Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin kaveri antaa vauvalleen koko ajan suppoja

Vierailija
18.08.2010 |

se poika on lokakuussa 1v ja n. 4kk lähtien se on saanut harva se päivä suppoja... kuulemma kitisee hampaita... eikö tosta ole oikeesti jo jotain terveydellistä haittaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tän ketjun kun kaveripiiriini kuuluu samanlainen mama. Pahaa tekee lapsen puolesta :(

Vierailija
2/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai munuaisia....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan vuoden täyttäneille kipulääkkeet pitäisi ontaa suun kautta, supot ovat vauvoja varten ja ihmisen kehonkuvaan ei kuulu nöyryyttäminen supoilla enää kävelyiässä!

Vierailija
4/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arsyttaa pyllya pidemman paalle, sehan on laake ja vieras aine varmasti voi myos vaikuttaa esim. suolen normaaliin bakteerikantaan yms.

mutta jos kyseessa on tutun tuttu niin kuinka ap niin tarkkaan tietaa kuinka usein niita suppoja laitetaan.

Vierailija
5/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisetkaan saa jatkuvasti särkylääkkeitä käyttää. Voi tulla lääkepäänsärky.

Apteekistakin voisit asiaa kysyä ja sitten valaista kaveria.

Ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
6/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan vuoden täyttäneille kipulääkkeet pitäisi ontaa suun kautta, supot ovat vauvoja varten ja ihmisen kehonkuvaan ei kuulu nöyryyttäminen supoilla enää kävelyiässä!

minä kyllä olen saanut supoja ihan aikuisenakin esim.sairaalassa! Vai on se ollut nöyryyttämistä... Mun tytär vihaa suun kautta otettavia lääkeitä, supot on hänelle se parempi vaihtoehto.

Vierailija
7/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut olal koskaan edes itse näkemässä.

Vierailija
8/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin kaveri. Ja silloinhan tieto on 100% varmaa...

Vierailija
9/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia ihmetellyt kuinka paljon kipulääkkeitä (ja mahalääkkeitä) antaa lapsilleen. Asiasta on kyllä ollut puhettakin. Itse kaverikin oli miettinyt että meneeköhän lääkkeitä liikaa.

Ei varmasti ole mennyt yhtään viikkoa jolloin heidän lapsensa eivät olisi saaneet lääkkeitä. Aina (muka) on tulossa hampaita, on kasvukipuja, jotain muita kipuja tai kuumetta. Lapset ovat nopeasti oppineet itsekin pyytämään lääkettä kun päätä, mahaa, kurkkua tai jalkoja särkee.

Jos vauva kitisee tai ei nuku hyvin, niin heti lääkettä peppuun/suuhun. Jatkuvaa voivottelua kuinka lapsella on taas masu kipeä tai jokin muu huonosti.

Eivätkä heidän lapsensa edes tunnu kovin kitiseviltä. Usein syliinotto on helpottanut vauvan itkua paremminkin kuin se kipulääke. Minusta vauvassa kun ei ole mitään vikaa vaikka hän itkisikin jäädessään yksin leikkimatolle tai sitteriin (ja rauhoittuu kun otetaan syliin).

Vierailija
10/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä pitää perseeseen lykätä kun suun kautta yleensä on helpompi. On sekin ihme taipumus. Homoainesta.

Vierailija
11/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun poika oli 5 kk ja nuhainen. YRITIN laittaa suppoa. Huusi kuin syötävä ja peräaukko meni piukkaan kiinni. Päättelin sitten, että ei se varmasti ihan kamalan kipeä ole, kun vielä noin voimissaan on. Flunssakin parani sitten parin päivän päästä.

Meillä siirryttiin aika nopeasti niihin suussa liukeneviin. Kokeilin yhtä kerran itse. Aivan karseen makuinen, mutta lapsi ottaa mielellään, kun kipeä.

Vierailija
12/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. nestemäisen panadolin niin sitä antaa aika kauan suppoja...

ja tiedän, etten ole ainoa, se ei ole refleksi vaan liittyy niihin ainesosiin.

Vierailija
13/13 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo suppoja survova äiti on KUMMILAPSENI toinen Kummi.. ja tuon meidän yhteisen kummilapsen äiti on kertonut että tuo toinen kummi on itse kertonut lähes joka päivä laittavansa vauvalleen supon koska sen jälkeen se vauva on paljon helpompi eikä yhtään enää kiukuttele.. tuo mun kaveri oli sanonut tuolle toiselle kummille tuosta supon käytöstä vähän negatiiviseen sävyyn ja sen jälkeen se kummi ei ole enää maininnut kaverilleni mitään supoista.. nyt se muija oli sit kertonut mesessä niiden yhetiselle kaverille että vauva oli paskonut matolle kun oli yrittänyt laittaa sille suppoa... ja myös se et se se miettii et pitäiskö vaihtaa vahvempaan suppooon kun nuo eivät enää hyvin tehoo.. VOI ELÄMÄN KEVÄT Tuo lapsi on tuon esikoinen...