, mutta ihan normaali muuten :) työskentelee IT-alalla ja saa suurempaa palkkaa kuin kukaan muu tutuistani. Ja yllätys yllätys ei enää asu suomessa enkä tiedä vieläkö kuuluu mensaan.

Lisäksi tunnen useita jotka ovat läpäisseet testin mutta eivät ole viitsineet liittyä itse mensaan. Kun sillä ei oikeassa elämässä ole juurikaan väliä :)

Itse pärjään myös hyvin älykkyystesteissä. Pitäisi joskus kokeilla vieläkö raskauden ja imetyksen sumentamat aivoni toimisivat kuin ennen..

Vierailija
12/12 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmonen rento reiska, mutta hiton hyvä omalla alallaan (tehnyt AD:n hommia, vaikka koulutustaso on alhaisempi oikeasti) Tällä hetkellä vielä vähän hakee paikkaansa ja suunnittelee opiskelua (lääkis tai AMK)

Mensan testissä sai täydet pisteet. Kyllähän mä tiesin, että se ihan fiksu on, vaikka peittääkin sen taidokkaasti XD, mutta mäkin yllätyin tuosta tuloksesta. Nyt sen tarttis enää oppia käyttämään sitä älyään johonkin hyödylliseen ;) Mutta eipähän pojalla ikääkään oo paljon mitään vielä (20v)

Paha lukihäiriö sillä on, mutta ei se menoa ole haitannut. Eihän ne ole kuin kirjaimia, jotka joskus pomppii ;P