Onko myöhäistä 'luoda uraa',jos siirtyy työelämään vasta n.30-vuotiaana?
Eli jos saa maisterin paperit käteen kolmikymppisenä niin vieläkö 'ehtii' luoda kunnollisen uran? Minkäikäisenä työelämään tulisi sinun mielestäsi päästä kiinni? Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (26)
Itse 24 v korkeakoulusta ulos, töihin, Eka lapsi 28 v, toinen lapsi nelikymppisenä, on ura, palkka n 6 keur.
hiukan myöhässä olet, itse suosin työhönotossa ripeästi opiskelleita, kertoo määrätietoisuudesta ja kyvystä viedä asiat läpi. En ole kiinnostunut kovinkaan tarkkaan mitä on opiskellut ja rönsyilevä tutkinto on jopa miinusta
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:14"]
Itse 24 v korkeakoulusta ulos, töihin, Eka lapsi 28 v, toinen lapsi nelikymppisenä, on ura, palkka n 6 keur.
hiukan myöhässä olet, itse suosin työhönotossa ripeästi opiskelleita, kertoo määrätietoisuudesta ja kyvystä viedä asiat läpi. En ole kiinnostunut kovinkaan tarkkaan mitä on opiskellut ja rönsyilevä tutkinto on jopa miinusta
[/quote]Toivottavasti et ole ainakaan sosiaalialalla töissä. Tiät itsekin, että kaikilla ei elämä mene noin.
Tai joku haluaa vain vaihtaa omaa alaansa.
Mun mielestä tänä päivänä tarvitaan kykyä muuttua melko nopeastikin ja taitoa omaksua uusia asioita. Hypätä oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja etsiä uutta, jotta pärjää.
Mun mielestä kertoo paljon ihmisestä, jos on tarppeeksi fiksu reagoidakseen muuttuvaan työelämään eikä jää tuleen makaamaan.
Muistan sen yhdenkin Nokian johtajan, joka ennen Nokian "romahdusta" opiskeli sairaanhoitajaksi. Osasi ennustaa tulevaa ja päätellä mistä löytyy jatkossa varmasti töitä.
Joku olisi voinut jäädä vain odottelemaan irtisanomisia ja jäädä kotiin itkemään mennyttä elämää ja nostella sossusta tukia.
Suosituilla aloilla ei ole hyvät, kun ei ole hyvät muillakaan. Mutta jossain likaisissa töissä, kuten vaikka sos.työ tai joku ulosottomies, niin kuka tietää... kaikki kun ei halua tehdä töitä joissa näkee elämän ikäviä puolia. Tai joutuu muuttamaan jonnekin provinssiin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:14"]
[/quote]
Eihän ap kertonut kuinka nopeasti on opiskellut. Kertoo valmistuvansa yliopistosta n. 30-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 23:14"]
[/quote]Toivottavasti et ole ainakaan sosiaalialalla töissä. Tiät itsekin, että kaikilla ei elämä mene noin.
Tai joku haluaa vain vaihtaa omaa alaansa.
Mun mielestä tänä päivänä tarvitaan kykyä muuttua melko nopeastikin ja taitoa omaksua uusia asioita. Hypätä oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja etsiä uutta, jotta pärjää.
Mun mielestä kertoo paljon ihmisestä, jos on tarppeeksi fiksu reagoidakseen muuttuvaan työelämään eikä jää tuleen makaamaan.
Muistan sen yhdenkin Nokian johtajan, joka ennen Nokian "romahdusta" opiskeli sairaanhoitajaksi. Osasi ennustaa tulevaa ja päätellä mistä löytyy jatkossa varmasti töitä.
Joku olisi voinut jäädä vain odottelemaan irtisanomisia ja jäädä kotiin itkemään mennyttä elämää ja nostella sossusta tukia.
[/quote]
älä sure, olen teollisuudessa, ymmärrän toki alan vaihtajat työllisyyden takia. Teollisuudessa niitä ei muuten näy, vaan porukka siirtyy sieltä sosiaalialalle.
mutta siis hiukan ihmettelen yli kolmekymppistä vastavalmistunutta, aika tarkkaan selvittäisin syyt hitaudelle ennen rekryä.
Tsemppii! Samoja asioita mietin päivittäin. Onneksi edes ne lapset jo tehty.