Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 vuotta mirena kierukkaa jaiks

Vierailija
17.08.2010 |

marraskuussa tulee 6 vuotta pidettyä mirena hormoonikierukkaa, oliko 5 v maks aika??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi laittaessaan että voi ehkäistä 7 vuottakin.

Vierailija
2/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohditko? kannattaa käydä vaihtamassa, ei se ehkä enää ehkäise hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ainakaan ottaisi riskiä kun valmistaja takaa ehkäisytehoksi tuon 5v.

Vierailija
4/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli vuodot ovat edelleen poissa tai niukkoja, erittyy keltarauhashormonia vielä hyvin. Voit hyvin käyttää kierukkaa 6-7 vuotta. Vaihdevuosi-ikäisillä jopa tätäkin pidempään. On hyvä käydä lääkärin (gynekologin) vastaanotolla keskustelemassa kierukan vaihdon tarpeesta noin viiden vuoden kohdalla. Myös papa-koe on hyvä ottaa säännöllisesti.

Vierailija
5/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin pitää tätä vielä vuoden, ehkä parikin:)

Vierailija
6/6 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 29v ja vaihdatin Mirena-kierukan keväällä, kun edellinen oli ollut vähän alle 5 vuotta. Otin sen lasten syntymien jälkeen (syntyivät kun olin 23v ja 24v). Mulla on koko Mirenan käytön ajan tulleet kuukautiset normaalisti, alkuun jopa aiempaa runsaampina ja pidempinä! Mulle sanottiin, että kyllä pitää ehdottomasti vaihtaa viimeistään 5 vuoden välein.

Juttelin sitten taas äitikaverini kanssa, joka oli käynyt SAMALLA GYNELLÄ ja hänelle oli sanottu että "voit huoletta pitää 10:kin vuotta!" =O Tuolla äitikaverilla ikää tosin jo 41v, joten johtuisiko sitten siitä? Hänellä myös ollut aiemmin vaikeuksia lasten saamisessa, itselläni tärppäsi molemmilla kerroilla kertalaakista (näitä tosin ei kyselty gynellä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi