Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkolepsia yli kymmenellä lapsella, rokotusten jatko pohdittavana!

Vierailija
19.08.2010 |

Järkyttävää! :-(

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokote. Vauvalle ei otettu kun täytti 6kk.

Onneksi ei!!

22/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me emme ottaneet rokotetta, asumme ulkomailla ja taalla taudin leviaminenkin oli helpompaa. kaupunki vajaa 50km suuntaansa ja 5miljoonaa ihmista :P

kertaakaan en ole katunut. kuten joku jo sanoi pelanneensa enemman rokotetta kuin tautia, niin minull aoli sama homma. Keskustelin asiasta aitini kanssa pitkaan "olenko itsekas jos en rokota lapsiani".

Mitaan ei kukaan saanut. juu heh aika hauskaa tuo hehkutus et hiniin delannu joku 18000vaikka ja tavalliseen kausi-influenssaan monta sataa tuhatta :D

jannityksel jaan odottaa et millo ne keksii jonku rokotteen tmv tahan "superbakteeriin",hahaha

kaikki kun aivan paniikissa jo siita kun siihen "ei tehoa" mikaan :P joten eikohan kohta utle joku jeesus samarialainen laake siihenkin hyppykuppaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On se jo vastuun pakoilua, jos ei uskalla ottaa pientä riskiä, jotta voisi välttyä suuremmalta riskiltä."

Hyvä kirjoittaa näin tuntematta tapauksia tarkemmin. Joillekin rokote voi olla todella suuri riski. Oma lapsemme sai tavallisesta influenssarokotteesta voimakkaan allergisen reaktion. Useampi lääkäri on kieltänyt rokottamasta lastamme enää millään influenssarokotteella lähi vuosina.

Itse olen saanut kaksi voimakasta allergista reaktioa lääkeaineista. Joten minulla on useampia lääkkeitä, joita en saa syödä, koska ne saattavat olla hengenvaarallisia.

Ei paljon huvita kokeilla kuinka vaarallinen sikainfluenssarokote olisi itselle tai lapselle. Vaarallisen allergisen rektion riski on meillä suuri lääkeallergioiden vuoksi.

Ketään perheestämme ei rokotettu. Sikainfluenssaa ei sairastettu. Eikä tänä syksynä pelota yhtään sen enempää kuin muinakaan vuosina. Mutta jokaisen uuden lääkkeen tai rokotteen kohdalla pelottaa ja syystä.

Vierailija
24/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sen näkee, kun syksy tulee ja mahdollinen uus sikainfluenssakausi kuinka ihmiset voivottelee mitä mahdollisia oireita sitä mahtaakaan taas saada jos ottaa rokotuksen!

Meillä keväällä otettiin koko perheelle, jopa sille pienelle 6kk tytöntyllerölle. Ei tullut oireita, ei kuumeilua yms.

Paljon huolettomammalla mielellä saanut olla, kun otti sen rokotuksen.

Kaveri ei ottanut rokotusta, sai sikainfluenssan ja nyt sillä on sydänlääkkeet lopunikää.

Niin, että silleen. Jokaisellahan on oma mielipiteensä tässäkin asiassa!

Vierailija
25/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuudessakin heti kun vain mahdollista.

Vierailija
26/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka saa tuon narkolepsian eli heillä on se jo elimistössä.

Vierailija
27/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavia haittavaikutuksia. Ei niistä uutisoida, koska niitä tulee tasaiseen tahtiin.

Voi jestas

Vierailija
28/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksivuotiaalta meni kävelykyky täysin vuorokaudessa rokotuksen jälkeen.

Ennen rokotusta olin varma ettemme rokotuta häntä, mutta koimme lievää painostusta suvun vanhemmilta naisilta ja sitten rokotutimme.

Onneksi lapsi parani antibiooteilla enkä varmasti rokotuta syksyllä häntä millään influenssarokotteella. Minä ja mies ei rokotetta myöskään otettu eikä oteta.

Tuskin tätäkään kirjattiiin mihinkään tilastoon ja lääkärit vain vähätteli, ettei johdu rokotteesta ja lapsi oli ollut täysin terve ainakin vuoden tätä ennen ilman mitään sairauksia tai flunssia.

Vierailija
29/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan rokote jännittyneeseen reisilihakseen.

Niin, ei mikään rokote suojaa flunssalta =)

Vierailija
30/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On se jo vastuun pakoilua, jos ei uskalla ottaa pientä riskiä, jotta voisi välttyä suuremmalta riskiltä."

Hyvä kirjoittaa näin tuntematta tapauksia tarkemmin. Joillekin rokote voi olla todella suuri riski. Oma lapsemme sai tavallisesta influenssarokotteesta voimakkaan allergisen reaktion. Useampi lääkäri on kieltänyt rokottamasta lastamme enää millään influenssarokotteella lähi vuosina.

Itse olen saanut kaksi voimakasta allergista reaktioa lääkeaineista. Joten minulla on useampia lääkkeitä, joita en saa syödä, koska ne saattavat olla hengenvaarallisia.

Ei paljon huvita kokeilla kuinka vaarallinen sikainfluenssarokote olisi itselle tai lapselle. Vaarallisen allergisen rektion riski on meillä suuri lääkeallergioiden vuoksi.

Ketään perheestämme ei rokotettu. Sikainfluenssaa ei sairastettu. Eikä tänä syksynä pelota yhtään sen enempää kuin muinakaan vuosina. Mutta jokaisen uuden lääkkeen tai rokotteen kohdalla pelottaa ja syystä.

on sinunlaisiasi tapauksia joilla on nimenomaan syytä pelätä rokotetta, oma äitinikin on samanlainen, hän ei kestä edes suurinta osaa tavallisista särkylääkkeistä. Tässä nyt on lähinnä kyse siitä onko rokotus haitallinen "perusterveelle" aikuiselle tai lapselle.

Me miehen kanssa myös otettiin rokotukset ja olisin ehdottomasti ottanut myös lapselle jos olisi silloin jo ollut. Esikoinen syntyy nyt loppuvuodesta ja otetaan hänelle myös rokotus sitten kun se on ajankohtaista.

On ihan totta että riskit ovat perusterveille rokotuksessa paljon pienemmät kuin itse taudin tai jälkitaudin hyökätessä. On ihan turha vaahdota siitä miten iloinen on kun ei ottanut kun selvittiin niin vähällä pikku kuumeilulla, ette kuitenkaan voi tietää mitä teillä vielä on edessä. Sanotaan että seuraava kausi on taas reilusti edellistä vahvempi. Jos taas ette ole sairastuneet ettekä tule sairastumaankaan sen pahemmin, voitte olla onnellisia että kävi hyvä mäihä! Mutta aina ei käy, hullua olla varautumatta kun itse rokote ei ole tavallista kausiflunssarokotetta kummempi rokote. Maailma joka ikisellä rokotteella on jotain sivuvaikutuksia, mutta prosenttiluku on niin pieni ettei niistä puhuta.

Vierailija
31/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä narkolepsiat liittyykin itse sikainfluenssaan? Osahan sairastui ennen rokotusta ja otti silti rokotuksen tai oli saanut taudin ennen rokotusta ja sairastui ennen rokotteen antamaan suojaa. Näitä kaikkia asioita pitää huolellisesti selvittää ja sanottakoon nyt, että Iltalehden toimituksessa tai AV:lla tätä asiaa ei varmasti ratkaista...

Aiempien influenssaepidemioiden jälkeen on todettu mm. Guillain-Barrea ja näitä epäselviä tajunnanhäiriöitä, parkinsontyyppistä oireilua, jonkinlainen postinfektiöösi enkefaliitti tai autoimmuunipohjainen myeliinivaurio tms. kenties. Ja vaikka esim. GB:a esiintyy rokotusten komplikaationa tunnetusti, esim. sikainfluenssa itsessään aiheutti kymmeniä kertoja suuremman GB-riskin eli sikainfluenssan sairastaneilla tautia oli kymmeniä kertoja enemmän suhteessa rokotuskomplikaatioihin.

AV-mammoille voi tutuin yhtymäkohta olla elokuva Heräämisiä (pääosassa Robin Williams ja Robert DeNiro), jossa päähenkilö sairastui lapsena influenssan jälkeen tällaiseen aivoperäiseen tautiin (eikä siis todellakaan rokotettu...) ja aivotoiminta "sammui" moneksi kymmeneksi vuodeksi, kunnes (valitettavasti vain hetkeksi) heräsi eloon uudella L-Dopa -lääkityksellä. Elokuva on todellisuuteen pohjautuva.

Vierailija
32/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo rokotteesta johtui tosin se olisi ollut MIKÄ vain rokote se vain aktivoitui tuosta.

Vierailija
33/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/narkolepsia_yli_kymmenella_lapsel…

"Tapauksia on tiedossa kymmenkunta, ehkä 12 – 14. Diagnosoimattomia tapauksia saattaa löytyä lisää. Tärkeätä on kuitenkin, että näiden kaikkien oireet ovat alkaneet joulukuun ja helmikuun välillä, selvittää Partinen.

Keskimäärin Suomessa on todettu vuosittain kolme tapausta. Nyt on todettu puolen vuoden aikana kymmenkunta."

Vierailija
34/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut eräältä terveydenhuollossa pitkään toimineelta ihmiseltä, että noita outoja haittavaikutuksia on paljon, mutta niistä ei vain puhuta. Nyt ei tarkoiteta normaaleja rokotuksen haittavaikutuksia. Liian huonosti tutkittu rokote, sanon minä.

Vierailija
35/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan rokote jännittyneeseen reisilihakseen. Niin, ei mikään rokote suojaa flunssalta =)

Ei se silti tulehdusta aiheuta, mekaaninen juttu, vaan jostain sen pöpön täytyy tulla eli rokote sen aiheutti.

Vierailija
36/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä lähtenyt pelleilemään lasteni taikka omalla terveydellä huonosti tutkitun rokotteen kanssa. sairastimme sikainfluenssan, eikä harmita tippaakaan. vähemmällä pääsimme, tauti se oli vain muiden joukossa. joka vuosi sitä jotain tauteja pyörii.

Vierailija
37/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksivuotiaalta meni kävelykyky täysin vuorokaudessa rokotuksen jälkeen. .

meni kävelykyky kun sairasti sikaflunssaa. Ehkä lapsesi olisi saanut taudin tosi rajuna, kun rokotteeseenkin reagoi noin voimakkaasta. Nyt on sentään kunnossa ja elossa.

Vierailija
38/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä joka vuosi.

Huh-huh!

onneksi en ole alkanut polttamaan!

Kaikki rokotteen vastustajat, jotka polttavat voivat puolustella tuota jollain tapaa?

Vierailija
39/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se joka on rokotteen mukana ja jossa on varmaan 50 haittavaikutusta

Vierailija
40/81 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmissa on riskinsä. Sairastaa tauti tai ottaa rokote.

Miten voit olla noin nolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi