Kokemuksia miehen sterilisaatiosta?
Meillä on luultavasti edessä, koska minulle ei sovi oikein mikään ehkäisy ja lapsiluku on tässä. Miestä vain pelottaa operaatio kamalasti. :) Kertokaa kokemuksia, millainen leikkaus oli, miten mies selvisi siitä? Tuliko jotain vaivoja jälkeenpäin?
Kommentit (10)
koskaan ei ole jälkikäteen mitityttänyt tuliko tehtyä oikein. tyytyväinen olen.
8
helppo, nopea ja jälkeenpäin vain pientä turvotusta ja jomotusta.
Itse toiminpide ajatuksena kauhistutti miestäni, mutta kyllä naisetkin ravaa gynekologilla joka on taatusti "alentavampaa".
Jälkeenpäin ollaan oltu molemmat tyytyväisiä kaikkeen.
Ai niin, toimenpiteen jälkeen miehellä oli muutaman kuukauden ajan niin että tuli epämielyttävä tunne jos pallit oli liian täynnä. (tai sit se vaan huijas jotta ottaisin suihin tai jotain...)
pelkästään pariskunnan päätös. Eli steriloitavaksi menevä päättää, että _minä_ en halua enää lisää lapsia missään olosuhteissa. Ja sterilisaatio on tarkoitettu pysyväksi ratkaisuksi.
Mun mies kävi muutama vuosi sitten. Toimenpide sattui puudutuksesta huolimatta jonkin verran ja pari päivää mies käveli vähän kumarassa, mutta siinä se.
Ongelmia ei ole ollut.
Ehkä sinun lapsilukusi on täynnä, mutta miehellä on mielessä lastenteko joskus myöhemmin toisen naisen kanssa? Koskaan ei voi tietää miten tulevaisuudessa käy ja sterilisaatio on kuitenkin lopullinen.
Tiedän nimittäin tapauksen jossa vaimo ei enää halua lapsia mutta mies ei ole varma. Virallinen selitys vaimolle on kuitenkin että pelottaa.
Itse operaatio on äärimmäisen helppo, ihan paikallispuudutuksessa tehtävä ei juuri luomen poistoa isompi juttu.
Omalla miehellä haava hieman ärtyi ja aavistuksen märki, mutta sekin parani itsekseen suihkuttelulla.
Suosittelen, on varmuudeltaan ihan eri luokkaa kuin naisen sterilisaatio ja lopuksi vielä testataan siemenneste, että ei varmasti ole hännäkkäitä jäljellä.
muutama vuosi sitten.
Päiväkirurginen toimenpide, nopea ja vaivaton. Ei mitään ongelmia jälkikäteen. Mies ihmetteli itsekin, että miksei ollut saanut aikaiseksi käydä jo aikaisemmin :)
Ehkä sinun lapsilukusi on täynnä, mutta miehellä on mielessä lastenteko joskus myöhemmin toisen naisen kanssa? Koskaan ei voi tietää miten tulevaisuudessa käy ja sterilisaatio on kuitenkin lopullinen.
Tiedän nimittäin tapauksen jossa vaimo ei enää halua lapsia mutta mies ei ole varma. Virallinen selitys vaimolle on kuitenkin että pelottaa.
lopullinen! On olemassa kahdenlaisia sterisilointeja. Toisessa nämä"siemenjohdot" solmitaan, toisessa ne katkaistaan.
Isälläni on solmittu, ja ne voi käydä myöhemmin vaivattomasti avaamassa uudelleen, jos sattuu mieli muuttua.
Pikku napsaus ja siinä se. Ei mitään jälkioireita, vähän turvotusta päivän pari. Mikä siinä nyt niin pelottaa, aikuista tervejärkistä miestä?
operaatio kesti vain hetken paikallispuudutuksessa. paraneminen nopeata. muutoksista voisin mainita ehkä ja vain ehkä, että taitaa olla halut kasvaneet entisestään.
Kaikki toimii kuten ennenkin eikä mistään huomaa mitään muutoksia (jos ne pelottavat /eritteet koostumukseltaan ja määrältään samoissa kuten ennenkin).
Siis omat kokemukset positiivisia ja hyviä.