Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätyitkö siitä, että synnytys olikin paljon helpompi kuin luulit?

Vierailija
17.08.2010 |

Minulle kävi näin. Harmittaa, että hermoilin turhaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe oli jotakin sanoinkuvaamattoman kauheaa!

Mutta parin viikon päästä jo neljättä kertaa...

Vierailija
22/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolme epiduraalia. Nopeat synnytykset. Syntymäpainot kaikki yli neljä kiloa. En ole tuntenut sitten yhtään mitään, käytännössä; synnytys täysin kivutonta epiduraalin alettua vaikuttaa.

Vertauskuvana voi käyttää sitä, että menin synnytysten jälkeen kierukan asennukseen ja se oli mielestäni täysin helvetillistä ronkkimista! Synnytys siihen verrattuna (omilla kokemuksillani) lasten leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme synnytystäni olivat ihan kamalia. Mistään puudutuksista ei ollut mitään apua ja kipu oli niin kauhea, että mieluummin olisin kuollut siihen paikkaan!!

Synnytysten kestot: esikoinen -90 11 tuntia, keskimmäinen-92 3.5 tuntia ja iltatähti vuonna 2000 9 tuntia.

Vierailija
24/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, etten tiedä milloin synnytän.

Yllätyin, että avautumisvaihe voi olla kivuton ja synnytyssupistukset kivuttomia.

Eipä sen puoleen, kun kakkosta menin synnyttämään kerroin tästä. Ei uskonut kätilö, ei, vaan meinasi synnytys tapahtua vähän äkkiä.

Vierailija
25/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla totesin vauvan synnyttyä että tulipa se helposti! Ehdin olla sairaalassa 4h ennen lapsen syntymää ja jonkin asteista kipua tunsin varmaan tunnin verran. Ponnistaminen oli rankka fyysinen suoritus muttei mitenkään tuskallinen kokemus.

Toisella kerralla menin sairaalaan asenteella, että samalla kaavalla mennään kuin ekallakin kerralla ja niinhän se menikin. 3.5h kerkesin sairaalassa olemaan ja taas sen tunnin verran oli hivenen kivuliasta. Molemmilla kerroilla sain kohdunkaulanpuudutuksen ja se toimi minulla hyvin. Talvella on edessä kolmas kerta, toivottavasti menee kuten edellisetkin kerrat!

Vierailija
26/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat samanlaisia kun ripulitaudissa vähän vatsaa kiertää. Ja näillä mentiin koko synnytys läpi. En tarvinnut kipulääkettä.

Vierailija
27/31 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut niin suurta kipua. Olin aivan varma että kuolen siihen paikkaan tai ainakin lapsi kuolee tai vammautuu. No, hengissä selvittiin ja tyttö loppujen lopuksi vedettiin 2,5 tunnin ponnistusten jälkeen imukupulla pois ja vietiin tehohoitoon josta pääsi kuitenkin seuraavana päivänä vois. Nyt on ihan terve tyttö.

Vierailija
28/31 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kaikki neljä synnytystä ovat kestäneet yhteensä 11,5 tuntia ;)

Jotain aivan muuta olisin etukäteen odottanut, mutta hyvä näin.

Vierailija
29/31 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun molemmat synnytykset ovat oleet mielestäni helppoja ja todella nopeita. Ensimmäisen kanssa sain epiduraalin auttoi tosi hyvin mutta mielestäni toinen oli paljon helpompi kun vauva tuli nopeemmin ja jaksoin ponnistaa paremmin ilman puudutusta ilman että paikatkaan repesi!

Vierailija
30/31 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kesto oli kokonaan 2,5h ja kaikki kävi todella nopeaa. En ehtinyt saamaan edes epiduraalia yms, kun sairaalassa ehdittiin olla puoli tuntia, kun tyttö jo syntyi. Supistukset olivat tietenkin hirveän kipeät, mutta oletin silti, että se olisi vielä jotain hirveämpää ja kestäisi paljon kauemmin.

Vierailija
31/31 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kesto oli kokonaan 2,5h ja kaikki kävi todella nopeaa. En ehtinyt saamaan edes epiduraalia yms, kun sairaalassa ehdittiin olla puoli tuntia, kun tyttö jo syntyi. Supistukset olivat tietenkin hirveän kipeät, mutta oletin silti, että se olisi vielä jotain hirveämpää ja kestäisi paljon kauemmin.