Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia asioita oppilaiden vanhemmat soittavat opettajille iltaisin?

Vierailija
16.08.2010 |

Kuulemma on vielä niin, että ne on aika lailla samat vanhemmat joilla tuntuu olevan aina iltaisin asiaa, toiset taas ei koskaan soittele.

Mikä voi olla sellainen asia, että siitä pitää soittaa opettajalle tämän vapaa-ajalla?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsi toi keskiviikkona lapun, että torstaina menevät johonkin esitykseen bussilla. Siinä todettiin vain, että "vuoroliikenteen autoilla kulkevista on liikennöitsijän kanssa sovittu, että ei tarvitse maksaa lisämaksua".

Mutta ei mitään tietoa paikasta, minne lasten pitää mennä.

Oli pakko soittaa ja kysyä. Opettaja ihmetteli, että mitä minä sillä tiedolla teen ja vastasin, että 8v lapseni ei osaa kulkea lähikaupungissa, ei hän löydä perille etenkään silloin, jos ei tiedä, minne mennä.

Turha soitto, tiedän.

Vierailija
2/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokan poikien välinen kiusaamiskierre oli akuutisti kriisiytynyt yhden pojan pahoinpitelyyn, useamman muun tullessa uhkailluksi ja pakotetuksi mukaan, meidän poika selitti hysterisenä, ettei hän uskalla mennä huomenna kouluun ja tämän sillä kertaa pahoinpidellyn pojan äiti yritti kuristaa minut lankoja pitkin, kai siksi että meidänkin poika oli ollut mukana pahoinpitelytilanteesa ja myös siksi, että minä olin ainoa jonka puhelinnumeron hän tunsi.

EHkä tämänkin olisi voinut hoitaa virka-aikanakin, mutta koska hysteerisiä osapuolia oli aika monta - sekä pojissa että se yksi äiti, joka aikoi nostaa asiasta ison haloon (tässä vaiheessa, vähän aikaisemmin kun hänen kultapojunsa pahoinpiteli meidän poikaa, hän ei pitänyt asiaa minään) - ajattelin viisaammaksi varoittaa opettajaa etukäteen ennen kuin kriisitilanne lävähtää kasvoille klo 8:15 koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat soittaa hänen vapaa-ajallaan. Ei tunnu olevan mikään ongelma miehelleni. Ei niitä soittoja nyt kuitenkaan NIIN usein tule.

En yleensä tiedä mitä soitot koskevat, joskus on setvinyt jotain kiusausjuttuja ja joskus joku vanhempi on soittanut kysyäkseen jostain leirikoulun/reissun kämppisjärjestelyistä.

Vierailija
4/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on asperger-poika, joka oli eräässä vaiheessa erittäin arka muutoksille, ja aiheutti häiriötä jos yllätyksiä tuli vastaan. Opettaja - mistä olen ikuisesti kiitollinen - keksi ongelmaan ratkaisun: lapselle kerrotaan kaikista muutoksista etukäteen, samoin opelle kerrotaan jos lapsella on jotain poikkeavaa takana. YLeensä tämä hoitui ihan koulussa, mutta omista sairaslomistaan ope lähetti minulle tekstarin edellisenä iltana, joten sain valmistella pojan vieraaseen sijaiseen. Myös minä lähetin opelle tekstarin opelle varoittaakseni esim edellisenä yönä tulleesta epilepsiakohtauksesta tms, mikä aina teki asioita vähän vaikeammaksi.

Vierailija
5/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitellä esim kiusaamisjuttuja illalal kotonaan, joten ehkä ei kannata soitella.

Edeelleen ihmettelen miksi ette laita viestiä tai soittopyyntöä, jos asia kiireellinen niin soittopyyntöön voi laittaa kiireellisyyspyynnön.

Vierailija
6/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitellä esim kiusaamisjuttuja illalal kotonaan, joten ehkä ei kannata soitella.

Edeelleen ihmettelen miksi ette laita viestiä tai soittopyyntöä, jos asia kiireellinen niin soittopyyntöön voi laittaa kiireellisyyspyynnön.

ja siksi koska mä olen itsekin ope, enkä voi puhua tuntien aikaan. Kaikkia asioita ei myöskään voi hoitaa sähköpostilla tai kirjallisesti, koska tulee liikaa väärinymmärryksiä. Kenen tahansa nettipalstailijan pitäisi ymmärtää tämä.

Vierailija
7/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken maailman valituksia ja purnauksia mitä oudommista asioista.

Yksi ryhmä on sitten ne äidit, jotka haluavat tilittää pahaa oloaan, sairauksiaan ja nykyistä / viimeksi päättynyttä parisuhdettaan opelle. (Kyllä, ihan oikeesti.)

Eihän ne fiksut vanhemmat soittele, vaan ymmärtävät hyvän puhelinkäytöksen.

Vierailija
8/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalla joskus mamma, joka halusi, että opettaja kirjoittaa joka päivä lapsen reissuvihkoon miten päivä on sujunut. Kumma kyllä ope ei suostunut. Tämmöset mammat sit varmaan opelle soittelee iltaisin, että mites se meidän Jemica-Oscar tänään pärjäsi.

Vierailija
9/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on ollut nyt väsyneenä ja ei ole jaksanut lukea.

Vierailija
10/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis opettaja, joka on tosin viime vuodet ollut opetustehtävistä pois liike-elämässä.Minusta ei ole koskaan ollut mitenkään kurjaa,jos vanhemmat kyselevät epäselvistä asioista. Minuun on aina PITÄNYT ottaa yhteyttä, jos on kiusaamista, jännittämistä, pelkoa yms. Ei näitä puheluita niin paljon tule.

Liike-elämässä töitä tehdään aina eikä kysellä voiko nyt ottaa yhteyttä, kun on joku vapaa-aika.

Minusta asiat hoituvat joustavasti.Tietenkin epäasialliset vuodatukset tai oman elämän sureminen eivät kuulu opelle. Siitä roolista olen kohteliaasti kieltäytynyt ja aina olen tullut ymmörretyksi. Myös sähköpostin koen hyvänä yhteydenpitovälineenä.

Vierailija
11/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kadonneesta takista

- Läksyistä

- Seuraavan päivän poissaoloista (pari kertaa klo 5 aamulla)

- Kiusaamisesta

- Kun vanhemmat eivät uskoneet, mitä lapsi kertoi päivän tapahtumista

- Leirikoulun aikatauluista

- Leirikoulun peruuttamisesta

Sen sijaan ei soitettu, kun

- jätin soittopyyntöjä esim. selvittämättömistä poissaoloista

- ei tultukaan vanhempainvarttiin

- yritin järjestää palaveria eikä päästy paikalle

Useimmat soitot ovat ihan ok. Mieluummin soittavat ja kysyvät illalla leirikoulun aikatauluista kuin myöhästyvät. Pari kertaa olen tuskastunut, kun on haukuttu ihan mitättömästä asiasta ja vieläpä myöhään illalla. Mutta mitäs vastasin...

Vierailija
12/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta, oli, kun yksi äiti soitti keskimäärin 1-5 h (kyllä, tuntia!) viikossa yhden lukuvuoden ajan! Ja kaupan päälle haukkui, että minun pitäisi vielä enemmän raportoida koulun tapahtumista.

No, voitte arvata, että perhe oli kovassa kriisissä - ja taitaa olla yhä. Todella usein ope joutuu perhen terapeutiksi tai puskuriksi, jonka syliin kaadetaan kaikki, kun ei kenenkään muun puoleen voi kääntyä!

Useimmiten vanhempien puhelut ovat asiallisia ja monet pahoittelevat, että soittavat virka-ajan ulkopuolella, mutta valitettavasti nämä "mädät" yksilöt pilaavat itsekkyydellään hyvän yheistyömuodon!

Vierailija
13/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kadonneesta takista - Läksyistä - Seuraavan päivän poissaoloista (pari kertaa klo 5 aamulla) - Kiusaamisesta - Kun vanhemmat eivät uskoneet, mitä lapsi kertoi päivän tapahtumista - Leirikoulun aikatauluista - Leirikoulun peruuttamisesta Sen sijaan ei soitettu, kun - jätin soittopyyntöjä esim. selvittämättömistä poissaoloista - ei tultukaan vanhempainvarttiin - yritin järjestää palaveria eikä päästy paikalle Useimmat soitot ovat ihan ok. Mieluummin soittavat ja kysyvät illalla leirikoulun aikatauluista kuin myöhästyvät. Pari kertaa olen tuskastunut, kun on haukuttu ihan mitättömästä asiasta ja vieläpä myöhään illalla. Mutta mitäs vastasin...

vai miten voi olla niin hukassa että soittaa jollekin tuohon aikaan?

Vierailija
14/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kun lapsi on kadottanut koulun jälkeisellä vapaa-ajallaan hupparin

- kun avain on kadonnut koulussa

- kun kännykkä on kadonnut

- kun kirja on jäänyt kouluun

- kun iso oppilas on näyttänyt kieltä pienemmälle

- kun luokkakaereilla on riitaa

- kun ope on puhunut KOKO luokalle hyvistä käytöstavoista ja rehellisyydestä, yksi oppilas on kokenut sen niin, että ope on torunut yhtä oppilasta, äiti on soittanut ja kysynyt , miksi toruin (vaikka niin ei edes ollut tapahtunut)

- kun olen laittanut viestin, että "P käyttäytyi vähän ikävästi M:a kohtaan", niin tulee ryöpytys, että kotona lapsi kertoi asian ihan eri tavalla...

- miksi taksi oli myöhässä?

Näistä esimreksitä voisi vaikka kirjan kirjoittaa!

Vierailija
15/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 6.25 ja kysymys, saako retkelle ottaa MP3- soittimen. Retkelle lähtö oli klo 9!

Ei ollut kännissä!

Vierailija
16/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kun lapsi on kadottanut koulun jälkeisellä vapaa-ajallaan hupparin - kun avain on kadonnut koulussa - kun kännykkä on kadonnut - kun kirja on jäänyt kouluun - kun iso oppilas on näyttänyt kieltä pienemmälle - kun luokkakaereilla on riitaa - kun ope on puhunut KOKO luokalle hyvistä käytöstavoista ja rehellisyydestä, yksi oppilas on kokenut sen niin, että ope on torunut yhtä oppilasta, äiti on soittanut ja kysynyt , miksi toruin (vaikka niin ei edes ollut tapahtunut) - kun olen laittanut viestin, että "P käyttäytyi vähän ikävästi M:a kohtaan", niin tulee ryöpytys, että kotona lapsi kertoi asian ihan eri tavalla... - miksi taksi oli myöhässä? Näistä esimreksitä voisi vaikka kirjan kirjoittaa!

Vierailija
17/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin puhelin äänettömällä,kun on epäsopiva aika. Muutenhan vastailisin välillä yölläkin työöni puolesta

Vierailija
18/28 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rexi on homo ja opettajat hullui! on Aino Kontulan vuonna 2006 ilmestynyt kirja. Teos on fiktiivinen ja kuvaa yhden vuoden ajan peruskoulun elämää opettajan näkökulmasta käsin. Kirjan perustana Kontula on käyttänyt vuosina 1998–2001 tekemiään muistiinpanoja sekä yleistä elämänkokemustaan.

Vierailija
19/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nyt kolmannelle siirtyneellä esikoisella oli 1. ja 2. luokan ajan. Aiemmin ope sanoi, että hän vastaa puhelimeen klo 7.30-19.30 välillä, mutta ei soita eikä tekstaa takaisin (koska on hänen oma henk.koht. puhelimensa eikä työpuhelin). Mutta nyt syyslukukauden alkaessa hän kertoi, että toivoisi asioiden hoituvan virka-aikana eli klo 17:ään mennessä. Ilmeisesti edellisten oppilaiden vanhemmista joku/jotkut olivat vieneet ilta-aikaa liikaa, en tiedä..

Minulle kyllä riittää loistavasti tuokin aika, käytän lähinnä s-postia tai tekstiviestejä asioiden hoitamiseen, vain hätätapauksissa (lapsi ei ole tullut kotiin vaikka taksikyyti!!) olen soittanut. Sairastumistapauksissa laitan aina aamulla tekstiviestin, joka luetaan varmemmin kuin s-postiviesti aamulla. Pidemmät jorinat AINA sähköpostilla, johon ope vastaa sitten kun hänelle sopii. Toimii niin loistavasti!! Hyvin ajattelematonta soitella opelle iltaisin, jos haluaa henkilökohtaisesti puhua, niin kannattaa kyllä sopia erikseen aika sitä varten, luulen, että moni opettaja tykkäisi tästä enemmän kuin iltapuheluista.

Vierailija
20/28 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikki lapset hyötyisivät moisesta. siitä että tietää asioista jotka koskevat heitä. aika hullua että joku saa tuollaista ja muut eivät.

meillä on asperger-poika, joka oli eräässä vaiheessa erittäin arka muutoksille, ja aiheutti häiriötä jos yllätyksiä tuli vastaan. Opettaja - mistä olen ikuisesti kiitollinen - keksi ongelmaan ratkaisun: lapselle kerrotaan kaikista muutoksista etukäteen, samoin opelle kerrotaan jos lapsella on jotain poikkeavaa takana. YLeensä tämä hoitui ihan koulussa, mutta omista sairaslomistaan ope lähetti minulle tekstarin edellisenä iltana, joten sain valmistella pojan vieraaseen sijaiseen. Myös minä lähetin opelle tekstarin opelle varoittaakseni esim edellisenä yönä tulleesta epilepsiakohtauksesta tms, mikä aina teki asioita vähän vaikeammaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi