5 vuotta sitten tytöstämme tuli Kerttu ja luulin että ei olisi paljon kaimoja...
mutta hupsis, pk:ssa on ainakin 4 muuta Kerttua.
Kommentit (15)
Itse asiassa ihan kaikki Kertut ovat Kepoja.
Ei kai muuta keksitä vääntää..
ei sitä ensimmäisen lapsen kohdalla ole vielä noista suosikkinimistä niin tietoinen
Siitä sinäkin Kertun keksit, ap, tunnusta pois ;P
hänen ikäisiään en tiedä yhtään toista samannimistä...
Nimi otettiin suvusta, ja luulen että moni muukin on ehkä ottanut lapselleen mummujen ja isomummujen nimiä, kun nyt on vanhat nimet yleistyneet.
Vuosisadan alun nimet on hitti.
Jos haluatte lapsillenne ikäluokassa harvinaisen nimen, valitkaa 70- tai 80-luvun nimi.
Vuosisadan alun nimet on hitti.
Jos haluatte lapsillenne ikäluokassa harvinaisen nimen, valitkaa 70- tai 80-luvun nimi.
kävi vähän samoin, mutta harvinainen nimeni yleistyi yhtäkkiä yhdeksi suosituimmista ollessani noin 15 v.
Se vasta ärsyttävää onkin, kun nimen perusteella luullaan yhä joksikin teiniksi.
neiti alkoi itse kutsumaan itseään Kepaksi pari vuotta sitten.
Itse asiassa ihan kaikki Kertut ovat Kepoja.
Ei kai muuta keksitä vääntää..
kertaakaan kukaan kutsunut Kepaksi. (Ei siis koko elämäni aikana.)
Mutta en tosiaan tunne yhtään toista Kerttua, joka ei olisi minua vähintään 10 vuotta vanhempi tai 20 vuotta nuorempi.
eli ns. "pikku Kerttu" eikä ole kaimoja vastaan tullut!:)
Aikanaan nimivalinta oli minulle ihan itsestään selvä, nimi on ihana. Silloin saman ikäisiä kaimoja ei juuri ollut ja jotkut selvästi nimeä hieman "makustelivat", hauska huomata että nyt on paljon pieniä kaimoja joten muutkin ovat huomanneet, kuinka kiva nimi Kerttu on!
mutta eikö niitä kutsuta tosi helposti Leppiksiksi? Jos tyttäreni olisi Kerttu, olisi hänen lempinimensä varmalla Leppis tai Pilkku.
ni ei ois yhtään kaimaa ; )