Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä olohuone jaettiin sermillä kahtia ja teinille oma soppi

Vierailija
01.04.2024 |

Ja minä vaihdoin sänkypaikkaa niin että olen samassa tilavassa makkarissa nuorimman kanssa. Onko tämä ihan hullua? 

15v kun näki tämän, kommentoi järkyttyneenä että ihan sairasta teini olkkarissa missä enää rauha katsoa telkkaria kun yksi haluaa olla olkkarissa nukkumassa omassa rauhassa. Ja sairasta äiti pikkukoululaisen kanssa samassa. 

Vaan minä, olkkarin puolikkaasta "oman huoneen" saanut koululaisnuori ja pienimmäinen ollaan tyytyväisiä. Minä vaan nukun makkarissa eli lapsella tilaa olla leikkimässä kaverien kanssa, olkkarissa meillä hyvin harvoin kukaan myöhälle valvoo ja siinä myös sermi välissä, ja ovi sulkee muut huoneet pois. Silti, onko siis nolo ratkaisu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up628

Vierailija
2/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään mitään tekstistäsi. Opettele kirjoittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ratkaisu sopii teille niin sitten se sopii. Minä ja mieheni nukumme eri huoneissa (mm. univaikeuksieni takia), nukun olohuoneessa ja samassa huoneessa nukkuu meillä teini. Hänellä on oma huone ulkorakennuksessa ja viihtyy siellä, mutta vessaa siellä ei ole ja nukkuu mieluummin ihan "päärakennuksessa".

Vierailija
4/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kellekään kuuluu teidän ratkaisut. Pääasia, että olette tyytyväisiä itse. Olen nähnyt tällaisen systeemin, ja toimiva oli.

Vierailija
5/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarinan teini ja 15v kaksi eri henkilöä?

Vierailija
6/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa vähän yksinkertaisemmin tämän asian. 

Vierailija
7/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat noin sekavasti? 

Vierailija
8/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v mielestä noloa nuori olla olkkarissa, ketään ei kehtaisi kutsua kylään tällaiseen kuulemma. Ja nuo jos haluaa katsoa telkkaria. Ja tyhmää aikuisen jakaa makkari lapsen kanssa, aikuisella ei omaa rauhaa. Ap

Vierailija
9/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarinan teini ja 15v kaksi eri henkilöä?

On eri. Olkkariin huoneen saanut nuorempi ja tyytyväinen. 

Vierailija
10/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi miten sekavaa ap, oletko kirjolla? 

Vierailija
11/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15v mielestä noloa nuori olla olkkarissa, ketään ei kehtaisi kutsua kylään tällaiseen kuulemma. Ja nuo jos haluaa katsoa telkkaria. Ja tyhmää aikuisen jakaa makkari lapsen kanssa, aikuisella ei omaa rauhaa. Ap

Teinien mielestä on yleensäkin tosi paljon noloja asioita :) Mieti mikä käytännössä sopii teille kaikille ja mene sen mukaan.

Vierailija
12/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monenlaisia huoneratkaisuja, ennen koko perhe nukkui pirtissä, lapsia oli pitkä liuta, ja lisääkin niitä saatiin sikiämään.

Meilläkin pitkänmallinen olkkari, meidän vanhempien sänky sen taka-osassa (ei edes sermiä). 16v ja alakoululainen nukkuu samassa isossa makuuhuoneessa, joka myös pitkänmallinen - isolle on pääty omaa rauhaa, osan tilasta rajaa palomuuri, kulkee sinne pikkuveljen huoneen läpi.

Pikkukoululainen (eri sukupuolta kuin isommat) nukkuu olkkarin sivussa olevassa takkahuoneessa, joka ei siis varsinaisesti ole oma huone, mutta välissä kevytrakenteinen liuku-ovi.

Näillä mennään, kaikki pärjää asian kanssa, vaikkei toki kukaan ole super-iloinen, ettei kellään ole kunnollista omaa huonetta. Ehkä oppivat, ettei kannata ostaa omaa taloa, ennenkuin on käsitys toivotusta lapsiluvusta, ja sen vaatimista realiteeteista. Meidän talohan on siis neliöiltään iso, mutta ne on jakaantunut varsin typerästi nykystandardein. 60-luvun rintamamiestalo siis, jota ei myytyäkään saa.

Vierailija
13/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan weeteemäistä

Vierailija
14/16 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko siellä kuitenkin oikea kohtaaminen?

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
15/16 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 15v ole myös teini?

Vierailija
16/16 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä nyt mahtoi käydä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän