Minkä ikäisille The Sims 3 tietokone peli sopii?
Meidän 10-vuotias oli pelannut sitä kaverin luona ja nyt ihan innoissaan haluaisi sen pelin myös itselleen.
En nyt vain ole ihan varma onko sopivaa viihdettä tuon ikäiselle.. Eikö siinä ole se, että pystyy hankkimaan lapsia yms.?
Minkä ikäisille nämä pelit teidän mielestänne ovat?
Kommentit (25)
Sinuna ottaisin yhteyttä kaverin vanhempiin ja kysyisin miksi heillä tälläisiä pelejä pelataan.
Siinä ei nyt sinänsä kuitenkaan tapahdu mitään siveetöntä tms. mitä 10-vuotias ei osaisi käsitellä tai ymmärtäisi. Mutta ikäraja tosiaan on 12.
Simssissähän pystyy harrastamaan seksiä, mistä muualta ne lapset muuten tulisi?!
Ja kaikki romanttiset toiminnot tohon on laitettu myös
Vauvat tehdään peiton alla piilossa ja noh... niin eihän se edes ole siveetöntä.
ja katso kuinka siveetöntä se on? Vessassa ja suihkussa käyntikin, joita pitää tehdä joka päivä!
Noin nuori ei välttämättä osaa suhtautua siihen
Tykkää kyllä. Ei traumoja. Lapsentekoa ei silleen esitellä ja syntyvät maailmaankin aika vaivattomasti. Tuleepahan kuolema-asiatkin käsiteltyä. Elämänkiertokulku.
Me ei olla amerikkalaisia, joilta lasten saaminen pitää salata 21 v asti.
Väkivaltapelit ja -elokuvat yms meillä on pannassa. Niiden ikärajojen yli ei hypitä. Eikä meillä mennä facebookin alaikäisenä.
Itse olen pelannut kyseistä peliä ja voisin hyvin antaa 10-vuotiaan pelaja. Meillä 4-vuotiaskin on kanssani peliä pelannut valvotusti, jolloin esim. olen pitänyt huolen, ettei sims-perheessä tapahdu kuolemantapausta.
Mutta kyllä meillä tenava on saanut nähdä kuinka pelin vanhemmat siirtyvät peiton alle pyörimään, samoin suihkussa ja vessassa käyntejä (jotka on pikselöity niin ettei niistä saa selvää).
voi treffailla, harva alle 12-vuotias livenäkään treffailee. Peli on nuoremmille aika tylsä, kalaa voi onkia ja saada rahaa ja ostaa taloon huonekaluja. Naapurien kanssa voi jutella ja tulla paremmaksi ystäväksi. Ei mitään, mikä oikeasti järkyttäisi, jos haluat seksiä valitset Woo-hoon tekemisen.
Miksiköhän mac ja pc-version ikäraja on joissain kaupoissa 3+?
Minun 7v on pelannut sitä ja on ihan innoissaan että kyllä se jo 10 vuotiaaalle sopii.
Olen 10 vuotias, ja haluaisin pelata. Paljonkl pelit maksavat ja voiko pelissä ostaa hevosia ym.?
Haluaisin pitää siellä hevostilaa.
Onko mahdollista?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2010 klo 12:29"]
Meidän 10-vuotias oli pelannut sitä kaverin luona ja nyt ihan innoissaan haluaisi sen pelin myös itselleen.
En nyt vain ole ihan varma onko sopivaa viihdettä tuon ikäiselle.. Eikö siinä ole se, että pystyy hankkimaan lapsia yms.?
Minkä ikäisille nämä pelit teidän mielestänne ovat?
[/quote]
Minun mielestäni sopii ihan kaiken ikäisille... Ei ole missään tapauksessa pelottava tai sisällä mitään lapsilta kiellettyä. Se on niin hyvin sensuroitu. Itsekin pelaan vielä kolmosta kaikilla lisäosilla lähes 30-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2010 klo 16:26"]
Itse olen pelannut kyseistä peliä ja voisin hyvin antaa 10-vuotiaan pelaja. Meillä 4-vuotiaskin on kanssani peliä pelannut valvotusti, jolloin esim. olen pitänyt huolen, ettei sims-perheessä tapahdu kuolemantapausta.
Mutta kyllä meillä tenava on saanut nähdä kuinka pelin vanhemmat siirtyvät peiton alle pyörimään, samoin suihkussa ja vessassa käyntejä (jotka on pikselöity niin ettei niistä saa selvää).
[/quote]
Luulen, että lapsesi ei traumatisoituisi lopullisesti vaikka jokin Simseistä kuolisi? Suuret on ongelmat?
Ne hahmot ei siinä pelissä itse ala harrastaa seksiä tai tappelemaan, vaan pelaajan pitää älytä ohjata molemmat ukkelit sängylle makoilemaan ja valita valikosta "pelehdi" ja silloinkin mitään ei näytetä vaan peitto heiluu hetken. Mä oon joskus käyttänyt siskonpoikien lapsenvahtina tota peliä, ne on ihan innoissaan pelissä vienyt lapselle tuttipulloa ja laittaneet astioita tiskikoneeseen ja vaihtaneet tv-kanavia. Peli on aika lailla banaalin arkinen, joten 10-vuotiaalle sopii hyvin ja muita ei ehkä jaksa loputtomiin kiinnostaa :)
asiaton sisältää seksiä ikäraja pitäisi olla k18
paitsi jos seksii ja lapsi tulee samaan huoneeseen
Siinä ei nyt sinänsä kuitenkaan tapahdu mitään siveetöntä tms. mitä 10-vuotias ei osaisi käsitellä tai ymmärtäisi. Mutta ikäraja tosiaan on 12.