Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten arvioidaan raskauden kesto keskenmenon jälkeen?

Vierailija
16.08.2010 |

Välissä ei ehtinyt tulla kuukautisia. Alkuraskauden km tuli 3 päivää plussan jälkeen ja vuotoa kesti kokonaisuudessaan 9 päivää. Vuoto alkoi 5.7. ja loppui 12.7. välissä pari vuodotonta päivää. Millä viikolla arvioisitte minun olevan raskaana? Pitääkö tässä tilanteessa mennä yksityiselle ultraan ennen neuvolaa vai riittääkö että ilmoittaudun neuvolaan ja he sitten päättävät koska minun pitäisi mennä ultraan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden alku laskettiin siitä. Mutta käytännössä mulle ainakin ovulaatio tuli ihan normaalin kuukautiskierron keston mukaan keskenmenon jälkeen. Eli varmaan laskisin hedelmöittymishetken alkaen 5.7.

Alkuraskauden ultraan voit mennä jos haluat, mutta kyllä siinä 12 viikon ultrassakin voidaan arvioida ovulaation aika uudelleen, jos sikiön koko ei vastaa arvioitua laskettua aikaa.

Toki neuvolastakin voit kysyä asiaa.

Vierailija
2/4 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin eka neuvola pitikään varata?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa tilanteessa raskauden kesto määriteltiin ultrassa rv n. 9. Sinuna soittaisin neuvolaan, itse olen kummassakin raskaudessani käynyt julkisella puolella alkuraskauden ultrassa, kun kestossa epävarmuutta ja keskenmenoja jne. ihan vaan olen neuvolaan soittanut ja sieltä pyytänyt lähetettäväksi ultraan. Käytännöt vaihtelevat kuitenkin kaupungeittain, että missä ja kuka ultraa jne.

Vierailija
4/4 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat tosiaan neuvolaan ja kerrot että et ole varma raskauden kestosta jne. Varmasti osaavat noin arvion tehdä raskauden kestosta tai sitten laittavat tosiaan heti lähetteen ultraan, jotta se saadaan oikein määritettyä. Itse olen käynyt neuvolassa ekalla käynnillä n. rv10, mutta itselläni ei ollut epäselvyyttä hedelmöitysajankohdasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän