onko edessä avioero-vai voiko tästä selvitä?
Ollaan oltu naimisissa pian neljä vuotta, meillä on kaksi ihanaa poikaa ja tavanomaisia lapsiperheen riidanaiheita lukuunottamatta ihan ok avioliitto.
Noin viikko sitten puhkesi aivan kamala riita, joka on vain pahentunut päivien kuluessa. Olemme molemmat sanoneet toisillemme kamalia asioita, sellaisia, joita ei olisi pitänyt sanoa. Tuntuu, että osa luottamuksesta on kadonnut. Kumpikaan ei ole kuitenkaan pettänyt toista. Tilanne pahenee vaan entisestän, enkä todellakaan enää tiedä mitä tehdä. Aamulla itkin ja pyysin anteeksi sanomisiani, mutta mies katsoi vaan kylmästi ja sanoi ettei voi koskaan unohtaa. Mutta jos minä olisin valmis unohtamaan, niin miksei hän? En halua kuitenkaan erota, se olisi kamalaa, en haluaisi ikinä tehdä sitä lapsilleni, mutten tiedä onko enää muuta vaihtoehtoa? Minkälaisia terapioita olisi tarjolla? Avioliittoneuvontaa? Auttakaa..tuntuu, että olen ihan toimintakyvytön. Jäin tänään saikulle töistäkin, kun en voinut lopettaa itkemistä. Rakastan miestäni kaikesta huolimatta.
Kommentit (11)
Te olette erilliset ihmiset, se mihin sinä olet valmis, ei tosiaan välttämättä toinen ole, etkä ihmeemmin voi pakottaakaan.
En usko, että tuohon liittonne kaatuu, mutta hyvä, että olet pyytänyt anteeksi jo omia sanomisiasi. Nyt annat vähän rauhaa ja sitten alatte puhumaan asiasta, loukkaamatta ja syyttelemättä.
Kerro, että sinulla on erittäin surullinen olo tämän johdosta yms.
No ollaanhan me tietysti riidelty ennenkin, muttei näin suuressa mittakaavassa. En edes suoraan sanoen muista mistä riita alkoi, mutta yhtäkkiä aloimme sanoa toisillemme kamalia asioita, aivan kuin kaikki asiat mitkä aina on ärsyttäneet toisessa, tuli nyt ilmi. Muunmuassa seksielämään liittyviä asioita.
ap
että liioittelin kun puhuin avioerosta. Tuntuu vaan niin kamalan pahalta, kun tästä ei nyt selvitäkään samoilla keinoilla kuin ennen. Ymmärrän, että mieheni ei ole vielä valmis pyytämän anteeksi,pelottaa vaan ettei hän ole ehkä koskaan valmis siihen.
ap
Anna sitä!
Se ei auta ollenkaan, että kävelet perässä ja jankutat keskustelusta.
Anna sen miettiä ja rauhoittua.
olet niin oikeassa! Mä olen vain sellainen ihminen, joka haluais aina hoitaa kaikki heti, eikä antaa asioiden ja ongelmien jäädä kytemään. Mutta mieheni toimii aivan toisin, enkä aina sitä ymmärrä. Jonkun pitäsi vaan sanoa se mulle useammin.
ap
etkö osannut lukea sitä? Seiskan sanomana vasta tajusit... :D
Toivotaan jatkossa, että joku tosiaan sanoo sulle useammin, että et yritä väkisin tehdä oman pääsi mukaan...
En todellakaan AINA toimi oman pääni mukaan. Ymmärrän, että mieheni on erilainen, mutta pitäisihän hänenkin ymmärtää että minä toimin eri tavalla? Avioliitto on kahden kauppa, pitää kunnioittaa toisen erilaisuutta ja jotenkin silti onnistua toimimaan yhdessä.
Ja kiitos kasi, osaan kyllä lukea!
Ollaan oltu naimisissa pian neljä vuotta, meillä on kaksi ihanaa poikaa ja tavanomaisia lapsiperheen riidanaiheita lukuunottamatta ihan ok avioliitto. Noin viikko sitten puhkesi aivan kamala riita, joka on vain pahentunut päivien kuluessa. Olemme molemmat sanoneet toisillemme kamalia asioita, sellaisia, joita ei olisi pitänyt sanoa. Tuntuu, että osa luottamuksesta on kadonnut. Kumpikaan ei ole kuitenkaan pettänyt toista. Tilanne pahenee vaan entisestän, enkä todellakaan enää tiedä mitä tehdä. Aamulla itkin ja pyysin anteeksi sanomisiani, mutta mies katsoi vaan kylmästi ja sanoi ettei voi koskaan unohtaa. Mutta jos minä olisin valmis unohtamaan, niin miksei hän? En halua kuitenkaan erota, se olisi kamalaa, en haluaisi ikinä tehdä sitä lapsilleni, mutten tiedä onko enää muuta vaihtoehtoa? Minkälaisia terapioita olisi tarjolla? Avioliittoneuvontaa? Auttakaa..tuntuu, että olen ihan toimintakyvytön. Jäin tänään saikulle töistäkin, kun en voinut lopettaa itkemistä. Rakastan miestäni kaikesta huolimatta.
Mikä on avioliiton idea jos ei se, että vaikeuksista pitää yhdessä selvitä. Eihän tuo teidän riitanne ole YHTÄÄN MITÄÄN, ja mietitte jo eroa?
En ymmärrä ollenkaan! Pitäisikö mielestäsi avioliitossa olla vain pikkuriitoja roskapussin ulos viemisestä tms?
Jos miehesi ei osaa antaa anteeksi ja haluaa tuon takia erota, ei hän taida olla kypsä avioliittoon.
Vertailun vuoksi kerron omasta liitostani:
-minulla on ollut 2 kertaa suhde, molemmista olen jäänyt kiinni
-miehellä oli suhde ystäväni kanssa eromme aikana (olimme n. vuoden asumuserossa)
-olemme molemmat lyöneet toisiamme
-meillä on nimitelty, valehdeltu, heitelty esineitä
Eikä tuossa vielä kaikki, mutta en ala tarkemmin selittää...
Kaikesta tästä huolimatta meillä on hyvä avioliitto. 95% ajasta on mennyt loistavasti, nuo ikävät asiat ovat kuuluneet niihin lyhyisiin vastamäkiin liitossamme.
Olemme menneet yhteen hyvin nuorina, joten toista on tullut testattua moneen kertaan, ja omiakin kasvukipuja on ollut kummallakin.
Nyt olemme monta vuotta olleet kuin vastarakastuneet, emme juuri edes riitele enää.
KAIKESTA voi selvitä, jos halua riittää.
-minulla on ollut 2 kertaa suhde, molemmista olen jäänyt kiinni -miehellä oli suhde ystäväni kanssa eromme aikana (olimme n. vuoden asumuserossa) -olemme molemmat lyöneet toisiamme -meillä on nimitelty, valehdeltu, heitelty esineitä Eikä tuossa vielä kaikki, mutta en ala tarkemmin selittää...
Mä olen iloinen teidän puolesta ja ihailen sitä, että olette selvinneet tuosta kaikesta! Itse en olisi varmaan pystynyt!
ja ei kai me nyt sentään (toivottavasti ei) eroon päädytyä.
Oli mikä tahansa, niin ei yhden riidan takia oteta heti avioeroa. Kyllä asia on mahdollista selvittää. ymmärsin, että riita on alkanut 3 päivää sitten ja sitä ennen kaikki ok.