Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMASUT KESKIVIIKKONA 12.10.***

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin sitä kuitenkin kotona kärvistelee mahd. myöhään. Itekään en muista et millon ois niinkun oikeesti lähdettävä laitokselle, jos vedet ei oo menneet? Olen vielä uudelleen synnyttäjä, mutta kun edellinen käynnistettiin, niin ei ole kokemusta.

Jaksaiskohan sitä odottaa siihen kun mies pääsee ysiltä töistä? Yritän. Jos ne vähän rauhoittuis tos makuullaan ollessa.

Tsemppiä BEIBILLE kans ja onnittelut jo synnytyksen läpikäyneille. Täältä myökin tullaan! =D

NASULI taidetaan sit ollakin yhtäaikaa TAYS:ssa, jos tulet käynnistykseen...*bd*

Äkkiä makuulleen, ennen kun alkaa taas suppari...

rv39+6

Vierailija
22/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun käsitys on, että niin kauan kun kivuilta ei enää pysty olla kotona niin sitten synnärille. Ja oliko suppareiden väli n 5min. Ei kunnon tietoa, kun en ole aiemmin synnyttänytkään. Mutta muistelen lukeneeni näin. ONNEA MATKAAN TIIKERIKALA JA BEIBI!!!!!!

Hemulii_i

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tsemppiä tiikerikala.

Alkaa täälläkin olla muutamat jo aika kivuliaita. Saa ihan jo puhallella. En kyllä tiedä onko mitään apua *auts sattuu*, mutta kun ei voi muutakaan tehdä. Kaippa sitä ensisynnyttäjänä on yritettävä kärvistellä kotona niin pitkään kuin mahdollista että on paikat varmasti auki. En haluu mennä makuulle kun tuntuu supparit vieläkin ikävemmiltä. Ennemmin istun tai seison.

Miehellä koulua 20 asti eli katotaan jaksanko olla sinne asti kotona. Meiltä n 30 minsan matka naikkarille.

j+beibi 41+5

Vierailija
24/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisynnyttäjän kannattaa lähtee, kun tuntuu ettei enää kotona pysty olemaan. Uudelleen synnyttäjän kannattais hiukan aikaisemmin lähteä, ettei käy hassusti.

Tsemppiä kummallekin synnytykseen!!!!!!!!

Vierailija
25/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko tulla toivottaa tsemppiä beibille, nyt se on menoa varmaan jo vihdoin!

niin ja kaikille muilekin vielä kärvisteleville tsemppiä :)

T:Neiti21+ rinsessa 2 vkoa 3 pvää &Nea 1v6kk+

Vierailija
26/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännäksi käy TIIKERIKALA ja BEIBI!!!!peukutuksia ja tsemppistä oikein urakalla täältäkin!

TIIKERIKALA kyselit koska kannattaa laitokselle lähteä;neuvoisin että mieluummin ajoissa kuin myöhässä nimim.kokemusta on.. ;)

voihan sitä aina takaisinkin tulla jos on tarvis..

taidetaan siis tosiaan olla samaan aikaan taysissa! :)

ajattelin pyytää osastolle 2a,on kuulema hieno.

olen 165cm pitkä,melko hoikka(tai ainakin toivottavasti vielä joskus ;) )

ruskeet hiukset kerroksittain leikattu olkapäille asti ja tyttöä olen tod.näk.menossa tekemään.jos bongaat minut niin tule nykimään hihasta!! oikeasti olen sanna. :)

käynnistys kyllä jänskättää TOSI paljon,vaikka onhan sitä tässä ehditty jo moneen kertaan vekslaamaan..

palaan taas..

-nasuli

Vierailija
27/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtö supistusten vuoksi sairaalaan:

Ensisynnyttäjä: kipeitä suppareita on tullut n.5min välein kaksi tuntia

Uudelleensynnyttäjä:Kipeitä suppareita tullut 5-10min välein tunnin ajan

Näin neuvoo Oysin potilasohje jonka sain lauantain keikalta.

Täällä ollaan päivä Siivottu ja vielä illalla Saunotaan ja S.... =)

Virtaa on ku pienessä pitäjässä...

Neuvolassa kaikki hyvin : pissa puhas,paineet hyvät, painosta en tiiä ku puntari oli rikki ;) Lapsi voi kans hyvin...

Peukutuksia kaikille synnyttämään lähtiöille =)

Waimo72 & masuli 39+2

Vierailija
28/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sanoivat että saa tulla jos siltä tuntuu joten taidan lähteä kohtapuoliin. Mies oli jo ihan hädissään koulussa ja sanoi että soitat heti taksin. Onneksi ei ole ollut kotona näiden supparien aikaan olisi jo ihan hermoheikko.

palailen asiaan!

j+beibi 41+5

Vierailija
29/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suppareita beibille ja tiikerikalalle!!(meniköhän oikein?)

Itselläni ollut tänään ihan rauhallinen päivä, ei merkkiäkään synnytyksestä, ääh..Saisi jo syntyä, olo on kaamee!!Mustakin tuntuu että meen peiton alle ja pysyn siellä..taisi olla ninnuli joka ajatteli samoin..Kyllä tää loppu on oikeesti aika työlästä, valitinki tuossa ukolle että ois sillai että mitä useampi niin sen aiemmin syntyis ;) Siis kun tuntuu että joka odotus on aina hankalampi, varsinki näin loppumetreillä. Voihan se olla että tuo iso perhekin vaatii omat voimansa :) Mut eipä enää kauan pitäis mennä :)

Olipa muuten mukava kuulla amndankin kuulumisia, voimia teille ja pikku pojulle!!

Nyt taidan lähtee saunottaan tenavat, ilmottelen taas itsestäni kun jaksan.

Emppu:sulle piti sanoa että nuo sun tsup-tsup-supparit on ihania! Ne saa aina mut hymyilemään :))Mäkin tahon ;)

Lokari 39+3

Vierailija
30/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän tapahtuu..

tsemppiä synnyttämään menijöille..

unohdin nimet heti..

ja onnea vauvansa saaneille..

meillä pikku neiti kävi tänään ekaa kertaa kotona kylvyssä ja nautti siitä..

on muutenkin tosi kiltti..

itkeskelee vain silloin kun kerkiää hirmu nälkä tulla..

yöt on mennyt kahdella syötölläkin..ennen odotus aikaa olen saanut nukkua yhtä hyvin kuin nyt..

nyt pitää lähteä iltapalan tekoon..

onnellista loppu odotusta..

äippäli&tytöt 6-v, 2-v ja 9vrk

Vierailija
31/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juku että on jännät paikat! Paljon onnea matkaan, [b]Tikrukala[/b] sekä [b]beibi[/b] :)

Tää tahtois kanssa jo synnärille päin... tai ei ehkä tänään, mutta perjantaina ois hyvä päivä (ja käy se huominenkin tietty..)! Mä oon KOKO julmetun päivän odottanu niitä suppareita, mutta pah! Jokusia hassuja on tullu, muttei samalla lailla kuin eilen :-(

Vaikka oon tänään(kin) siivonnu kamalasti, ja saunonutkin oikein olan takaa! Täytyy kait kellistää mies vielä kunhan se töistä kotiutuu ;-P

[b]Lokari05[/b], no pakkohan sullekin on parit tsup-tsupit laittaa tulemaan, kun niin nätisti pyysit ;D Jotenka tästä lähtee, otahan kiinni

[color=red]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~[/color]

Sori muut, etten kommentoi. Ei taas lahopää paljoa muista tästä pinkasta :-O

Emppu, [b]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~[/b] tännekin ja vähän äkkiä!!!

Vierailija
32/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups ku olikin liukkaat sormet!

No jatketaan...

Tänään varailin aikaa yliaikaiskontrolliin ja mainitsin eilen alkaneesta kämmenien kutinasta. Hoitsu sano, että jos rupeaa enemmän syyhyttää niin voit tulla tänään myöhemmin äippäpolille kokeisiin. Varsinainen aika olisi vasta perjantaille rv42. No minä sitten päätin lähteä tuossa iltapäivällä käymään siellä ja sitten minut laitetttiin käyrälle ja otettiin muutamat putket verta, tutkien maksa- ja sappiairvoja. Suppareita eli mahan kovetuksia tuli siinä muutamia maatessa. Sitten sain odotella pari tuntia tuloksia ja pääsin sitten lääkärin kanssa keskustelemaan ja ultraan.

Tulokset olivat onnneksi ihan ok ja samoin vauvelin vointi. Kokoarvioksi lääkäri sai n.3960g. Yritin kovasti, että olisin päässyt jo käynnistykseen, mutta eivät kuitenkaan rupea tekemään niitä yötä vasten, jos sitten sattuu tulemaan vaikka jotain ongelmia sen kanssa. Joten nyt sitten palailin kotia lepäämääm ja keräämään voimia tulevaa koitosta varten.

Saan nyt sitten itse päättää menenkö huomenna aamulla vaiko perjantaina uudestaan. Ja eihän sitä tiedä vaikka tässä tulisi ihan oikeakin lähtö sillä kovettumista on nyt tiheemmin ja ehkä hieman kipuja tuolla alavatsan seutuvilla. Niin kuin lääkäri sanoi, että tämä alapään tutkimus saattaa vaikka edesauttaa synnytyksen alkamista, kun hän vielä aika tunteella kopeloikin ja tunnusteli. Oli kahdelle sormelle auki, mutta pää ei ollut vielä kiinnittynyt ja kalvojakaan ei voinut vielä puhkaista.

Toisaalta en haluaisi käynnistystä, koska ensimmäinen oli sellainen ja se tuntui paljon kivuliaammalta kuin toinen, joka alkoi ihan luonnostaan. Se olikin koominen tilanne, kun olin menossa kontrolliin, niin siellä todettiinkin, että tämähän on jo kunnolla auennut ja käynnissä. MInä vain aamullla ihmetelin, että onpa vatsa omituisen tuntunen, että ei pysty oikein kunnolla olemaan kummallakaan kankulla istuessa ja omituisesti vihloo alavatsaa! Jos vaikka tämäkin sitten lähtisi itsekseen aamuun mennessä.

SUPPAREITA meille kaikille yliaikaisille(ainakin!!)

JOAN =))

Vierailija
33/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että ois pinot lyhentyneet ? Moni jo nyyttiä hakemassa.:)

Tsempitykset BEIBILLE ja TIKRUKALALLE !

Onko muuten yleistä sellanen käytäntö, että pitäs soittaa sairaalaan ennen kotootalähtöä, että tulossa ollaan ? vai kuinka te olette menetelleet ? Tuntuupa hölmöltä tuo kysymys.Mutta oli vaan yhden kaverin kanssa puhetta.

Lähetelkää niitä kipeitä suppareita tännekin.;)

WAIMO:Kiitos ohjeistuksesta suppareiden suhteen.

Öitä !

Ponnyt rv 39+1 ja masunasukki

Vierailija
34/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uni ei tullut silmään, kun tuossa klo23 yritin ja sitten päätin tulla tänne palstailemaan aikani kuluksi...Taitaa oma ihana normaali unirytmi (n.8 tuntia yössä ilman sen kummempia valvomisia...) olla mennyttä ainakin loppuodotuksen ajaksi ja tietty sitten vauvankaan kanssa ei nukuta 8 tuntia putkeen... :( Nukuin tänään siis päiväunet huonojen viimeöisten unien jälkeen ja nyt ei sitten nukuta normaaliin aikaan -arhg!!! Ärsyttävä kierre, mutta pakko oli ottaa päikkärit, ettei ihan pimahda totaalisesti!!

Kirjoittelin tuossa nasuli78:n aloittamaan pinoon loppuvaiheen odottajien voinnista, joten en tässä nyt sen enempää kertoile. Muuta kuin, että tänään keskiviikkona on meidän pojan 3v. synttärit ja mikäpäs olisi ihanampi synttärilahja hänelle kuin pikkuveli tai -sisko, mutta paljon täytyy tapahtua, että hän tämän vuorokauden puolella syntyy. Onhan tässä tosin melkein 24 tuntia aikaa... ;)

Nyt lopettelen ainakin tämän lörpöttelyn ja yritän kohta taas nukkumaan. Eiköhän se nukkumatti sieltä tule...Hyvät yöt teille, jotka tätä yön tunteina luette ja HYVÄÄ HUOMENTA teille muille!!

t.Sinisiipi rv41+3

Vierailija
35/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin siihen tulokseen, että tarvitsen näille odotuksentäyteisille päiville jonkin projektin. Aloitin sitten eilen illalla väsäämään kotisivuja ja maltoin yöllä mennä nukkumaan vasta puoli viideltä. Tänään sitten heräsin yhden jälkeen päivällä ja melkein siitä asti olenkin taas istunut koneella... (!) Eli projekti " tee-jotain-kaikella-vapaa-ajallasi-ettet-tule-hulluksi-tähän-odottamiseen" tuntuu toimivan.

Meidän sankarilla on nyt vajaat 23 tuntia aikaa, jos meinaa olla täsmällinen. Taitaa tulla äitiinsä ja olla tyylikkäästi myöhässä ;)

Mutta eipä mulla asiaa oikeasti ollut :D Palaillaan!

Kauniita unia!

-Coppola ja Nuutti rv 40+0 (Oh my God!)

Vierailija
36/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vielä olla edes yritetty nukkumista.. elokuvaa katseltiin miehen kanssa ja sitä mukavintakin ässää kokeiltiin- joka aikaansaa aina sellaset supistukset ettei nukkumisesta tule muutamaan tuntiin mitään.

Alkuillasta kävin äitini ja koirien kanssa lenkkeilemässä, yhtäkkiä koko vasen puoli masusta, varsinkin alhaalta,alkoi pistämään ihan mahdottomasti, piti laittaa lenkkipolulle maaten ja aina kun jatkoi matkaa, alkoi uudestaan.

Kotiin päästyä sitten alkoi supparit, mutta tuo pistäminen ihmetytti, kun vain toinen puoli masusta oli aivan turta (koko masu kyllä meni ihan kovaksi..). Mitähän se oikein oli.. voisko olla jotain supistuksiin liittyvää..

En oo nasulin pinoon käyny kommentoimassa näistä loppuraskauden vaivoista, mutta kyllä se niin on että kyljen kääntäminen sattuu ja lonkat puutuu hetkessä.. eli puolelta toiselle huopaamista plus pari vessareissua.

Odotan kovasti että pääsen synnytyksen jälkeen jatkamaan fysioterapiaa, selkä ei kohta enään kestä tätä :o/ Täytyy muistaa ottaa puheeksi torstaisessa neuvolassa, jos sitä ennen ei mitään tapahdu.. Täytyy kai varata ihan lääkäriin aika- taas.

Tässä tuli omanapaista, mua ei vaan nukuta, tylsää, mies ja koira kuorsaa. *huoh*

Muidenkin pinoutumista odotellessa ja epäsäännöllisten supistusten kanssa kärvistellessä.. Hyvää yötä ja huomenta :o)

H 39+3

Vierailija
37/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kärvistelty täällä suppareiden kanssa tulevat n 15 minsan välein eli liian harvakseen että voisi soittaa naikkarille. Mutta nukuttua ei saa kun nuo välipätkät jos niitäkään eli nukkumaton yö takana. Ja nyt kun nousin ylös niin tuntuu että hävisivät tai harvenivat. x)

Mies lähti tuossa töihin (sen takia olen jo pystyssä tähän aikaan) kun ei oikein voi jäädä oottamaankaan josko nää supparit tihenis. Soittelen sitten sille että tulee suoraan sairaalalle, jos on tarve, kun ei pysty tullemaan kotiinkaan hankalan työmatkan takia. Lisäks sillä on iltapäivällä yksi sovittu meno josta ei voisi olla pois tai joutuu ainakin maksamaan vaikka ei menisikään. KÄÄK!

Mulla ois tänään se yliaikatarkastus aamupäivällä. Soitan tonne päivystykseen ensin ja kysyn mitä tehdä (mennäkkkö vai eikö mennä) jos supparit jatkuu tai tihenevät. Toinen ongelma on että jos pitää mennä tarkastukseen niin millä menen. Autolla ei ehken uskalla lähteä jos joutuukin jäämään sisälle, niin mihis sen parkeeraa (ei ilmaisia parkkipaikkoja) kun miehellä ei ole korttia että voisi ajaa auton takaisin kotiinkaan. Olisin voinut pyytää isää heittämään, mutta hänkin on juuri tänään reissussa :(. On siis mentävä joko bussilla tai taksilla. Taksia en viitsisi ottaa kuin vasta jos on tosi kyseessä kun maksaa maltaita, joten kai se on bussi otettava ja kärvisteltävä sillä kaupunkiin 30 minsaa+kävelyt päälle. :(

Katotaan miten käy! Taidan mennä pitkälleen jos uni tulisi silmään!

*AUTS* suppari alkoi juuri taas!

j+beibi 41+5

Vierailija
38/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sistersit peukut pystyyn että jään sairaalaan käynnistykseen(vauvan suuren koon vuoksi).

Aika olisi nyt kasilta. En ole nukkunut yhtään oikeastaan, jännittää niin maan peevelisti. Ja vauvakin ollut tosi hiljainen tänä aamuna, taitaa aavistaa että pian joutuu luopumaan oikeudestaan mukavaan yksiöön ja tultava tähän todelliseen maailmaan;)

Voi että kun saisi vauvan jo tänään syliin kun on virallinen " synttäri" päiväkin rv 40.

No mä odottelen täällä vielä hetken ennen kuin kyyti lähtee kakat housuissa...heheh. Oikeesti vatta on ihan sekaisin, kai se kuuluu jännityksessä asiaan.

Voikaahan kaikki hyvin ja jos ei illalla näy tai kuulu olen osastolla.

Lokaäidille paljon onnea pikku nyytistä.

Onnea myös muille tasislaisille ja HENNALLE: on se ihan normaalia et pistää vaan toiselle puolelle, mulla lenkillä on aina vasenpuoli. Koita pärjätä.

Suppareita niitä toivoville ja niin edelleen....

huihui annu rv40

Vierailija
39/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi [b]ANNU[/b]lle tsemppiä ja peukutuksia *bd bd bd*!!! Toivottavasti pääset kotiin seuraavan kerran vasta nyytin kanssa! :)

[b]NASULI[/b]: Minä taisin käydä ' vähän' tilittämässä tästä loppuraskauden olosta/tuntemuksista eiliseen pinoon, joten en viitsi enää valittaa tähän ;-P.

Olenpa aikaisessa :-O. Nukuin lyhyen, mutta hyvän yön. Olo on levännyt tähän aikaan aamusta. Pitäisi lähteä kahvin keittoon ja suihkuun, kun tyttökin nukkuu vielä 30 min- tunnin. Sitten pikaisesti käymään Stokkalla. Siellä on varmaan taas ihan hulluna ihmisiä, joten pakko aamusta rynnätä ;).

[b]EMPPU[/b]: Kiitos erityis-suppareista!!!! Ikävä kyllä, vieläKÄÄN ei supistele, mutta katsellaan miten tilanne kehittyy ;).

Eilen saunassa ollessani huomasin, että mulla taitaa irrota limatulppaa. Tosin irtoaa ihan minimaalisen vähän, joten kyllä tässä lokakuun pinossa taidan bojottaa vielä marraskuussakin. :)

A.P.U.A - tytön huoneesta kuuluu JO ääntä, pakko käydä katsomassa, jos se vaikka nukahtaisi uudelleen!!!

Kuullaan taas!

*Vallu ja ' paavo 38+1*

Vierailija
40/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin suhteellinen p*skasti nukuttu yö takana ja nyt vielä erehdyin syömään satsuman, joten alkoi ahdistaa. Mulla oli tänä yönä vaivana pahemman kaavan mukaan tuo mun ylävatsani.. tarkemmin ottaen tuo pieni alue tuossa oikean rinnan alapuolella. Ekaa kertaa jouduin ottamaan Panadolin koska kipu oli niin kova. Kummallakaan kyljellä ei ikävä kyllä pystynyt nukkumaan vaan piti väkisin olla selällään :( Mulla on aiemminkin tuo sama kohta oireillut, mutta kertaakaan kipu ei ole ollut noin kova. INHOTTAVAA. Vieläkin hieman oireilee mutta ei mitenkään älyttömästi.

Kuten TAIKAlla ja monella muullakin myös lonkat on mulla herkillä yöllä ja sen vuoksi asentoa saa olla kokoajan vaihtamassa. Kyljeltä toiselle 2min välein on mun pyörimisrumbani illalla nukkumaan mentäessä. Syynä myös se että vauva jotenkin painaa vissiin mahalaukkua ja alkaa ahdistamaan helposti. Niin puhumattakaan mun sormistani jotka kipeytyy joka kerta yöllä. Ja kun nousee ylös, ovat myös jalkapohjat ensin kävelyherkät. Okei *vali vali vali* Sori mutta just nyt potuttaa!

SINISIIPI paljon onnea teidän perheen 3-vuotiaalle! Jos vauveli malttaa hetken vielä odottaa niin saa sitten ihan oman synttäripäivän :)

BEIBI0905 sinulle toivottelen onnea suppareissa. Johan se nyt perskule alkaisi olla aikakin :D Myös VALLULLE ja muille suppareita kipeästi kaipaileville. Paitsi että eikös sun pitänyt yrittää asennoitua marraskuuhun niin ei tule pettymyksiä ;) ok, i know..helpommin sanottu kuin tehty.

ANNULLE vielä onnentoivotukset mukaan sairaalareissulle. Toivotaan että palaat sieltä vasta muutamien päivien päästä pikkuruisen kapalon kanssa :)

Omasta navasta vielä sen verran että tänään olisi neuvolakin tuossa päivällä. Aion kyllä ottaa puheeksi ainakin (taas) nämä sormet ja jalkapohjat ja nyt myös tämän kutinan joka on alkanut vaivata etenkin jaloissa. Pohkeista alaspäin kutisee vietävästi etenkin paikalla seistessä. Tänään menee meidän neiti myös ekaa kertaa tenavavoimisteluun. Saas nähdä mitä pimu tykkää :)

Leppoisaa keskiviikkoa

Sinilainen tänään tasan rv38