Jättäisitkö pienen vauvan yksin kun..
viet roskat kerrostalon roskakatokseen.
Perustele myös :)
Kommentit (29)
Ja olen jättänytkin!
Huolehtisin vaan että vauva on turvallisessa paikassa, ettei vahingoita sillä välin itseään.
Roskan vienti veisin vain minuutin, pari.
Pitää olla näkö- tai edes kuuloyhteys. Omakotitalossa kun asutaan niin voin viedä roskapussin kun vauva nukkuu sisällä.
Mitäs jos liukastut banaaninkuoreen tai tiputat avaimen jne..
ja olen vienytkin ja samalla hakenut postin. Me asuttiin silloin luhtitalossa ja posti tuli roskisten viereen laatikoihin.
olen sinne kerran jumittunut ja se tapahtui tosi äkkiä kun oven väliin jäi jotain. Muutenkin uuden hissin ovet ovat temppuilleet
En tosin hereillä olevaa vauvaa. Vauva nukkui vaunuissa parvekkeella (valjaissa), toisessa kerroksessa asutaan. Olin poissa noin minuutin. En nähnyt asiassa sen kummempaa vaaraa kuin jos asuisin esim. rivitalossa ja menisin käymään takapihan nurkassa, kun vauva nukkuu yläkerrassa, juuri sen kauempana en ollut.
Ja banaaninkuorikommenttiin... ainahan sitä voi vaikka kaatua suihkussa tai tukehtua ruoanpalaseen. Ettekö myöskään peseydy tai syö, kun olette keskenänne kotona vauvan kanssa?
Me asumme tosin rivarissa, mutta en kyllä keksi ensimmäistäkään syytä, miksen voisi käydä hakemassa postia tai viemässä roskia vauvan nukkuessa sisällä. Isompaa vauvaa en tietenkään jättäisi ilman valvontaa konttailemaan ympäriinsä tms.
Banaaninkuoreen voin tietenkin liukastua pihalla, mutta sieltä sentään joku löytää minut ja vauvakin saa sitä kautta avun. Jos taas kompuroin kotona ja menen tajuttomaksi, minut löydetään pahimmassa tapauksessa vasta päivien päästä (mies on reissutyössä).
en jättäisi, lähimpään kerrostaloon on 30 km matkaa
Mitäs siinä nyt kamalaa on? Vauva vaan pinnikseen, jos on liikkuvaisessa iässä. Jos huutaa, niin sitten huutaa. Saattaahan tuo herätä huutamaan, vaikka mun ollessa vessassa ja siinä voi mennä minuutti ennen kuin ehdin reagoida. Tai ollessani suihkussa.
Ihmeellinen ajatus, että kaadun ulkona ja loukkaannun pahasti... Niin, vielä vaarallisempaa on, että kaatuisin sisällä ja kukaan ei tietäisi sitä tunteihin. Ulkona sentään ulkopuoliset huomaisivat, soittaisivat ambulanssin ja miehellekin varmaan menisi ilmoitus. Sitä kautta se pinniksessä itkevä vauva saisi nopeammin apua.
aikaa kului puoli minuuttia, jättäisin ja olen jättänyt.
Jos siis pieni vauva on nukkunut parvekkeella vaunukopassa, itkuhäläri vierellään ja vastaanotin minulla mukana. Avaimen mukaanotto on tarkistettu moneen kertaan. ISompaa vauvaa en jättäisi, koska ainakin oma 10kk tyttö saattaa herätä paljon arvaamattomampiin aikoihin eikä tiedä jos vaikka pääsee kiipeämään sängystään tms.
Montaa kertaa en ole niin tehnyt, sen verran pelottavalta tuntui. Sanottakoon, että asutaan ekassa kerroksessa, parveke lasitettu.
mutta:
-vauvani ei osaa vielä liikkua
-en koskaan käytä hissiä
-otan avainten lisäksi myös kännykän mukaan
-jätän asunnon oven hiukkasen raolleen
-roskisreissuun menee korkeintaan n. 1 minuutti
kerran pinnasänkyyn. Kaikki varotoimenpiteet avaimentarkastuksineen ja kännyköineen, olin poissa noin kaksi minuuttia; kävin pikaisesti juosten tien toisella puolella olevassa kioskissa. Toista kertaa en ole tehnyt, sillä ei tuntunut hyvältä. Syy: tulipalon mahdollisuus. Kahdella minuutilla todellakin on merkityssä tuossa tapauksessa.
muuten en. Miksi ihmeessä en jättäisi?
En halua jättää pientä vauvaa enkä isompaakaan yksin. Roskapussi ei ole niin pakollinen homma, se viedään sitten kun on muutenkin asiaa ulos, joko vauvan kanssa tai sitten joku muu vie sen.