Kristityt uskovaiset! Millä perusteella olette valinneet seurakuntanne?
Tässä meidän pikkukaupungissa on ihan tavallinen ev.lut. seurakunta, vapaaseurakunta (vapaakirkko) ja sitten helluntaiseurakunta..
ev.lut. seurakuntaan kuulun, mutta jotenkin siellä on niin "jäykkää", ettei se oikein tunnu omalta.. helluntaiseurakunnassa olen käynyt kerran tai kaksi joskus teininä äitini kanssa, ja toisaalta se on taas jotenkin liian karismaattista (en tiedä, voi olla että muistan väärin?) mutta vapaaseurakunnasta mulla ei ole mitään havaintoa.
Kertokaa omia kokemuksianne, kiitos :)
Kommentit (4)
jatkaa vielä, että itse olen helluntailainen, mutta kävin nuorempana paljonkin paikkakuntamme vapaaseurakunnassa. Täällä silloin vapaaseurakunta oli paljon karismaattisempi. Yleisesti ottaen opissa ei juuri ole eroa näiden kahden välillä, mutta painotukset vaihtelevat varmasti ihmisistä riippuen.
Mielestäni tutustua kannattaa vaikka kaikkiin, mutta pitemmän päälle on hyvä sitoutua johonkin seurakuntaan. :-)
johonkin "kokoukseen" ja istuskella itsekseen takarivissä, vai tuleeko joku heti kyselemään että kuka olen ja mistä jne?
ap
johonkin "kokoukseen" ja istuskella itsekseen takarivissä, vai tuleeko joku heti kyselemään että kuka olen ja mistä jne? ap
Minä (evlut) kävin aikaisemmin paljon ison kaupungin vapiksella, ja siellä sai olla turhankin rauhassa. Tarkoitan että uusi ihminen hukkui helposti massaan.
ilmapiiri ja karismaattisuus ja muu riippuu varmaan tosi paljon paikkakunnasta ja seurakunnasta. Käy tutustumassa tarjolla oleviin seurakuntiin ja mene sellaiseen, josta voisi oikeasti tulla yhteisö, jossa tuntee olevansa kotonaan.