Yllätyitkö siitä, että synnytys olikin paljon helpompi kuin luulit?
Minulle kävi näin. Harmittaa, että hermoilin turhaan.
Kommentit (31)
ja kolme epiduraalia. Nopeat synnytykset. Syntymäpainot kaikki yli neljä kiloa. En ole tuntenut sitten yhtään mitään, käytännössä; synnytys täysin kivutonta epiduraalin alettua vaikuttaa.
Vertauskuvana voi käyttää sitä, että menin synnytysten jälkeen kierukan asennukseen ja se oli mielestäni täysin helvetillistä ronkkimista! Synnytys siihen verrattuna (omilla kokemuksillani) lasten leikkiä.
Kaikki kolme synnytystäni olivat ihan kamalia. Mistään puudutuksista ei ollut mitään apua ja kipu oli niin kauhea, että mieluummin olisin kuollut siihen paikkaan!!
Synnytysten kestot: esikoinen -90 11 tuntia, keskimmäinen-92 3.5 tuntia ja iltatähti vuonna 2000 9 tuntia.
Yllätyin, etten tiedä milloin synnytän.
Yllätyin, että avautumisvaihe voi olla kivuton ja synnytyssupistukset kivuttomia.
Eipä sen puoleen, kun kakkosta menin synnyttämään kerroin tästä. Ei uskonut kätilö, ei, vaan meinasi synnytys tapahtua vähän äkkiä.
Ekalla kerralla totesin vauvan synnyttyä että tulipa se helposti! Ehdin olla sairaalassa 4h ennen lapsen syntymää ja jonkin asteista kipua tunsin varmaan tunnin verran. Ponnistaminen oli rankka fyysinen suoritus muttei mitenkään tuskallinen kokemus.
Toisella kerralla menin sairaalaan asenteella, että samalla kaavalla mennään kuin ekallakin kerralla ja niinhän se menikin. 3.5h kerkesin sairaalassa olemaan ja taas sen tunnin verran oli hivenen kivuliasta. Molemmilla kerroilla sain kohdunkaulanpuudutuksen ja se toimi minulla hyvin. Talvella on edessä kolmas kerta, toivottavasti menee kuten edellisetkin kerrat!
Ne olivat samanlaisia kun ripulitaudissa vähän vatsaa kiertää. Ja näillä mentiin koko synnytys läpi. En tarvinnut kipulääkettä.
En ole koskaan tuntenut niin suurta kipua. Olin aivan varma että kuolen siihen paikkaan tai ainakin lapsi kuolee tai vammautuu. No, hengissä selvittiin ja tyttö loppujen lopuksi vedettiin 2,5 tunnin ponnistusten jälkeen imukupulla pois ja vietiin tehohoitoon josta pääsi kuitenkin seuraavana päivänä vois. Nyt on ihan terve tyttö.
sillä kaikki neljä synnytystä ovat kestäneet yhteensä 11,5 tuntia ;)
Jotain aivan muuta olisin etukäteen odottanut, mutta hyvä näin.
minun molemmat synnytykset ovat oleet mielestäni helppoja ja todella nopeita. Ensimmäisen kanssa sain epiduraalin auttoi tosi hyvin mutta mielestäni toinen oli paljon helpompi kun vauva tuli nopeemmin ja jaksoin ponnistaa paremmin ilman puudutusta ilman että paikatkaan repesi!
mulla kesto oli kokonaan 2,5h ja kaikki kävi todella nopeaa. En ehtinyt saamaan edes epiduraalia yms, kun sairaalassa ehdittiin olla puoli tuntia, kun tyttö jo syntyi. Supistukset olivat tietenkin hirveän kipeät, mutta oletin silti, että se olisi vielä jotain hirveämpää ja kestäisi paljon kauemmin.
mulla kesto oli kokonaan 2,5h ja kaikki kävi todella nopeaa. En ehtinyt saamaan edes epiduraalia yms, kun sairaalassa ehdittiin olla puoli tuntia, kun tyttö jo syntyi. Supistukset olivat tietenkin hirveän kipeät, mutta oletin silti, että se olisi vielä jotain hirveämpää ja kestäisi paljon kauemmin.
Ponnistusvaihe oli jotakin sanoinkuvaamattoman kauheaa!
Mutta parin viikon päästä jo neljättä kertaa...