Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia asioita oppilaiden vanhemmat soittavat opettajille iltaisin?

Vierailija
16.08.2010 |

Kuulemma on vielä niin, että ne on aika lailla samat vanhemmat joilla tuntuu olevan aina iltaisin asiaa, toiset taas ei koskaan soittele.

Mikä voi olla sellainen asia, että siitä pitää soittaa opettajalle tämän vapaa-ajalla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kiusaamistapauksesta

- myyjäisasioista

Olen luokkatoimikunnan jäsen ja hoitanut paljon luokan yhteisiä asioita rahankeruuseen liittyen.

En soita koskaan turhasta. Poissaolot tekstaan vartin ennen koulupäivän alkua tai lähetän sähköpostia.

Vierailija
22/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rexi on homo ja opettajat hullui! on Aino Kontulan vuonna 2006 ilmestynyt kirja. Teos on fiktiivinen ja kuvaa yhden vuoden ajan peruskoulun elämää opettajan näkökulmasta käsin. Kirjan perustana Kontula on käyttänyt vuosina 1998–2001 tekemiään muistiinpanoja sekä yleistä elämänkokemustaan.

Ihan oikeasti jotenkin nolo. Sama nainen teki kirjan oppilaiden pukeutumistyyleistä ja oli esim. sitä mieltä, että päämäärätietoisella ja menestyvällä on varakkaat vanhemmat ja että urheilijanuorukainen pakotetaan urheilemaan, ei se muuten sitä tekisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoili miten ei ole hänen vikansa, että hänen lapsellaan menee huonosti. Aina en viitsinyt vastata ja sain sitten selitellä miksi en vastaa kesken perheen ruokailun tai keskellä yötä ja miksi en todellakaan soita hänelle kyselläkseni hänen vointiaan.

Useimmat vanhemmat ovat kuitenkin asiallisia, ja sitä suhtautuu ihmeen paljon paremmin sellaisiin vanhempiin/oppilaisiin jotka todella pahoittelevat kun vaivaavat näin illalla. Ja sähköposti on sitten ihana keksintö!

Vierailija
24/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikki lapset hyötyisivät moisesta. siitä että tietää asioista jotka koskevat heitä. aika hullua että joku saa tuollaista ja muut eivät.

meillä on asperger-poika, joka oli eräässä vaiheessa erittäin arka muutoksille, ja aiheutti häiriötä jos yllätyksiä tuli vastaan. Opettaja - mistä olen ikuisesti kiitollinen - keksi ongelmaan ratkaisun: lapselle kerrotaan kaikista muutoksista etukäteen, samoin opelle kerrotaan jos lapsella on jotain poikkeavaa takana. YLeensä tämä hoitui ihan koulussa, mutta omista sairaslomistaan ope lähetti minulle tekstarin edellisenä iltana, joten sain valmistella pojan vieraaseen sijaiseen. Myös minä lähetin opelle tekstarin opelle varoittaakseni esim edellisenä yönä tulleesta epilepsiakohtauksesta tms, mikä aina teki asioita vähän vaikeammaksi.

sitä sanotaan positiiviseksi diskriminoinniksi, toisen vamman huomioon ottamiseksi. Se on vähän sama juttu kuin se, että liikennevalopylväisiin laitetaan myös se äänimerkki ja rotvallheihin reunat sokeita varten, vaikka ne joitain näkeviä pyöräilijöitä ärsyttääkin. Tai kun teatteriin ja julkisiin laitoksiin pitää saada pyörätuoliluiskat, vaikka ne onkin muista rumia. Autisteille pitää kertoa asiat etukäteen, vaikka muut selviää ilmankin. Näi nse vaan menee, deal with it ja ole kiitollinen siitä, että sinä et tarvitse (tai ainakin luulet ettet tarvitse) mitään näistä erityiskohteluista.

Vierailija
25/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokan poikien välinen kiusaamiskierre oli akuutisti kriisiytynyt yhden pojan pahoinpitelyyn, useamman muun tullessa uhkailluksi ja pakotetuksi mukaan, meidän poika selitti hysterisenä, ettei hän uskalla mennä huomenna kouluun ja tämän sillä kertaa pahoinpidellyn pojan äiti yritti kuristaa minut lankoja pitkin, kai siksi että meidänkin poika oli ollut mukana pahoinpitelytilanteesa ja myös siksi, että minä olin ainoa jonka puhelinnumeron hän tunsi.

EHkä tämänkin olisi voinut hoitaa virka-aikanakin, mutta koska hysteerisiä osapuolia oli aika monta - sekä pojissa että se yksi äiti, joka aikoi nostaa asiasta ison haloon (tässä vaiheessa, vähän aikaisemmin kun hänen kultapojunsa pahoinpiteli meidän poikaa, hän ei pitänyt asiaa minään) - ajattelin viisaammaksi varoittaa opettajaa etukäteen ennen kuin kriisitilanne lävähtää kasvoille klo 8:15 koulussa.

Tuollainen tilanne on paha. Mutta monet soittelevat ihan turhasta...

Vierailija
26/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli ollut viikon sairaana ja oli seuraavana päivänä matikankoe. Olin opettanut itse tämän viikon, joten ei jäänyt jälkeen, mutta yhtä matikantehtävää en ymmärtänyt.

Joten soitin rohkeasti opelle illalla ja kysyin neuvoa, että miten se lasku menee, että saan opetettua sen lapselle. Ope siinä selitti sen minulle kotitöidensä sivussa. Poika sai kokeesta hyvän numeron ja ajatelkaa, opettaja vielä vanhempainvartissa kehui, että olisipa muidenkin lasten vanhemmat yhtä kiinnostuneita lapsen opetuksesta.

Puhelussa ei mennyt kyllä kuin muutama minuutti kun tajusin, että miten tämä lasku menee.

8 vuoden aikana tämä on ollut minun ainoa soitto opettajalle. Nyt varmaan hän on saanut kriisiapua kun äiti on häirinnyt häntä vapaa-aikana.

Vierailija
27/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan soittele opettajalle kysyäkseen miten joku peruskoulun laskutehtävä menee? Eikös kaikki ole itse sen peruskoulun kuitenkin käyneet joten pitäis osata kyllä. Tai sit voi katsoa vaikka netistä, vaikka vauva-palstalta.

Vierailija
28/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan soittele opettajalle kysyäkseen miten joku peruskoulun laskutehtävä menee? Eikös kaikki ole itse sen peruskoulun kuitenkin käyneet joten pitäis osata kyllä. Tai sit voi katsoa vaikka netistä, vaikka vauva-palstalta.

ope itse sanoi, että hänelle saa soittaa jos tulee jotain ongelmaa koulunkäynnissä poissaolojen takia.

Ja luotan muutem opettajaan hiukan enemmän kuin av.mammoihin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi