Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan (Mirena) poiston jälkeinen vuoto

Vierailija
19.08.2010 |

Minulta poistettiin maanantaina kierukka, joka ehti olla reilun vuoden. tiistaina alkoi runsas vuoto joka jatkuu edelleen todella runsaana.

On varmaan ihan normaalia?! Onko muilla ollut/kauan kestänyt? kun gyne oli sitä mieltä että tuskin mitään vuotoa tulee ja tätä voi verrata jo niagaraan ;D

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua.

Mirena poistettiin ja siitä 2 pvn päästä alkoi aivan kauhea mahakipu ja vuoto. Vuotaa reilusti ja tulee myös hyytumiä.

Onko normaalia:( kierukka oli 3kk paikallaan, ei sopinut minulle.

Vierailija
22/29 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään?

Vierailija
24/29 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tarkistamaan aina lääkäristä, jos todella asia mietityttää. Muutaman päivän vuoto näyttäisi muiden kokemusten perusteella normaalilta. Sen takia itsekin tänne keskusteluun eksyin, kun tätä mietin.

Mulla kerkesi myös Mirena olemaan vain 3kk. Kävin poistattamassa, kun oli niin paljon oireilua sen takia. Kävikin ilmi, että se kierukka oli aivan liian matalalle asettunut. En uskalla kyllä ottaa uutta vaikka lääkäri siitä kysyi. On nimittäin mahdollista ettei seuraavakaan pysyisi paikoillaan.

Nyt alkoi järkyttävä vuoto ja hyytymät. Tamponi petti jo tunnin jälkeen. Ihan kamalaa miten paljon tästä onkaan koitunut ongelmia. Toivottavasti ei kestä vuoto pitkään. Reissuunkin juuri lähdössä...

Vierailija
25/29 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri itse sain kierukan pois viikko sitten! Nyt etsin tietoa kun niin mahdoton vuoto ja hyytymät. Minulla oli Kyleena kierukka, eli Mirenaa hieman laimeampi tapaus. Vuoden verran oli, kärsin urheilun ym normaalin elämisen aiheuttamista kivuista, yhdyntä kivuista, välivuodoista, hiusten lähdöstä, päänahka meni todella huonoksi ja kasvojen iho meni oudoksi. Minulle yritettiin kovasti vakuutella, ettei esim. hiusten lähtö ja päänahan isot ongelmat voisi johtua kierukasta, mutta kun elämässä ei muuta muutosta ole ollut, niin aika varmana pidän johtuneen siitä. En ikinä enää ottaisi kierukkaa, enkä sitä kenellekkään suosittele. Aivan järkyttävän kivulias laittaa paikoilleen ja todella huono kokemus kaikella tavalla.

Vierailija
26/29 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta itselleni ajankohtainen ja ajattelin jakaa kokemukseni. Eli minulta poistettiin 10.9 kierukka Mirena. Ensimmäinen päivä oli ihan ok, vuotoa tuli hieman ja ei juuri kipua tuntunut. Nyt mennyt kolme päivää ja vuodan ihan hitosti, myös todella voimakkaita supistuksia. Itkettää ja ahdistaa, koska pelkään että vaikuttaako myös myooma osittain tähän oireiluun. Toiveissa siis raskaus ja tämä vuoto ei taatusti ole eduksi siinä. Toki pitäisi antaa aikaa asialle, mutta tosiaan olo huono nyt ja tunteet pinnassa. Oksensinkin eilen.. Eli aiheuttaa oireita juu.

Vierailija
27/29 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poistettu noin viikko sitten. Tänään ollut kauhea vuotaminen, töissä sain ravata vaihtamassa sidettä moneen kertaan ja tampooni täyttyi heti, että meinasi pudota. Myös jotain klimppejä veren joukos, isoja. Yök mikä päivä!

Vierailija
28/29 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan teillä jatkui vuodot ja auttoiko vain aika? Itselläni nyt 8 pvä raju tyhjennys, Mirena määrättiin juurikin runsaisiin jatkuviin vuotoihin. Nyt lääkäri kehoitti aloittamaan myös minipillerit. Onko muita keinoja vuodot loppumiselle? 

Vierailija
29/29 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelläkään kokemuksia?