Mikä on kamalin lasten kirja minkä olette lukenut?
Minä kuin juuri Disneyn Lilo&Stich-kirjan lapsille ja se oli ihan hirveä. Nimet oli niin outoja, Pleakley, Cobra Bubbles jne eihän lapset osaa sellaisia lausua, hyvä jos äitikään. Ja siellä luki "nyt niitten piti vain" eikö se oli "nyt niiden piti vain"??
Kauhea kirja.
Kommentit (40)
Toinen on Ronsulta pääsi paukku. En ole kumpaakaan kyl lukenut.
Vähän liian todellisesti kerrottu miten synnytetään. Sieltä ne pikku pupunpäät kurkistelee pupuäitin pimpsasta.
mutta en pidä siitä, millaisia käytösmalleja se tarjoaa. Eikös siinä ollut jotain "se ei tykkää musta, haluan kuolla"-juttuja? Synnytyskohtaus on kyllä omaa luokkaansa.
t.14
miettii itsarintekoa sillä kärpässienellä...
jopa Finlandia junior -palkinnon. Tatu ja Patu -kirjat ovat aivan loistavia niin kielellisesti kuin kuvitukseltaankin.
Hassua, että makuja on niin monenlaisia =)
mutta Muumit ne alkuperäiset ja pidän japsi piirretyistä. Luin lapsena valtavasti mutta Janssonin kirjat oli minusta ihan hirveän masentavia.
En tiedä pitäisikö aikuisena kokeilla uudelleen. Erityinen inhokkini oli Kuka lohduttaisi Nyytiä. En myöskään voinut sietää Pikku prinssiä.
lapsuuden suosikkeja oli mm. Astrid Lindgrenin kaikki kirjat, Kaslikossa suhisee, Ruohometsän kansaa, Hiirirouva ja ruusupensaan viisaat...
ärsytän nyt minäkin sitten puoli av:ta!! :D mutta olen samaa mieltä. tykkään niistä japsi piirretyistä, mutta alkuperäiset Janssonin kirjat on mustakin masentavia!! Pikku Prinssistäkään en lapsena tykänyt, nyt aikuisen olen uudestaan luettuani tykännyt kyllä.
Samoista kirjoista muutenkin tykkäsin lapsena kun sinäkin näköjään!
En kertakaikkiaan pystynyt lukemaan niitä lapsille. Todella typeriä kirjoja minusta. Eivätkä ne kolahtaneet lapsiinikaan siinä vaiheessa, kun oppivat lukemaan itse.
mutta siinä oli lukujen nimet olivat tyyliä "Mistä maito tulee?" ja "Mistä leipä tulee?".
Kirja oli tehty brittilapsille ja sitten vain käännetty suomeksi. Olisi saanut jäädä kääntämättä. Niin typerä kirja eikä sovellu Suomeen mitenkään.
Esim. Olisin olettanut että "Mistä maito tulee?" vastauksena olisi lähinnä että lehmästä. Tuon kirjan mukaan maito tulee maitomieheltä. Lehmät on mainittu sivulauseessa ja muuten keskitytty sen maidon viemiseen oville.
Aiemmin mainituista kirjoista minusta loistavia kirjoja ovat Tatu ja Patu -kirjat sekä Miina ja Manu -kirjat.
ja ovat siksi jääneet lähes lukematta. Kovin rumista kirjoista en tykkää. Mikä kamalin, en osaa sanoa, joku termarista kertova oli minusta ällö,mutta lapset ihan tykkäsivät. Minua se Tatun ja Patun Suomi ei huvittanut. Se tuntui jotenkin tekemällä tehdyltä kirjalta, jolla pyrittiin olemaan huvittavia. Eniten varmaan Tatu ja Patu kirjoista on naurattanut ihan aidosti päiväkodissa kirja.
ihan hirvee sa akka kun käski tappaa ja tuoda lumikin sydämen
ja sit noitana viel anto myrkkyomenana ja toinen makoi kuolleena lasiarkussa
ja noita-akka tippuu vuorelta alas
siis ihan hirveetä väkivaltaaaaaaa
Miten joku saakin joku 5 sivua kirjotettua siitä miten pupu ja hiiri kiipeävät tuolille ja sieltä pois ja menevät sen eteen ja taakse o_O
Siis niin TYLSÄÄ että kivetkin nukahtaa.
Minua kaikista eniten ärsyttävät ne ihmeelliset lauserakenteet ja ruma kuvitus.
Siis vimitä jaarittelua ja keksimällä keksittyä paskaa! Joku homo-nasu piipittää, että tänään ei voi olla huomenna, koska minä olen niin vitun pieni eläin... Lukisin lapsilleni mieluummin vaikka mustaa raamattua nalle puhia. Nih!!
Muumien kohdalla on otettava tosiaan huomioon se, että ne eivät ola lastenkirjallisuutta, vaan aikuisille tarkoitettu. Ei minullakaan kyllä mitään niitä piirrettyjä vastaan ole.
Disney-kirjat tosiaan ovat aina tuntuneet tosi kömpelöiltä. Myyvät pelkkien hahmojen perusteela.
täyttä kärsimystä, enkä enää suostu niitä lukemaankaan. En näe niissä yhtään hyvää puolta. Kuvituskin ruma.
se synnytyskohtaus:D