Jos lasta kiusataan koulussa
niin rankasti, ettei lapsi uskalla mennä kouluun, niin pitääkö vanhempien hänet sinne pakottaa?
Ja jos vanhemmat eivät pakota, tuleeko poliisi tms. hakemaan lapsen kotoa kouluun ja kuka on vastuussa lapsen turvallisuudesta koulussa, jos opettajat eivät ole ennenkään lasta koulussa pystyneet suojelemaan?
Kommentit (20)
ja vedät turpaan sitä kiusaajaa!!!!!!!!
En tajua vanhempia, ketkä ei puolusta lapsiaan!! Keneltä ne sit voi apua odottaa, jos ei edes omilta vanhemmiltaan??
Jos kerran kiusaaja saa kiusata, niin samoilla sännöillä pelataan sit kaikki!
ei mitään lässytystä vaan kova kovaa vastaan!
ja vedät turpaan sitä kiusaajaa!!!!!!!!
En tajua vanhempia, ketkä ei puolusta lapsiaan!! Keneltä ne sit voi apua odottaa, jos ei edes omilta vanhemmiltaan??
Jos kerran kiusaaja saa kiusata, niin samoilla sännöillä pelataan sit kaikki!
ei mitään lässytystä vaan kova kovaa vastaan!
ja pyytäisin opettajaa ilmoittamaan läksyt. Jos kiusaaja on omalta luokalta, kävisin itse tunnin aikana hakemassa kirjat ja katsoisin kiusaajaa pahasti. Kun ilmoittaisin opettajalle viikon poissaolosta, kertoisin ilmoittavani poissaolosta itse myös rehtorille. Ja tekisin niin ja sanoisin, että viikon aikana haluan myös kaksi palaveria; ensimmäiseen opettaja, rehtori, kiusatun vanhemmat ja kiusaajan vanhemmat. Yhdessä tehdään pelisäännöt, miten lähdetään menettelemään asian kanssa. Loppuviikolla palaveri, jossa on aikani opettaja ja rehtori kiusatun vanhempien lisäksi (miksei kiusaajan vanhemmat siihenkin) ja haluan selvityksen, mitä viikon aikana on tapahtunut ja arvioin SITTEN, tuleeko lapseni seuraavalla viikolla kouluun. Jos tuntuu, että kiusaamiseen on tosissaan viikon aikana puututtu ja erilaisia toimintamalleja ja uusimisen ehkäisyä mietitty, lapsi kouluun kehotuksella tulla kotiin kesken päivän, vaikka ilman open lupaa, jos kiusaaminen jatkuu, mutta vanhemmat täytyy pitää ajan tasalla jo päivän aikana (jos siis kiusaaminen jatkuu). Sen kouluviikon lopulla (jos kaikki mennyt hyvin ja lapsi voinut olla koulussa) vielä palaveri open ja reksin kanssa; ikäänkuin koonti, tilanne oli tämä, näin toimittiin ja tässä tilanteessa ollaan nyt. JA MITEN jatkossa asia huomioidaan.
Rakkaat vanhemmat, opettajilla ja rehtoreilla on VELVOLLISUUS puuttua kiusaamiseen; vaatikaa puuttumista, jos ei homma muuten toimi.
Voimia ja jaksamista kaikille koulukiusattujen vanhemmille! Ennen kaikkea niitä voimia taistella tilanteessa, jossa aikuisten pitäisi olla samassa veneessä eikä osan olla rannalla...
heidät sinne kiusaamistilanteessa kutsutaan. Oman lapseni kohdalla tapahtui niin, että isompi poika kiusasi välitunnilla väkivaltaisesti, lapsi kertoi opelle ja ope kutsui poliisit paikalle. Asiasta meni tieto myös lastensuojeluun. Ei enää kiusannut toista kertaa.
mutta olin läsnä, open apuna, ja puhe meni perille
seuraamaan opetusta ja välitunneille valvomaan että lasta ei kiusta. Se ei liene kiellettyä?
vaan ratkaisu on haettava muualta. Vaikka koulun, sostoimen, poliisin ja meidän vanhempien yhteisytöllä. Mutta kiusattua en kouluun pakottaisi!
kiusatusta tehdään väistämisvelvollinen tässä asiassa? Eikö kiusaajan pitäisi olla poissa koulusta niin kauan kunnes oppi olemaan kiusaamatta? Jos kiusattu joutuu olemaan poissa koulusta, sehän on vaan hänen lisänöyryyttämistään ja tavallaan henkistä kiusaamista koulun aikuisten taholta, osoitus siitä että "me ei voida (haluta voida) asialle mitään, joten mene vaikka kotiisi".
Kaiken maailman lässynlässyn palaverit ei todellakaan ole oikea tapa eikä toimiva keino, jämäkästi vaan kiusaaja aisoihin saman tien.
mutta ei uhkailusta eikä tappelusta. Aika outoa.
Minäkin ihmettelen tätä kiusatun pakkoa tavata kiusaajat ja heidän vanhempansa.
Tuntuu että pari kiusaajaa saa pyörittää koko luokkaa miten mielivät. Opettajia myöten.
ap
sama kirjoittajia, jotka tuolla koira-ketjussa kanssa uhkaavat vetää turpaan milloin koiraa, milloin koiran ulkoiluttajaa?!
Millainen ihminen pitää olla, kun ei osaa tehdä/muuttaa asioita kuin väkivallalla?!
Ja alkuperäiseen, on todella surullista jos kiusattu joutuu jäämään kotiin ja kiusaaja menee kouluun. Ota yhteys opeen/rehtoriin ja vaadi myös kiusatun vanhemmat paikalle!
tietysti! Ja mitä nämä ope ja reksi ovat tehneet lapsesi hyväksi? Sain itse juuri kuulla, että poikaani oli tänään tönitty puskaan luokkatoverin toimesta. Poika on seiskalla. Tekisi mieleni mennä ja ottaa niskaperse-ote tuosta luokan kingistä ja kertoa sille pikku paskiaiselle, kuka käskee ja mitä!! Saatana!
jonka tekivät tuntemattomat miehet. Kiusatun kotiin myös murtauduttiin ja sieltä varastettiin rahaa ja koruja ja sotkettiin paikkoja, mm. vanhempien makuuhuone oli sotkettu paskalla.
tietysti! Ja mitä nämä ope ja reksi ovat tehneet lapsesi hyväksi? Sain itse juuri kuulla, että poikaani oli tänään tönitty puskaan luokkatoverin toimesta. Poika on seiskalla. Tekisi mieleni mennä ja ottaa niskaperse-ote tuosta luokan kingistä ja kertoa sille pikku paskiaiselle, kuka käskee ja mitä!! Saatana!
jonka tekivät tuntemattomat miehet. Kiusatun kotiin myös murtauduttiin ja sieltä varastettiin rahaa ja koruja ja sotkettiin paikkoja, mm. vanhempien makuuhuone oli sotkettu paskalla.
eli kävi yllämainitusti, kun kiusaamisesta ilmoitettiin.
kyllä koulun open ja reksin on asiaan puututtava, halusivat tai osasivat tai , mutta asia on selvitettävä
lasta ei saa pakottaa kouluun jossa kiusataan
mene itse mukaan ja katso tilanne
mielestäsi on siis ihan ok, että kun lapseni seisoo kaikessa rauhassa välitunnilla pihalla, tämä luokan kovis tulee ja tönii pojan puskaan uudestaan ja uudestaan? Sanonko siis pojalleni, että ota vastaan kaikki, mitä tuleman pitää?
Toivonpa todella, että sulla ei ole lapsia, sillä siinä sitä on takuuvarma koulukiusaajan äiti! Oikea malliesimerkki! Sun mielestä on varmaan vaan hienoa, kun sun nico-petteri kiusaa ja tönii toisia? Hienoa, jatka samaan malliin!
Kiusaaminen alkaa joskus hyvinkin pienestä ja kohta on jo käsissä jumalaton ongelma! Kaikkien pitää saada olla rauhassa välitunnilla, kaikkien pitää saada käydä koulunsa ilman että joku pikkupaska käy kiinni! Minä olen tätä mieltä ja viis veisaan sun mielipiteestä!
mielestäsi on siis ihan ok, että kun lapseni seisoo kaikessa rauhassa välitunnilla pihalla, tämä luokan kovis tulee ja tönii pojan puskaan uudestaan ja uudestaan? Sanonko siis pojalleni, että ota vastaan kaikki, mitä tuleman pitää?Toivonpa todella, että sulla ei ole lapsia, sillä siinä sitä on takuuvarma koulukiusaajan äiti! Oikea malliesimerkki! Sun mielestä on varmaan vaan hienoa, kun sun nico-petteri kiusaa ja tönii toisia? Hienoa, jatka samaan malliin!
Kiusaaminen alkaa joskus hyvinkin pienestä ja kohta on jo käsissä jumalaton ongelma! Kaikkien pitää saada olla rauhassa välitunnilla, kaikkien pitää saada käydä koulunsa ilman että joku pikkupaska käy kiinni! Minä olen tätä mieltä ja viis veisaan sun mielipiteestä!
Mulle tulee ongelmia aggressiivisuuden kanssa juuri sinä päivänä, kun näen sinut!
vanhempien on järjestettävä lapsi toisaalle kouluun tai otettava kotiopetukseen. Tämä ei kuitenkaan käy vain niin, että lapsi ei vaan mene kouluun, vaan kotiopetuksesta on tehtävä virallinen ilmoitus kunnan koulutoimella ja siellä tehtävä virallinen päätös. Tentit sitten järejstetään jossain koulussa jne. Ei siis vaan niin, että lapsi jää kotiin.
Jos lapsi vaan jää kotiin ilman sen kummempia ilmoituksia ja hallintopäätöksiä niin hakemaan ei tule posiili vaan koulukuraattori ja sossun lastensyöjelutyöntekijä.