Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko lapsivesipunktion jälkeen on se keskenmenon vaara?

Vierailija
17.08.2010 |

Viikko sitten otettiin, jokohan uskaltais huokaista...?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että vauva selvisi!!!

eli on tuossa todellakin riskinsä :(

miksi te halusitte muuten tehdä sen lapsivesipunktion, mikä oli teidän pääsyy? mietin että teenkö itse vai ei.

Vierailija
2/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi lapsivedet lorisemaan muutaman tunnin kuluttua näytteenotosta, joten uskoisin vaaran olevan ohi kun aikaa on kulunut päiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtuu aika nopeasti, jos on tullakseen. Elikä on mahdollista, että pistettäessä kalvot "repeävät" alhaalta ja ennuste on todella huono.Jos lapsivettä tihkuu pistoskohdasta, se liimautuu yleensä kiinni.Lapsivettähän muodostuu koko ajan lisää ja tilanne korjaantuu.

Viikon jälkeen kaikki on jo normalisoitunut ja ellei testissä tullut mitän,älä enää sitä murehdi.Pistoskohtakin umpeutuu pian sen teon jälkeen.

Vierailija
4/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kauhealta! sinä jolla alkoi lorista, menetitkö vauvan? :(

Vierailija
5/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sikiö vain kuolla kohtuun vai tuleeko myös äidille oireita kuten kuumetta tms?

Vierailija
6/6 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsivettä alkoi tulla pois palasin Naistenklinikalle, jossa lääkäri antoi erittäin huonon ennusteen ja sanoi raskauden keskeytyvän pian. Jouduin osastolle synnytystä odottelemaan. Minulle sanottiin, että kalvoissa oleva reikä umpeutuu vain harvoin eikä lapsivesi näin ollen pysy kohdussa. Vettä ei ollut, mutta vauva oli elossa neljän päivän kuluttua jolloin pääsin kotiin. Edelleen minulle sanottiin ettei mitään toivoa ole. Sain ultraan ajan parin viikon päähän.

Kävin yksityisellä lääkärilläni n. viikon kuluttua ja yllätys oli suuri, kun lapsivettä olikin normaali määrä :) Oma lääkärini oli paljon optimistisempi ja sanoi, että reiät kalvoissa voivat hyvinkin umpeutua ja lapsivettähän muodostuu koko ajan.

Ihmeen kaupalla saimme siis pitää lapsemme :) Ainoa harmi tästä episodista oli, että lapsi sai jalkavamman oltuaan kohdussa ilman vettä monta viikkoa. Onneksi vammaa on hoidettu ja hän pystyy elämään kutakuinkin normaalin lapsen elämää.