Kysymyksiä teille, jotka otitte sikarokotteen:
Olitteko aiemminkin ottaneet normaaleja influenssarokotuksia? Otatko tulevaisuudessakin joka vuosi influenssarokotteen?
Kommentit (28)
nyt otin sikarokotteen koko perheen kanssa koska lapsi kuului riskiryhmään sairautensa takia.
... jolla erottaa flunssa ja influenssa toisistaan:
Kuvittele, että joku ihana ohikulkija jättää ulko-ovesi eteen sata euroa, juuri, kun tilisi alkaa olla tyhjillään. Jos sinulla on flunssa, haet sen iloisena. Jos sinulla on influenssa, sinua ei kiinnosta joku 100 euroa paskan vertaa.
T: tuolla ylempänä vastannut, pahan influenssan sairastanut
Miksi sairastaa kurja tauti, jos se on yhdellä piikillä vältettävissä.( Tavallinen flunssakin on ihan tarpeeksi tympeä).
Otan vastedes rokotteen ja rokotutan lapsenikin.
"sikapiikin" ja sain siitä anafylaksian. En ota enää.
kausi-influenssarokotteita oman työni takia (mm. teho-osastoilla) ja lapsille perussairauksien takia. Aion ottaa edelleenkin.
Enkä meinaa ottaa jatkossakaan. Sikainfluenssarokotteen otin, koska kuulun riskiryhmään.
Noin se juuri menee. Influenssa on ihan järkyttävä tauti. Olemme sairastaneet yhtäaikaa ja vaikka itse joutui pelkäämään jopa pienten lastens hengen puolesta, oma tauti vei niin huonoon kuntoon, että sohvalta tuskin pääsi pystyyn pariksi minuutiksi huolehtimaan.
sekä tavallisen influenssarokotteen että sikainfluenssarokotteen. Mulla oli paljon sairastellut sekä lisäksi koliikki-allerginen vauva, ja mies ei pystynyt paljon auttamaan vauvan hoidossa ja nukuin lyhyissä pätkissä ja olin ihan poikki.
Musta tuntui, että jos vauva olisi saanut influenssa ja joutunut taas sairaalaan tai itse saan pahan influenssan, en tiedä miten oltaisiin selvitty. Olen joskus ollut influenssassa niin, että en edes ulko-ovelle jaksanut. Kauhistutti ajatus, että muiden ongelmien lisäksi joutuisin tuossa kunnossa hoitamaan vauvaa, jolta ei muutenkaan pystynyt lepäämään. (Tai oikein huonolla tuurilla olisin saanut molemmat influenssat peräkkäin.)