Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen finnit. Miten eroon ongelmasta, vaiko ikuinen teini?

Vierailija
19.08.2010 |

Olen reilu kolmekymppinen ja naama rasvoittuu ja finnejä tulee. Myös mustapäitä on jos läheltä katsoo.

Kokeiltu on kaikkia puhdistustuotteita maan ja taivaan väliltä, jopa pelkällä saippualla peseminen. Ei auta. Pitäisköjo mennä lekurin pakeille vaiko vaan olla ikuinen teini?

Monet käskeneet rasvata, mutta siitä tulee vaan lisää finnejä. Nyt on alkanut selkäänkin tulla niitä.

Tahtoo näistä eroon nyt heti. Häpeän ihan oikeasti itseäni.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla tetrasykliinin pitkäaikainen käyttö aiheutti vertavuotavan paksusuolentulehduksen, joka on oikeasti hengenvaarallinen.

Roaccuttani käytin vissiin kuurin tai pari ja sen aikana ei finnejä näkynyt, mutta kuuri muuten elimistölle rankka. Lääke aiheuttaa mm. epämuodostumia sikiölle, joten ehkäisyn varmistaminen kuurin aikana oli ihan lääkärin taholta varmistettu.

Mitkään - ei sitten yhtään mitkään - pesuaineet, rasvat, linimentit, voiteet, vitamiinit, hivenaineet, solariumit, ihonpuhdistukset, naamiot jne. auttaneet YHTÄÄN MITÄÄN! Silkkaa rahastusta siis ne.

Vierailija
22/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasva tai pesuaine...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ihotautilääkäri

2) Diane Nova

3) karppaus

Myös hyviä lääkkeitä ihon hoitoon on: -kalamaksaöljykapselit (ne vahvimmat Lysit), Lactoline (kaupasta saatava pesuneste - hyvää ja halpaa), septidine kasvovetenä ja rasvaus (esim itse käytän Erisanin kosteuttavaa vaikka mulla on rasvainen iho). Rasvaisen ihon ongelma on yleensä se, että iho on sisempää todellisuudessa kuiva ja siksi se tuottaa itse rasvaa.

Suoraan finneihin levitettäviä rasvoja ja aineita kannattaa käyttää ristiin. Ainakin itse huomasin joskus että teho menee jos käyttää useamman viikon samaa tököttiä.

Vierailija
24/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko menkat kuitenkin ok? Jos ei, niin käypä gynellä kyselemässä PCOS:sta. Mulla näin ja finneihin auttaa raskaus! Nyt toista kertaa ja iho paranee hetkessä. ;)

Vierailija
25/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskaaksikin tultiin. Ei siis pysty itse diagnosoimaan, vaan suosittelen gynelle menoa.

Vierailija
26/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Korres tai Erisan. Suosittelen kokeilemaan Erisania. Ei maksa kokeilu paljoa ja löytyy lähikaupastakin. Ja ihon puhdistukseen kannattaa käyttää sientä, mulla käsinpuhdistus ei riitä.

Vierailija
27/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aina. Ällöttää, kun meikkivoide tunnin päästä mömmöinä ja kasoilla naamalla. Leuka täynnä kipeitä paiseita ja mustapäitä kamalasti. Huokoset laajentuneet.

En voi pillereitä syödä ja lisäksi paha couperosa. Salisyynihappo vain kuulemma pahentaa, sitä melkein kaikissa acne-tuotteissa.

Vierailija
28/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla todettiin se PCOS? Mitä muita oireita oli? Katsoin pikaisesti netistä mitä tuota taudinkuvaa, ja luultavasti itselläni akne johtuu jostain muusta. Tosin aknen lisäksi mulla on runsaita ja kivuliaita kuukautisia (paitsi nyt hormonikierukan kanssa) ja pms-oireet järkyttäviä. Ja vyötärön seudulle on alkanut kertyä rasvaa, mikä tosin voi johtua iästäkin. Mitään hormonimittauksia tietenkään ei ole tehty...

Vierailija
29/48 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aina. Ällöttää, kun meikkivoide tunnin päästä mömmöinä ja kasoilla naamalla. Leuka täynnä kipeitä paiseita ja mustapäitä kamalasti. Huokoset laajentuneet.

En voi pillereitä syödä ja lisäksi paha couperosa. Salisyynihappo vain kuulemma pahentaa, sitä melkein kaikissa acne-tuotteissa.

Esim http://www.lilylolo.co.uk/

Voin lämpimästi suositella. Todennäköisesti öljymäisyyskin helpottaa. Mun akneen taipuvainen iho voi hyvin mineraalimeikeillä (jotka siis ovat jauheita, myös peite"voide") ja silikonittomilla hoitotuotteilla.

Vierailija
30/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut mikään muu kuin ruokavalion muutos. Noin 10 vuotta hoidatin ihoani miten milloinkin enkä uskalla edes laskea miten paljon siihen rahaa paloi. Kokeilin kaikki ja kaikkea, oikeasti. Kaikki meikit, aineet, lääkkeet, hoidot, luonnontuotteet.... kaikki.

Sitten aloin syömään ns. hyväkarpisti (inhoan tuota sanaa!), paljon proteiinipitoista ruokaa, hyviä hiilareita, hyviä rasvoja eikä ollenkaan sokeria.

Mikä parasta laihduin samalla ja useat sanoo että näytän nykyään korkeintaan 20 vuotiaalle =) Ja ikää on yli 30 vuotta.

Kokeile, ei se ole sen hankalampaa kuin ihon muukaan hoitaminen, halvempaa ja tulee muitakin etuja siinä samalla.

Mulla iho nykyään kuulas, tasavärinen, finnitön, ihohuokoset on pienentyneet selvästi (meillä sukuvikana isot huokoset)ja tasapainoisen oloinen, ei kuiva eikä rasvainen. En käytä muuta kosmetiikkaa kuin silmänympärysvoidetta.

Vierailija
31/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Mikä olisi edullinen, mulla ei ole hirveästi rahaa.

Jotkut ovat sanoneet, että noista meneekin iho tukkoon.. en tiedä..

Vierailija
32/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vois olla mun kirjottama. Septidineä tosin en ole kasvovoiteena kokeillut, mutta sehän voisi toimiakin, kun hoitaisi finnejä ja samalla kuivattaisi.

1) ihotautilääkäri

2) Diane Nova

3) karppaus

Myös hyviä lääkkeitä ihon hoitoon on: -kalamaksaöljykapselit (ne vahvimmat Lysit), Lactoline (kaupasta saatava pesuneste - hyvää ja halpaa), septidine kasvovetenä ja rasvaus (esim itse käytän Erisanin kosteuttavaa vaikka mulla on rasvainen iho). Rasvaisen ihon ongelma on yleensä se, että iho on sisempää todellisuudessa kuiva ja siksi se tuottaa itse rasvaa.

Suoraan finneihin levitettäviä rasvoja ja aineita kannattaa käyttää ristiin. Ainakin itse huomasin joskus että teho menee jos käyttää useamman viikon samaa tököttiä.

Vierailija
33/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös sama ongelma...mä käyn ihonpuhdistuksessa sillon tällön..ja siinä elsa hjeronymus.se on iha paras!mulla ainaki lähti,maksaa n.65e ja pitää ottaa muutama kerta mutta kyllä lähtee:)

Vierailija
34/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Mikä olisi edullinen, mulla ei ole hirveästi rahaa.

Jotkut ovat sanoneet, että noista meneekin iho tukkoon.. en tiedä..

Oikeiden mineraalimeikkien juju piilee siinä että niissä ei ole mitään "ylimääräistä", kuten silikoneja, jotka juurikin tukkivat ihohuokosia. Mineraalimeikit on alunperin kehitetty sillä ideologialla, että saataisiin meikkejä, jotka eivät rasita ihoa kuten tavalliset perinteiset meikit, vaan hoitavat ihoa. Eli en usko, että niistä voi iho tukkeutua, ellei sitten lopeta ihon puhdistusta noiden käytön jälkeen.

Myös tässä on vastaava https://www.everydayminerals.com/ joka taitaa olla hieman edullisempi kuin lilylolo. Tuolta sai ainakin ennen ilmaisen kokeilupakkauksenkin. Suosittelen valitsemaan mattaa tai puolimattaa, jos iho on rasvoittuva.

33

Vierailija
35/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihosta. Tetrasykliinikuureja käytin nuorempana ja auttoivatkin. Ruokavalio vaikuttaa itselläni todella paljon, ja kerran sain vinkin jättää kovat juustot pois (käytän kyllä leivällä tuorejuustoa päivittäin). Kumma kyllä, auttoi todella paljon. Myös pullat, keksit ym. aiheuttavat kipeitä paukamia ympäri kasvoja, saattaa mennä kuukausia, ennen kuin pääsen niistä eroon. Brevoxyl -voide päivittäin käytössä, olen kyllä miettinyt, onkohan haittaa vuosien käytöstä. Ikää yli 40.

Vierailija
36/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käytät aamuin ja illoin puhdistusmaidon jälkeen alkoholitonta kasvovettä + kasvovoidetta (Clarins loistava - Lumeneltakin löytyy hyviä tuotteita)

- En koskaan, KOSKAAN näplää naamaasi tai pyyhi hikeä kämmenellä. Aina puhtaa kädet, jos meikkaat, puhdistat tai puristat jotain finniä...jos purista...mieletön hygienia eli Septidiä päälle jälkikäteen.

- Älä nojaa edes kättä kasvoihisi tietokoneella ollessasi...älä pidä otsatukkaa valuvana alhaalla, vaan kiinnitä suortuvat.

- Karsi pois liiat juustot, suklaa yms. liian rasvainen ruoka

Vierailija
37/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain avun apteekista Aco spotless sarjasta. Sisältää salisyylihappoa, kuorii ihon pintakerrosta ja avaa tukkeutuneita ihohuokosia. Puhdistusvaahto, kasvovesi ja geeli. Sarjassa hoitovoidetta ym, muta en ole niitä kokeillut, ei tarvetta.

Iho vaikutti paremmalta jo parin viikon käytön jälkeen. Nyt parin kuukauden jälkeen ei isoja finnejä ollenkaan, ja iho todella hyvännäköinen, entiseen verrattuna. Ei toki sileä vielä, mutta voisin melkein kulkea ilman meikkiä.

Aloin myös käyttämään mineraalimeikkejä, sekin osaltaan varmaa auttanut. Ihan markettien Lumenea ja Maybellinea kylläkin.

Kokeilkaa.

Melko edullisia ja mulla ainakin toimi. Selän ja dekolteenkin finnit hävinneet!

Vierailija
38/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen ym. "mineraalimeikit" ovat ihan eri asia kuin mineraalimeikit. Niihin on kai lisätty jotain mineraaleja, mutta muutenhan ne ovat ihan samaa kamaa kuin normaalit meikit. Ehkä tosiaan hieman paranneltu koostumus jollain tapaa. Mineraalimeikit kun oikeasti ovat _pelkkiä_ mineraaleja sisältäviä jauheita, eivät missään nimessä esim voiteita.

Vierailija
39/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksella ei ollut MITÄÄN vaikutusta finneihini, eikä muillakaan ruokavalioilla. Saatan vetää hampurilaisia, juustoa, alkoholia ja suklaata kaksi viikkoa putkeen (esim. lomalla) ja iho pysyy kauniina ja sileänä. Sitten yhtäkkiä esim. kolmen kuukauden kuluttua (vaikka olen syönyt terveellisesti) iskee akne; leukaan tulee kipeitä patteja.

Joskus menee kuukausia, ettei tule finnejä OLLENKAAN, joskus niitä tulee runsaasti ennen jokaisia kuukautisia. Ruokavalioni pysyy koko ajan samana, eli siitä ei ole kyse. Ilmeisesti välillä hormonit vaan innostuvat enemmän tai jotain. Raskausaikoina ihoni oli HIRVEÄ, imetysaikoina täydellisen sileä, vaikka söin järkyttäviä määriä karkkia, jäätelöä ja suklaata ihan joka päivä, koska imetys laihduttaa minua liikaakin (kilpirauhanen, maybe?), enkä pysy syömisineni perässä.

Ota nyt sitten selvää.

Tetrasykliinejä söin nuorena ja ne auttoivat, nyt en enää uskalla sivuvaikutusten takia niitä syödä. Roaccutania en ole kokeillut, en uskalla.

Toisaalta, enää en jaksa stressata ihostani, koska pahoja paisefinnejä tulee enää vain muutaman kerran vuodessa. Peitän ne Joe Blascolla ja käytän silloin myös Vichyn Normaderm -tuotteita. Ihoni on aika rypytön verrattuna muihin kavereihini, jotain bonusta siis aknesta ja rasvaisesta ihostakin saa. ; )

Vierailija
40/48 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.allergia.com/index.phtml?s=650

Allergiatunnuksen saaneet kosmetiikkatuotteet

AllergiatunnusKriteerit: Tuotteet eivät saa sisältää hajusteita (esim.parfum, aroma, fragnance tai yksittäisiä hajustekemikaaleja), herkistäviä väriaineita eikä yleisesti ärsyttäviä tai herkistäviä ainesosia (fenyleenidiamiinit, kalvonmuodostajat, metalliepäpuhtaudet, formaldehydi ja sen vapauttajat, säilöntäaineet, eteeriset öljyt jne). Tuotteet eivät saa sisältää mykerökukkaisten kasvien ainesosia. Tuotteilta edellytetään puhtaat ja korkealuokkaiset raaka-aineet. Kaikista käytetyistä aineista on ilmoitettava kemiallinen nimi, INCI-nimi, CAS-numero sekä pitoisuudet. Allergiavaroitusmerkkinnän vaativat ainesosat ovat kiellettyjä.