Jos lapsiperhe hekaa tt-tukea, siirretäänkö se saman tien lastensuojelun asiakkaaksi?
Olen kuullut, että kyllä. Siksi en uskalla hakea, vaikka kitkutamme.
Kommentit (3)
Ihmeellinen kuva on ihmisillä sossusta.
Juuri siksi se on olemassa, että ihmiset saisivat apua silloin, kun sitä tarvitsevat. Siksi me kaikki maksamme veroja.
Rohkeasti vain hakemaan apua. Ei todellakaan ole häpeä tarvita sitä, etenkään tällaisena aikana. Ihmisillä on erilaisia tilanteita, eikä sosiaalityöntekijät todellakaan oleta, että mikäli teillä on taloudellisesti tiukkaa olisivat lapset huonolla pidolla.
Hoidatte asianne sosiaalitoimen kanssa. Voi olla että toimeentukihakemuksesta menee tieto lastensuojeluunkin, mutta mutta...
Mikä hiton kammo täällä on? En väitä, että lastensuojelu olisi mukavin viranomainen, jonka kanssa ihminen voi joutua asioimaan. Siitä huolimatta lastensuojelu ei julkaise huonojen äitien mustaa listaa. Eikä se vie kenenkään lasta tai nuorta kotoa noin vain. Lasten sijoittelu on lapsille raskasta ja yhteiskunnalle niin kallista, että ette uskokaan. Vai arvioitteko te ihmisiä sen mukaan, että onko hän ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa jossain elämänsä vaiheessa.
Kavahtakaa... on myös lapsia, jotka saattavat itse ottaa yhteyttä lastensuojeluun...
t yh joka on kotihoidontuella ja saa tt tukea..
Enpä usko että olen lastensuojelun asiakas