Ei hitto :D Itkeä vaiko nauraa? Äitini oli lastenvahtina tänään ja.. Ov
Olin tänään esikoisen kanssa melkein koko päivän sairaalassa, kun häneltä leikattiin kitarisat. Pyysin aamulla äitiäni, että hän veisi meidän koiran lenkille, samalla kun taapero käy päikkäreille rattaisiin ja he voisivat käydä siinä lähipuistossa laskemassa pari kertaa mäkeä ja keinumassa, kun ei ollut liian kuuma. Jos ei ole kuuma, niin yleensä tehdään niin, että isommat lapset saavat laskea esim. 4 kertaa mäkeä ja keinua vähän aikaa, kun koira odottaa aidan toisella puolella.
Varoitin vielä äitiäni, että koiralla on juoksut ja se ei saa nuuskia vastaantulevia koiria. Koiran uskaltaa jättää tuohon aidan toiselle puolelle, koska aidan ja pyörätien välissä on n. metrinen oja ja sen jälkeen vielä 2 metriä ruohoa + keinut ovat ihan aidan lähellä.
No, tultiin kotiin ja eteisessä odotti innokas koira "jalat ristissä", jolla oli kiire päästä pissille ja tekikin isot pissat heti ulko-oven eteen (asutaan omakotitalossa).
Kysyin sitten äidiltäni, että ettekö te käyneetkään lenkillä ja äitini sanoi, että juu, käytiin, mutta koira ei suostunut pissamaan noiden pöksyjen takia ja olisiko ne pitänyt ottaa pois?? Koiralla on siis juoksupöksyt enkä hoksannut ohjeistaa, että ne pöksyt otetaan pois, kun lähdetään ulos. Luulin nimittäin, että totta kai äitini sen nyt tajuaa, kun on ollut meillä monta kertaa kylässä ja nähnyt kuinka otamme koiralta pöksyt pois, kun laskemme sen pissalle.
Kommentit (37)
enkä ees tiedä miksi luen tätä aloitusta, ja vielä kaikki vastaukset, mutta jos silä koiralla oli ne pöksyt, niin miten siihen kukaan uros olisi edes päässyt asiaan?
Vai eikö ne pöksyt peitä sitä reikää? Vai olisko se uros riisunut nartun, osaako miespuoleiset koiratkin riipaista pikkuhousut nartulta :D
Anteeksi nyt, en minä pahalla..
Ei ne housut mitään urosta olisi estäneet. Vähän sama, kun sanoisi, että miten voin olla raskaana, vaikka pidän päivällä pikkuhousuja!
Useimmilla koirilla on sukupuolivietti niin vahva, että urokset karkaavat kotoaan, vaikka läpi oven,, kun haistavat tärppinartun ja voivat vaeltaa kilometrejä nartun perässä. Siinä ei kiellot tai housut paljoakaan auta.
Eli: housut olisivat lähteneet nartulta ja nopeasti, jos tärppipäivät olisivat kohdillaan. Narttu myös itse voisi housunsa tällöin raadella.
Tärppinen narttu on melkoinen tyrkky. Meillä on leikattu uros ja leikkaamaton narttu. Narttu pyllisteli uroksen edessä itseään tarjoten ja lopulta suuttui urokselle, kun tämä ei astu ja käy päälle! Urokseltamme loppui halut kokonaan iän ja kastraation myötä... Tuollainen tärppinarttu on melkoisen etova näky, kun oikein pullistaa sitä turvonnutta alapäätään toisen edessä.
Tässäpä taas koirafaktoja ketjun lukijoille ;)
enkä ees tiedä miksi luen tätä aloitusta, ja vielä kaikki vastaukset, mutta jos silä koiralla oli ne pöksyt, niin miten siihen kukaan uros olisi edes päässyt asiaan? Vai eikö ne pöksyt peitä sitä reikää? Vai olisko se uros riisunut nartun, osaako miespuoleiset koiratkin riipaista pikkuhousut nartulta :D Anteeksi nyt, en minä pahalla..
Uros riisumassa pöksyjä :D Ja juu, pöksyt siis peittävät myös nartun pimpin, sieltähän se verikin tulee eli ei niillä pöksyillä olisi silloin mitään tekemistä, jos niissä olisi pimpin kohdalla reikä :D
Ja sulle Ah-niin-kaikkitietävä napisia 15. Kyllä, tiedän kuinka nopeita urokset voivat olla. Mutta mitä sinä et tajua. Jos ihminen seisoo parinkymmenen sentin päässä aidasta ja koiralla on hihna lyhyellä eli ei pääse mihinkään, niin EI siinä voi tapahtua vahinkoa. Jos uros pääsisikin lähelle, niin kyllä siinä ehtii reagoimaan. Koska ei lapsille tarvi olla koko ajan antamassa vauhtia. Ja meillä päin ei ole kuules tapana pitää koiria vapaana. Jos et sä tajua, niin voi, voi. Ei ole mun ongelma. Eli voitko jo lopettaa tuon ärsyttävän jankkaamisen. KIITOS!
Ja kyllä, meidän eläinlääkäri sanoi, ettei suosittele leikkausta. Jos et tätäkään ymmärrä, niin se on sun ongelmasi.
Ja kyllä joo voi nuorenkin koiran luonne muuttua, mutta tuo, että se muuttui leikkauksen JÄLKEEN ihmetyttää.
ap
nartut sisällä, ettei vaan mitään tapahdu? Juupa juu. Ja ei me siellä puistossa herranen aika olla kuin max 5 minuuttia, sitten tullaan kotiin ja mennään paremmalla ajalla puistoon ja ollaan siellä kauemmin (ja koira kotona).
Ja ei, äidilläni ei ollut hirveetä laumaa valvottavana. Ainoastaan kaksi ipanaa.
ap
enkä ees tiedä miksi luen tätä aloitusta, ja vielä kaikki vastaukset, mutta jos silä koiralla oli ne pöksyt, niin miten siihen kukaan uros olisi edes päässyt asiaan? Vai eikö ne pöksyt peitä sitä reikää? Vai olisko se uros riisunut nartun, osaako miespuoleiset koiratkin riipaista pikkuhousut nartulta :D Anteeksi nyt, en minä pahalla..
Uros riisumassa pöksyjä :D Ja juu, pöksyt siis peittävät myös nartun pimpin, sieltähän se verikin tulee eli ei niillä pöksyillä olisi silloin mitään tekemistä, jos niissä olisi pimpin kohdalla reikä :DJa sulle Ah-niin-kaikkitietävä napisia 15. Kyllä, tiedän kuinka nopeita urokset voivat olla. Mutta mitä sinä et tajua. Jos ihminen seisoo parinkymmenen sentin päässä aidasta ja koiralla on hihna lyhyellä eli ei pääse mihinkään, niin EI siinä voi tapahtua vahinkoa. Jos uros pääsisikin lähelle, niin kyllä siinä ehtii reagoimaan. Koska ei lapsille tarvi olla koko ajan antamassa vauhtia. Ja meillä päin ei ole kuules tapana pitää koiria vapaana. Jos et sä tajua, niin voi, voi. Ei ole mun ongelma. Eli voitko jo lopettaa tuon ärsyttävän jankkaamisen. KIITOS!
Ja kyllä, meidän eläinlääkäri sanoi, ettei suosittele leikkausta. Jos et tätäkään ymmärrä, niin se on sun ongelmasi.
Ja kyllä joo voi nuorenkin koiran luonne muuttua, mutta tuo, että se muuttui leikkauksen JÄLKEEN ihmetyttää.
ap
Mutta ei niitä jätetään mihinkään tolppaan kiinni tai anneta kokemattomalle hoitoon!
Silti irtokoiria näkyy viikoittain... Maalla tai syrjäseudulla varmasti vielä enemmän.
Sama viba olisi voinut käydä minullekin.
jolle voi uskoa kaksi lasta ja koiran.
Ei mikään itsestäänselvyys...
Minulla ei ole koskaan ollut koiraa, ei urosta eikä naarasta - mistä helkkarista voisin tietää, että jotkut pöksynpuolikkaat on revittävä siltä pois. Älä ole naurettava.
Taapero nukkui rattaissa eikä meidän 4 vuotiasta tarvi hirveesti vahtia. On rauhallinen lapsi..
Ja toisekseen, huoh. Että sä yks jaksat jauhaa paskaa. Koira oli valvovan silmän alla. MITÄ SINÄ ET TAJUA??!! Jessus.
Mutta mä lopetan tämän keskustelun nyt tähän, sun on turha jatkaa tuota paskan jauhamista, kun sun tarkoitus on näköjään vaan provota oikein kunnolla ja yrittää saada toiset suuttumaan.
ap
No, meillä on narttukoira ja sillä ei pysy tuollaiset housut jalassa. Koira siis repii ja puree housut vaikka palasiksi, jos sille ne laittaa jalkaan. Jos viritteli tiukkoja systeemejä, niin housut hankasivat nivuset verille. Kerran kylässä sillä oli ne päällä, jotta ei sotkisi paikkoja ja koira ähisti niihin heti kakat :D Käytännössä joudumme rajaamaan koiran tilan pienemmäksi tiputtelun ajaksi, mutta onneksi tyttö pitää itsensä puhtaana eli nuolee alapäätään niin ahkerasti, että sotkua ei synny.
Ap:n koira taitaa olla aika siisti tapaus, jos pidätteli tarpeitaan noin kauan.
Kyllä useamman lapsen ja koiran vahtiminen on melko työlästä.
Mitä jos ap:n lapsi olisi kaatunut, mummo häntä lohduttamassa ja puistosta joku lapsi mennyt koiran luokse? Vieraat lapset ja koira voi olla arvaamaton yhdistelmä. Lapsi voi vaikka kiusata koiraa ja koira näykätä tätä lasta.
Itse en ainakaan tykkäisi, jos koiria tuotaisiin leikkipuiston aitaan kiinni.
No, meidän koira on tottunut lapsiin ja rettuuttamiseen eikä hätkähdä, jos vieras lapsi juoksisi päin tms. Mieluiten väistää ja jos lapsi seuraa, niin silloinkaan ei ikinä näytä hampaitaan tai murise vaan tyytyy kohtaloonsa. Kaikki koirat eivät katsos ole samanlaisia.
Ja kyllä äitini pystyy huolehtimaan vaikka kaikista kolmesta lapsesta samaan aikaan ja siitä koirasta. Äitini on vasta vähän yli 60v ja maatalon emäntä eli hoksottmiset on kyllä kunnossa.
Ja en ota mitään palautetta vastaan? HUOH. Mä en jaksa näitä besserwisser pilkunnussija jankkaajia. En kysynyt neuvoa miten hoitaa juoksuista narttua. Kunhan naureskelin tuolle tilanteelle. Mutta eiii, pari alkoi välittömästi jauhamaan paskaa.
Ap
Miksi et kirjoittanut sitä aloitukseen?
Koirat ovat eläimiä ja arvaamattomia. Lapset ovat arvaamattomia. Moni koira on purrut lasta ja se oli se ensimmäinen kerta. Koira on voinut aikaisemmin tyytyä kohtaloonsa ja sitten naps. On vastuutonta tuoda koira leikkipuistoon.
Tälläkin palstalla oli juuri juttu koirasta, joka oli purrut lasta arvaamattomasti. Ennen niin kiltti ja säyseä koira.
nukkumaan.
Sinä et tiedä millainen meidän koira eli pidä suusi kiinni. Kiitos! Meidän koiraa on kuule tullut ihan lenkilläkin joku lapsi silittämään tai juossut päin huutaen tms. Ja koira ei ole tehnyt mitään. Mä voin kuule sanoa, että olen 99% varma siitä, ettei koira purisi. PISTE. Jos et usko, niin voi, voi. Ei ole mun ongelma.
Ja ei sitä koiraa nyt helvetti puistoon tuoda vaan koira on aidan toisella puolella ja harva lapsi kuule sinne eksyy. Ja yleensä vanhemmat kysyvät, saako koiraa silittää. Tai jos on isompi lapsi, niin hän kysyy ihan itse tuon.
Ehkä teillä päin on paskoja ihmisiä ja koiria, mutta meillä päin asia on toisin.
Ja muuten, koira ei kakkaa puiston lähelle, se tekee kakat vaan omalle pihalle, aidan viereen. Muualle ei ole aikuisena ikinä kakannut. Eli kyllä kuule vien koiran tuonne puiston viereen myöhemminkin ja on siellä kuule joskus ollut muidenkin koiria (meidän koira on ollut silloin kotona) aidassa kiinni. Eikä kukaan ole kuule vikissyt. Kuka käskee menemään puistoon, jos sä näet koiran siinä lähellä? Tai voithan sä kysyä, että kenen koira on ja ootteko te vielä kauan, kun me ei uskalleta tulla koiran takia?
Onko sitä niin vaikea uskoa, että koiria ja ihmisiä on erilaisia. Ei näköjään vaan pakko on jauhaa.
Ja tuosta maatilasta. Kyllä se vaatii hoksottomia, jos kaksikin lehmää poikii yhtä aikaa. Siinä sitten seuraillaan ettei kummallekkaan tule mitään ongelmia.
ap, joka lähtee nyt nukkumaan
Mistä te tiesitti pitää sen oman koiranne silloin kotona, kun se toinen koira oli siinä leikkipuiston aidassa kiinni?
Vai soitteletteko te mammat toisillenne, että "tännään meijän Musti on aijassa kiinni!".
enkä ole koskaan kuullut/nähnyt tuollaisista pöksyistäkään. Joten ehkä olisin minäkin ollut vähän ihmeissäni. Lisäksi jos ei ole tottunut, voi olla vaikea hoitaa koko joukko, sain käsityksen,että äidilläsi oli hoidettavana jo monta lastakin.